Igangsættelse med ballon, erfaringer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

MissJuels

Hej, skal sættes i gang på torsdag med ballon og frygter det helt vildt meget , for det gør sindssygt ondt bare hun mærker deroppe, så jeg er virkelig bange for smerten? og bange for at ende i kejsersnit på mandag, hvis der ikke er sket noget i weekenden..

nogen der har prøvet at få den der ballon, skriv endelig hvordan det er gået .. håber at høre fra jer

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Canielsen

Ved du hvorfor de vælger ballon og ikke stikpiller til din igangsættelse? Blev selv sat igang med stikpiller, som jo virker forskelligt fra person til person. Tror meget en igangsættelse også handler om hvor klar barnet er til at komme ud. Nu ved jeg jo ikke om du er gået over tid eller om det er før termin!

Anmeld

14. juni 2010

Skouboe

Ballon og stikpiller er 2 meget forskellige ting. Stikpiller bliver brugt hvis man ikke er åben nok til at de kan lægge en ballon op.

Ballonen er basalt set det samme som en hindeløsning og den kan godt gøre ondt at få lagt op, og i mit tilfælde gav den nogle grimme plukveer, men jeg synes ikke den i sig selv gjorde ondt at have siddende. Den er lidt ubehagelig, men værre er det heller ikke

Anmeld

15. juni 2010

susser83

Jeg blev sat igang med ballon-kateter da jeg havde fået kejsersnit sidste gang. Nu er jeg meget øm-findtlig (staves) deroppe men jeg synes faktisk ikke det var så slemt at få den lagt. Det er dog lidt ubehagelig eller rettere sagt mærkelig fornemmelse at have den slange hængende ud af "bip". Jeg fik min lagt ved 10 tiden om formiddagen og bkev sendt hjem, ved 12 tiden begyndte jeg at få nogle trælse plukkeveer som så om eftermiddagen blev til rigtige veer. Kom ind på fødegangen igen ved 21 tiden og fik kateteret ud som heller ikke gør ondt, hun prikkede hul på fosterhinden og kl 04.16 fødte jeg.

Alt i alt en god oplevelse.

Held og lykke med fødslen

Knus Sus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.