Kønnet som en overraskelse eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Sky

Hej alle

I morgen skal vi til MD scanning OG JEG GLÆDER MIG HELT VILDT...så er det sat på plads!

MEN - Ligesom med alt andet når det kommer til graviditet/børn, så har ALLE folk en mening om, om man skal få barnets køn at vide hvis man kan, eller om man skal lade det være en overraskelse.

Vi hælder selv mest til at få det at vide - det er vores første graviditet og for mig er det endnu lidt fjernt at jeg har en baby i maven (vi er vildt glade, men synes stadig det er uvirkeligt), og tænker at det måske vil være lidt nemmere at forholde sig til hvis vi ved om det bliver en prins eller en prinsesse. Udover det er der nogle praktiske til såsom tøjindkøb osv, men det er IKKE dem der er altafgørende for vores valg - langt fra, men de spiller dog også lidt ind.

Men så er det at svigermor, mor, veninder, kolleger osv har 1000 ting at sige om det - nogen siger "Nej det fortryder i bare helt vildt hvis i får det at vide", og andre siger at "Det skal man bare vide for det er helt fantastisk"...OG NU ER JEG I TVIVL!

Så hvad gør i og hvad er jeres tanker bag jeres beslutning?

Jeg ved at der er en tråd herinde om dreng/pige/ved ikke, men det er uden begrundelser og det er dem jeg savner

Håber at få en masse gode kommentare

Mvh Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

isimaven

Hej!

Her er vi begge to helt enige om at få kønnet at vide til MD-scanningen (hvis det er muligt) har også vidst kønnet med de to andre.

Vores begrundelse er ren og skær nysgerrighed og så den fornemmelse af at synes det er nemmere at forholde sig til det lille menneske i maven når man ved kønnet, det har intet med praktiske hensyn at gøre da vi har alt udstyr til både dreng og pige. Vi ønsker os bare et sundt barn og kønnet er absolut underordnet, men kan ikke lade være med at få det at vide

Jeg synes det er spænding nok for mig ikke at vide hvilken dag det sker og hvordan det lille vidunder ser ud  (derfor vil vi ikke have 3D scanning).

held og lykke til din MD-scanning om du vælger at kigge i pakken eller ej  

isimaven

Anmeld

14. juni 2010

Kaufie

Her valgte vi også at få det at vide første gang - der er så mange andre overraskende ting ved fødslen, så om det er en dreng eller pige - ja, det ville jeg bare gerne vide inden - så vi bedre kunne finde navne, få købt de praktiske ting osv.

Denne gang vil vi også  gerne vide det - igen nysgerrighed - men også fordi der er mange ting vi ikke vil skulle købe hvis det er endnu en dreng - og som vi skal kigge lidt mere efter hvis det er en pige. Fx har jeg et par veninder med termin ca samtidig, og hvis jeg får en pige og en af dem en dreng, så låner jeg gerne mit tøj ud. Men hvis jeg selv får en dreng vil jeg jo gerne kunne bruge det selv.

Men jeg ved ikke om vi vil få lavet kønsscanning, hvis ikke man kan se kønnet til MD-scanningen....

Anmeld

14. juni 2010

silden85

held og lykke med scanningen imorgen glæder mig til at hører hvordan den gik også vil jeg glæde mig til d. 9 juli, hvor det er min tur, der er lang tid til endnu

-silden85 16+3

Anmeld

15. juni 2010

Sky

Tak for jeres svar

Vi har besuttet at få det at vide - altså hvis de kan se det ... Dejligt at høre at der er andre der har det på samme måde og at det er ok at være nysgerrig og bedre at kunne forholde sig til den lille i maven hvis man ved hvad det er for en . Hvis de ikke kan se hvad det bliver vil vi dog IKKE ha en kønsscanning - så må vi bare vente...

Kl 8.20 skal vi være på sygehuset - glæder mig rigtig meget!

Knus Sky - 19+2

Anmeld

25. juni 2010

Dansker I Holland

Hey kæresten og jeg har lige været til MD scanning igår. Og hun kunne ikke se nogen tap, plus baby lå med pænt samlede ben. Så hun konkluderede at det LIGNER en lille dame som hun så pænt sagde det. Så er spørgsmålet bare. Hvad skal vi regne med ? Det billede vi fik fra nakkefoldscanningen, viste noget som godt kunne ligne en tap, og alle siger at det nok er en lille dreng vi venter os, MEN. Hun sagde så osse at ALLE babyer ligner drenge i starten. Så jeg synes det er vildt svært at forholde sig til hvad vi tror det bliver vi får. Hmm... Men jeg har jo 2 piger i forvejen så jeg har tøj fra dem HVIS det er en pige, og hvis det er en dreng vi får, så skal vi købe drengetøj griner... Har læst nogle steder at kønnet ikke er udviklet før efter de 3 mdr. Men forstår så ikke hvorfor der står i en bog jeg har at kønnet kan ses fra uge 12 ? :/ Hænger ikke rigtig sammen.. Håber nogle kan hjælpe mig. KH Sussie som er 19+4 idag

Anmeld

6. juli 2010

*A*

Jeg har lige været til MD scanning i dag. Begge "babyer" var samarbejdsvillige og det viste sig at de var to drenge... Så er det på plads. Endvidere så ALT godt ud - så det kan jo bare IKKE blive bedre... 

Anmeld

6. juli 2010

Sky

Tillykke!

Dejligt for jer, og fantastisk at alt er som det skal være

Anmeld

7. juli 2010

Nadia&Daniel

Daniel og jeg er så helt modsat - vi har nemlig valgt ikke at vide det.

Eller det vil sige, jeg har altid troet jeg gerne vil vide det (især når man samtidige har 3 vennepar som alle ved hvad de venter sig) - men da det lykkes os at vente vores guldklumpe, valgte vi ikke at vide det. Pga min forlovede har altid haft det ønske/drøm ikke at vide det - så for at glæde ham, sagde jeg okay til dette (og synes faktisk det er lidt sjovt/spændende)

Mine svigerforældre er også glad for vores beslutning, for de elsker ideén om at vi ringer kl. xxxx og fortæller: I er blevet farfar&farmor (mormor&morfar) til en lille dreng/pige

Men det har da været lidt besværligt ang. tøj - men alt andet er vi fundet neutralt såsom puslehynde, sengerand og m.m.

Så alt i alt er jeg super lykkelig for vores beslutning - og sådan bliver det også ved baby nr. 2

Anmeld

11. juli 2010

Tanja Hedelund Jensen

MIn mand og jeg havde snakket en del frem og tilbage om det, men vi endte med at vælge at vi ikke ville vide det, da som vi siger efterhånden er så få overraskelser tilbage i livet.

Men jeg skal da indrømme,davi var til scanning torsdag i sidte uge, skulle jeg da lige kigge på manden inden vi sagne nej til at få kønnet af vide.
Kan godt se det praktiske mv. i det men ved jo bare at jeg kommet til at elske dette barn udover alt ligegyldigt om det bliver en lille prins eller prinsesse. Og det jo tros alt det vigtiske!!!

Kan da godt synte at det er mega surt, når der nu er udsalg på en masse baby vare i blåt og lysserødt, men derkommer jo udsalg igen til januar he he he...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.