Nu har jeg aldrig fuldt ammet miin datter mælken løb først til efter 8 dage, og der var hun allerede godt i gang med flaske) men vi havde samme problem med flasken en overgang.
Jeg kunne se hun var sulten, men hun græd hver gang hun så flasken og ville ikke tage ved.
Min SP foreslog at vi prøvede at respektere at hun sagde fra istedet for at blive ved med at prøve at få hende til at spise og det virkede.
Vi tilbød flasken, hvis hun begyndte at græde fjernede vi den med det samme igen og lavede noget andet - så prøvede vi igen 20-30 min enere og hvis hun begyndte at græde igen stoppede vi med det samme.
Når hun så havde sovet prøvede vi igen osv.. det tog 18 timer før hun var sulten nok til at spise og siden da var der ingen problemer.
Hun trængte simpelt hen til at prøve at være sulten og samtidigt føle at hun selv havde noget at skulle have sagt.
Efter det var vi meget mere opmærksomme på hendes signaler og lod hende selv melde sig når hun var sulten istedet for når vi mente hun var sulten og hun var meget bedre til at spise.
Min SP sagde at så længe der ikke gik over 24 timer skulle vi ikke være bekymrede. Hvis hun stadig ikke ville spise efter 24 timer, måtte vi ringe til lægen.
Anmeld