søger nogen der har kæmbet om fuldeforældre myndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

vingummibamse

ja som jeg har skrevet tidliger har Noahs far og jeg en del problemer med samvær..

og det har resulteret i at vi begge to har søgt fulde forældre myndighed..

vil høre om der var en eller feler her inder som har prøvet det samme og som har et godt råd eller 10..

Hilsen Sabine som er så rundt på gulvet over alt det her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

tkj

Har ingen praktisk erfaring, men har selv kigget lidt på reglerne. Efter den nye forældreansvarslov er indført er det meget svært at få  fuld forældremyndighed. Hovedreglen er at forældrene skal dele forældremyndigheden. Der er få undtagelser som  for eksempel misbrug (eks. alkohol eller stoffer) eller vold mod barnet. I nogle situationer er det skræmmende hvad loven kræver. Jeg har set eksempler hvor moderen for eksempel gentagende gange er blevet gennembanket af faderen og hvor det stadig forventes af hende, at hun skal kunne samarbejde med ham om alt fra samvær til forældre samtaler i institutionen grundet delt forældremyndighed.

Faderen har lov til at give dig fuld forældremyndighed, men det lyder ikke til at det kommer til at ske i dit tilfælde.

Hvis du skal søge om fuld forældremyndighed skal du derfor rettens vej og det kan blive dyrt. Hvis jeg var dig ville jeg undersøge reglerne og finde ud af om du kan få den fulde forældremyndighed. Først derefter ville jeg tale med en advokat og eventuelt starte sag op, hvis du mener det er det bedste for jeres barn. Skal skynde mig at sige, at jeg ikke kender din situation i øvrigt og ikke kender dine chancer.

Anmeld

15. juni 2010

Valle81

vingummibamse skriver:

ja som jeg har skrevet tidliger har Noahs far og jeg en del problemer med samvær..

og det har resulteret i at vi begge to har søgt fulde forældre myndighed..

vil høre om der var en eller feler her inder som har prøvet det samme og som har et godt råd eller 10..

Hilsen Sabine som er så rundt på gulvet over alt det her..

Hejsa:0)

Jeg har ikke selv erfaring men mht problemer med samvær og fuld forældremyndighed så er det jo to forskellige ting.

Fordi den ene har fuldforældremyndighed bestemmer denne jo ikke hvordan og hvorledes med samværet. Samvær er helt uafhængigt af den fulde forældremyndighed.

Fuld forældremyndighed giver bare den forældre der har den ret til at vælge skole, børnehave, få pas osv uden den anden forældres samtykke.

Håber i for jeres barn skyld kan finde ud af det og ønsker Jer alt held og lykke fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.