Luft i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Ditte Kaas

Så er det tredje gang at min skønne (og meget viljestærke) lille bebse (snart 4 uger) har vildt luft i maven, og slet ikke kan falde til ro. Det gør tydeligvis ondt, og der er bare ikke noget som hjælper.

Min sundhedsplejerske (som nu virker voldsomt kompetent) mener det har noget med min kost at gøre. Hun sagde at jeg skulle skære ned på frugt, og andre ting som kan give luft i maven (og det anede jeg ikke det kunne).

Jeg er vegetar, hvilket jo betyder at jeg indtager ret store mængder grønt, normalt..
Jeg er ret sikker på at chokolade har spillet en rolle i går, det er meget mørkt (da jeg ikke må spise sukker i nogen rigtige mængder), og jeg fik også ondt i maven (man bliver ondt sukker-gal, når man er lidt småtræt hele tiden).
Men også da jeg spiste peberfrugt med kantareller, fik han ondt.. Jeg kan jo ikke lade være med at spise grønt, men jeg tænker at kål og bønner nok er dårlige valg nu. Hvad er sikker mave-mad??
Vi har prøvet bencykling, og lidt mavemassage, uden megen succes. Jeg drikker fennikel te til jeg er grøn i hovedet.. hvad kan man ellers gøre? er der nogen som har erfaringer med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.