Er der mon nogen, der har erfaringer med en kirkelig vielse, der foregår udenfor selve kirken???
Min kæreste og jeg havde planlagt et dejligt sommerbryllup i år, hvor vielsen skulle foregå i vores lokale kirke, som har den skønneste og kønneste beliggenhed - og med efterfølgende havefest hjemme hos os selv. Men skæbnen ville, at kirken skulle restaureres og dermed lukkes fra juni til november. Og så er sommerbrylluppet jo ligesom gået fløjten...
Efterfølgende er jeg så også blevet gravid, så vi blev enige om at udskyde brylluppet til næste sommer, da jeg helst ikke vil giftes når jeg er gravid (eller ammer) - der skal nemlig holdes en ordentlig fest!!
Men nu er disse planer ødelagt... Kirkens restaurering er udskudt til næste sommer... Så der kan vi ikke blive gift i vores lokale kirke 
Så nu er gode råd dyre. Jeg vil helst ikke giftes i år i gravid tilstand - og i øvrigt bliver det umuligt for os at planlægge med så kort varsel. Og næste sommer kan det så ikke lade sig gøre i vores lokale kirke. Så hvad gør vi så??
Kan man overhovedet få en præst ud og vie en udenfor kirken? En mulighed kunne jo være at blive viet hjemme i haven, hvor festen også skal afholdes. Er der nogen, der har erfaringer hermed??
Anmeld