Til SØDE Cypertina.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. januar 2008

Heidi.

Hej Tina..

Nu når du er ved at være uddannet i noget med huden så har jeg lige et spørgsmål..

Frederikke har jo astma.. Og hun har nogle områder på kroppen hvor huden er hæver, rød og sprukken.. Der er ikke noget creme der har virket.. Det er mest i albueledene, og knæhaserne... Det gør ondt på hende og klør...

Hvad kan det være???

Knus Heidi;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Heidi
Det er garanteret astma-eksem, også kaldet atopisk dermatit. Hormoncreme burde virke, har I prøvet det? Hvis det ikke virker, er der måske ínfektion oveni. I burde faktisk få en hudlæge til at se på det.
Knus Tina

Anmeld

28. januar 2008

MorCamilla

Hej Heidi.
Min søn har astma eksem. Det ser ud som du har beskrevet. Vi tog ham med til lægen der sendte os videre til en hudlæge som gav os noget creme der hedder Locoid, og det har hjulpet meget på ham.. Synes lige jeg ville fortælle det..
Knus fra Camilla.

Anmeld

28. januar 2008

Heidi.

Hej Tina og Camilla..

Jeg havde det på fornemmelsen...Så må jeg hellere en tur til lægen med hende.. Kan det sprede sig??
Jeg troede bare ar astmaeksem var meget værre...

Kh Heidi

Anmeld

28. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Heidi
Nej det spreder sig ikke og sidder helt typisk hvor du beskriver ved knæ og albuer, evt. i ansigtet. Det vigtigste er at det ikke bliver inficeret, så prøv at fortælle hende hun ikke skal kradse i det, selvom det er svært. Jeg ville faktisk også smøre med Locoid.
Knus og god bedring Tina

Anmeld

28. januar 2008

Heidi.

Ja hun har det også nogen gange rundt om sin mund..
Kan man få det der Locoid i håndkøb??

Anmeld

28. januar 2008

Doktor Doolittle

Nej locoid er på recept.

Anmeld

28. januar 2008

MorCamilla

Hej Heidi..

Mikkel har det du over i knæ og albuer også på kinderne. Som Tina også skriver at det kan komme.. Det er gået hurtigt væk efter at vi begyndte at smøre ham med Locoid.. Held og lykke til jer.. Håber at en creme kan hjælpe..

Anmeld

28. januar 2008

Tullebobs

Hej Heidi

Jeg giver lige mit B7 med her;) Simon får osse eksem i knæhaser, albueled og i panden, det er en mild grad af børneeksem siger vores læge, men det klør tydeligvis meget. Vi har fået hormoncreme (mildison, fås i håndkøb) til at smøre det i, når det er slemt. Men vi kan faktisk holde det nede/væk, når vi smører ham i Adermas Exomega creme. Og begynder han at blive tør så smører vi to gange om dagen, ellers bare en gang. Noget andet vores læge sagde var, at børn med eksem har godt af et bad hver dag, det troede jeg nemlig ikke. Så her bader vi hver aften og smører med creme.

Kh Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.