Puslepude med mere....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.146 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

lykkeas

Er ved at gøre klar til de små prutter....

Skal man have en alm puslepude eller en dobbelt????

Sover de i samme seng i starten eller skal man have to tremmesenge???

Andre gode råde og tips, som bare er must have, når man venter tvillinger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Milleskat

Hej, jeg tænker at jeg vil købe 2 enkelte puslepuder. De skal bruges hvis far og jeg skal pusle hver vores barn. Er jeg alene skal jeg kun pusle et barn alene. Det er alt for farligt at pusle 2 børn samtidig, da du skal kunne have den ene hånd på barnet hele tiden, mens du kan nå bleer osv. med en anden.

Mht. tremmeseng så har vi købt 2. Den ene skal det første lange stykke tid bruges som kravlegård inde i stuen. Hvis ikke de begge kan ligge i samme vugge i starten, så skal de ligge sammen i tremmesengen. Jeg har fået af vide, at tvillinger har det mest trygt ved at være tæt - ligesom der er inde i mavsen nu. Har læst at de ofte kan ligge i samme tremmeseng i ½ år.

Anmeld

18. juni 2010

Milleskat

forresten så tror jeg 1 eller 2 skråstole er et must. Så du kan placere den ene baby der, mens du pusler den anden el. lign. Og selvfølgelig masser af bleer. Man skal vel bruge en 15-20 stk. pr. dag.

Anmeld

18. juni 2010

Vial

Jeg skal kun have en pusleplads - da jeg kun kan pusle et barn af gangen. Bor du på flere etager, så kan det anbefales, at have pusleplads på hver etage (har jeg læst i tvillingebogen).

Jeg har købt to tremmesenge. Som "milleskat", så skal den ene bruges som kravlegård i stuen. Så håber jeg at de vil sove sammen i den anden i soveværelset.

Hvis du skal dobbeltamme, så er en EZ-2 nurse ammepude et must, har jeg hørt. Jeg køber den dog først, når jeg har fundet ud af, om jeg skal dobbeltamme.

Jeg har selv tænkt at en slynge/bæresele eller lign. kunne være rar at have. Så kan jeg have begge arme fri til det ene barn, mens den anden hænger trygt på maven. Ved ikke om det er smart i praksis. Tænker bare, at det kunne gøre puslesituationer mindre stressende.

Har hørt at det er en god idé med en ekstra barnevogn, hvis de sover ude. På et tidspunkt vil de vække hinanden, hvis de sover til middag tæt op af hinanden. Det er dog noget, man vel altid kan købe...

Det var lidt tanker herfra..

Anmeld

19. juni 2010

Malene84

lykkeas skriver:

Er ved at gøre klar til de små prutter....

Skal man have en alm puslepude eller en dobbelt????

Sover de i samme seng i starten eller skal man have to tremmesenge???

Andre gode råde og tips, som bare er must have, når man venter tvillinger.

heeeeey

dejligt med så mange tvillingegravide lige pludselig!!! Nå... here we go...

Vi har kun én pusleplads - det gør ikke noget, at de lige lære at de må vente lidt på hinanden  og indtil videre slet ikke noget problem. Jeg sætter en uro til at fise rundt, eller anden form for underholdning på gulvet i stuen, mens jeg skifter brormand på toilettet.

Vores drenge sover i lifte inde på gulvet hos os, i soveværelset. Men vi har købt to tremmesenge, så de hurtigt kan komme videre i udviklingen.

Ellers kan jeg råde dig til at købe en ordentlig pusletaske, ikke særlig mange er store nok. Jeg kæmper med min hver dag, og er godt træt af den. Og det er den store fra emmaljunga

nu ved jeg ikke hvor langt du er henne - men se at få styr på værelset (hvis de har sådan et) og alle andre ting, da du nu kan - når fødseln nærmer sig kan man ingenting. Man er for stor og besværet af vægten - og de kan komme før tid. Så er det rart at du bare kan tage det hele roligt.

Få købt en ammepude - EZ-2 nurse er GUD, men en alm. tvillingeammepude kan også gøre det, plus det er billigere. Du vil brug for den allerede på hospitalet, da sygeplejerskene vil kæmpe deres sag for at du ammer begge. OG TRO MIG, det er det letteste at amme to på én gang, man skal bare ind i det. Giv det tid, jeg hylede de første 4 dage fordi jeg sys det var latterligt besværligt. Men nu er det let, og det kører bare. Det sparer mig en masse tid, og ellers kunne man amme hele døgnet rundt

hmm jeg skriver lige hvis jeg kommer på mere... ellers så spørg endelig, kast mig et brev.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.