Jeg har et rigtigt enebarn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Munder

Vi var blevet kaldt til et lille møde i børnehaven i går, fordi de har oplevet, at Andrea bliver rigtig frustreret og vred nogle gange. Hun er rigtig god til at lege med de andre børn, der også gerne vil lege med hende, men hun har til tider svært ved at håndtere, når der er rigtig meget larm og mange børn. Det kan vores pige ikke klare, og reagerer derfor med at blive gal og ked.

Herhjemme går hun jo bare, når tingene bliver for meget. Hun er en pige der har behov for at være sig selv nogle gange. Enten sidder hun på værelset og leger eller sidder og tegner en times tid for sig selv. Hun har bare ikke rigtig muligheden for at gå for sig selv dernede, så goggerne vil nu prøve at hjælpe hende i de situationer, ved at tilbyde hende en stillekrog med en bog eller at tegne.

Jeg er da noget spændt på, om et kan hjælpe. Vi oplever slet ikke noget i den still derhjemme, fordi hun er god til selv at trække sig.

Hun er jo ellers en rigtig social pige, der elsker at være sammen med mange mennesker, så det kom da lidt bag på mig. Oplever I noget af det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

lonemus

I mine ører lyder det meget normalt

Stefanie er også meget social, men har osse behov for tid alene. Det tror jeg alle børn har - lige som os voksne

Herhjemme går hun ind på sit værelse, lukker døren og skruer højt op for sin Ipod (værelset er nemlig det eneste sted man må høre meget høj musik). Så tegner hun, leger med dukkehus eller ligger på maven foran Ipod'en. Hun kan osse finde på at tegne i stuen, hvis hun ikke gider lege med lillebror. Så hun har selv godt styr på, når hun har brug for lidt privatliv - og det respekterer vi meget, f.eks. ved at banke på hendes dør, inden vi åbner den osv.

I børnehaven sker det ikke så ofte hun har behov for ro. Men hun sidder ofte og tegner med et par piger, hvor der ikke er så meget larm Dog nyder hun freden, når hun er kommet hjem

Lone

Anmeld

16. juni 2010

Stumpen

Nej det kender jeg ikke til, men kan sagtens forestille mig at der er børn der har brug for en time-out fra larmen... Så synes helt klart at I er kommet frem til en god løsning, så håber jeg bare at goggerne husker at give hende muligheden for lidt ro...

Anmeld

17. juni 2010

Munder

Ja, jeg er noget spændt på, hvordan den næste tid går. Hun reagerer mest de dage, hvor de kun er inde pga. vejret.

Anmeld

17. juni 2010

Heidi B

Sikke en dejlig børnehave.... dejligt at de er opmærksomme på hende......

Anmeld

20. juni 2010

Charlie

Hej Dorte,
hvor er det da dejligt at børnehaven er så lydhøre og opmærksomme på hendes behov! Sådan et barn var jeg også. Jeg har altid - og har det stadig - haft behov for alene stunder. Jeg synes det er super for hende, at goggerne imødekommer hende på den måde. Det skal nok gå rigtig fint, det er jeg sikker på.

Kram Dorthe

Anmeld

20. juni 2010

Munder

Det tror jeg også. Det har altid været en rigtig god børnehave (integreret institution) I de snart 3 år Andrea har gået der, har vi været rigtig glade for den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.