Fødselsforberedelse med hypnose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Trolde_mor

Nu har jeg set det flere steder på nettet, anbefalet af diverse jordmødre og sågar på tv2, hvor et par var inde i go' aften danmark og fortælle om det.

Men er lidt nysgerrig - er der nogen af jer der selv har prøvet det, eller som kender nogen der har?

Jeg frygter ikke fødslen (endnu...) men tænker at det jo ikke skader at forberede sig bedst muligt, specielt nu hvor vi har valgt at føde hjemme

Hvis ikke i har hørt om det før, hvad tænker i så umiddelbart om det?

Her er jeg meget i tvivl om jeg tør tro på det, men så idag i Vores Børn at der var en konkurence med at vinde denne cd:

http://libero.e-supplies.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=1995-032

Og tænker lidt at de vel ikke udelodder alt, uden de selv mener det virker - det påvirker jo alligevel bladets ry..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

oo

jeg læste en artikel i et gravid blad om en der havde prøvet sådan noget "selvhypnose". det var lydfiler man downloadede og så hørte hun dem på ipod om aftenen. det koster 300 kr for 9 måneders adgang til sitet...jeg kan ikke lige huske adressen.

i hvert fald var hun meget glad for hypnosen, der mest af alt hjalp hende til at visualisere veerne som store bølger som hun "red på". det var hendes 2. fødsel og begge foregik på hospitalet.

jeg skal selv føde hjemme til oktober (hvis alt går vel) og har tænkt mig at prøve at lytte til de filer og se om det er noget. i forvejen bruger jeg yoga meget til fødselsforberedelse, og da der jo ikke er alverdens smertestillende muligheder ved en hjemmefødsel, synes jeg det er rart at have forskellige redskaber i hånden når fødslen først kommer. så må vi se hvad der fungerer bedst til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.