Er gamle danske navne helt yt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

LinLin

Tror da nærmere de er på vej op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

3xM

tror også de er på vej op...visse er hvertflad kan stadig ikke se en brian bliver populær igen eller conny til de nye poder

Anmeld

15. juni 2010

Mor-til-asta-09

pm1976 skriver:

Jeg er lige blevet gravid og ved godt at der er lang tid til men har et ønske om at hvis jeg får en søn skal han enten hedde Carl Alfred eller Carl Emil.. Har også tænkt på Simon Emil. 

Som pigenavn har jeg tænkt på Frederikke Viola.

Det er til minde om mine elskede bedsteforældre som jeg desværre ikke har mere.

Er meget i tvilv da jeg ikke ønsker at skabe drille navn til barnet..

Ej jeg synes bestemt at Gamle navne er søde..

Min datter hedder Asta, som også er et ældre navn

Men super søde navne du har oppe at vende..

Anmeld

15. juni 2010

pm1976

Tak, Jeg holder meget af dem.

Det har hjulpet meget at høre jeres mening.

Anmeld

15. juni 2010

Riksen

Hej!

Vil bare sige at herhjemme er vi også klart på de gode gamle navne. Hvis vi får en dreng skal han hedde Manfred, og hvis det bliver en pige enten Nora eller Carla - så jeg er bestemt på dit hold.

I øvrigt tror jeg ikke at man skal bekymre sig om 'drille-navne', for hvis børn vil drille skal de nok finde på noget at drille med - hvis ikke navnet så noget andet.

Anmeld

15. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

pm1976 skriver:

Jeg er lige blevet gravid og ved godt at der er lang tid til men har et ønske om at hvis jeg får en søn skal han enten hedde Carl Alfred eller Carl Emil.. Har også tænkt på Simon Emil. 

Synes gamle navne er MEGET populære lige nu, og Carl Emil er ihvertfald på navnelisten hos flere jeg kender.

Frederikke Viola er jeg ikke så meget til. Men det er jo selvf. en smagssag, og mange kan sikkert godt lide det.

Tillykke med graviditeten iøvrigt.

Anmeld

15. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

pm1976 skriver:

Synes gamle navne er MEGET populære lige nu, og Carl Emil er ihvertfald på navnelisten hos flere jeg kender.

Frederikke Viola er jeg ikke så meget til. Men det er jo selvf. en smagssag, og mange kan sikkert godt lide det.

Tillykke med graviditeten iøvrigt.

Anmeld

15. juni 2010

Lise

Simon Emil er jo et super navn  

Hilsen Simon og Caspers mor

Anmeld

15. juni 2010

IAH

I min baggård er der masser af børn, der leger. Så jeg kan høre mødrene råbe; Carl, vi skal spise. Alfred, vi skal spise. Alma...., Asbjørn.., Simon.., Nora..., Julius..., Agnes..., Viktor..., Emma..., Johanna... etc etc. Man skulle næsten tro, det var et plejehjem eller et dagcenter for ældre.

De sidste nyfødte i min andelsboligforening hedder også gamle navne. Så jo, de er stadig populære.

Anmeld

15. juni 2010

mortenw

Som andre også har svaret, tror jeg slet ikke de gamle navne er yt. Vi har et brev i brevkassen på Mit Barns Navn, der handler om tendenser i navne lige nu, som blandt andet taler om de gamle navne:

http://mitbarnsnavn.dk/brevkassen/trends-i-babynavne-lige-nu

Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.