Hjælp hun vil ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Happy

Hej, jeg har en pige på 7 uger og fra i fredags af er han blevet meget sur når hun skal ammes og begynder at græde og skrige så snart hun har suttet i to sekunder. Jeg har brugt suttebrikker  indtil nu men min veninde siger at det kan være pga. dem så jeg smider dem lidt nu og så går det godt i 30 sekunder og så skriger hun igen. Hun vil slet ikke tage fat. Om morgenen når der er meget i brysterne er hun dog mere villig.

Jeg er helt i vildrede for vil så gerne amme hende og ikke give flaske. Vi har kun givet flaske et par aftener hvis der intet var i mine bryster, så ved ikke hvad jeg ska gøre. Har malket ud de sidste par dage for ellers får hun jo intet at spise men hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

mrsMary

Kontakt din SP!

Det er desværre en lidt dårlig spiral at starte flaske så tidligt....og din mælkeproduktion øges i etaper, så du nogen gange vil tro du ikke har nok, men det hjælper kun at baby sutter for at sætte skub i produktionen. Måske har du spist noget, som giver smag til mælken?, eller også er baby bare forvænt efter flasken, hvor der ikke skal arbejdes sån' for føden :-)

Ro på og start forfra. Du ved bedst.

Anmeld

15. juni 2010

Happy

15. juni 2010

Brams

Mit råd er også at du kontakter din SP - jeg havde også store problemer pga. af suttebrik (de havde ikke tid til at vise mig på hospitalet hvordan jeg skulle få hende til at sutte, så de gav mig desværre bare en suttebrik).

Hun kan hjælpe dig til hvordan du kommer ud af den dumme rytme og hjælpe dig igang med en ny, samtidig er du dog også nødt til at se i øjenene at du måske skal sætte dig en frist for hvornår du skal prøve noget andet, så du ikke går ned på det.

Håber det lykkes for dig, det gjorde det for mig og jeg har nu ammet min datter i 8 mdr.

Anmeld

15. juni 2010

Happy

Tak for svar, ja når der er rimelig med mælk i brysterne tager hun 5 min på hvert hvor hun før kunne ligge op til 30 min på det ene, så stor forskel. Jeg ligger hende til hver gang hun er sulten og håber på det bedste men er pysisk hårdt npr hun græder vildt bare hun ser mit bryst. Og jeg kan ikke finde ud af hvornår jeg så skal malke ud for hvis jeg så selv tømmer bryster og hunvil hav mad en time senere er der jo slet ikke noget.

Gud hvor er det svært.-(

Anmeld

15. juni 2010

Tulle28

Har du måske et meget hurtigt nedløb? Det kan være at hun ikke helt kan håndtere det, hvis mælken kommer meget hurtigt. Prøv at lave et indlæg på www.ammenet.dk (mor til mor forum). De kan helt sikkert hjælpe dig!

Knus Tulle

Anmeld

15. juni 2010

Skouboe

Nu har jeg aldrig fuldt ammet miin datter mælken løb først til efter 8 dage, og der var hun allerede godt i gang med flaske) men vi havde samme problem med flasken en overgang.

Jeg kunne se hun var sulten, men hun græd hver gang hun så flasken og ville ikke tage ved.

Min SP foreslog at vi prøvede at respektere at hun sagde fra istedet for at blive ved med at prøve at få hende til at spise og det virkede.

Vi tilbød flasken, hvis hun begyndte at græde fjernede vi den med det samme igen og lavede noget andet - så prøvede vi igen 20-30 min enere og hvis hun begyndte at græde igen stoppede vi med det samme.

Når hun så havde sovet prøvede vi igen osv.. det tog 18 timer før hun var sulten nok til at spise og siden da var der ingen problemer.

Hun trængte simpelt hen til at prøve at være sulten og samtidigt føle at hun selv havde noget at skulle have sagt.

Efter det var vi meget mere opmærksomme på hendes signaler og lod hende selv melde sig når hun var sulten istedet for når vi mente hun var sulten og hun var meget bedre til at spise.

Min SP sagde at så længe der ikke gik over 24 timer skulle vi ikke være bekymrede. Hvis hun stadig ikke ville spise efter 24 timer, måtte vi ringe til lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.