For højt fsh-tal.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.826 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Dini68

Hej,

Jeg er en kvinde på 41 år, som netop troede, jeg skulle igang med inseminationsbehandling...har været igennem de indledende samtaler og diverse prøver men talte så med lægen på klinikken i torsdags. Han slog mig fuldstændig ud af kurs ved at fortælle mig om mit høje FSH-tal(ligger på ca 12) og om hvor svært det ville blive for mig at blive gravid, både ved inseminering og ved reagensglasmetoden med hormonstimulering. Han ville ihvertfald ikke råde mig til at gå igang med nogen behandling overhovedet, da kun 5 % kvinder som mig bliver gravide. Jeg følte virkelig, han bare opgav mig på forhånd...Siden hen har jeg prøvet at søge oplysninger inde på nettet...jeg er jo rimelig ny i denne "fertilitetsverden" og er ikke så meget inde i alle begreberne endnu. Er der nogen herinde, som har højt FSH som mig og har gode råd? Og kender I en god klinik, hvor de ikke bare opgiver en på forhånd?

Hilsen Dini68

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Mka

Dini68 skriver:

Hej,

Jeg er en kvinde på 41 år, som netop troede, jeg skulle igang med inseminationsbehandling...har været igennem de indledende samtaler og diverse prøver men talte så med lægen på klinikken i torsdags. Han slog mig fuldstændig ud af kurs ved at fortælle mig om mit høje FSH-tal(ligger på ca 12) og om hvor svært det ville blive for mig at blive gravid, både ved inseminering og ved reagensglasmetoden med hormonstimulering. Han ville ihvertfald ikke råde mig til at gå igang med nogen behandling overhovedet, da kun 5 % kvinder som mig bliver gravide. Jeg følte virkelig, han bare opgav mig på forhånd...Siden hen har jeg prøvet at søge oplysninger inde på nettet...jeg er jo rimelig ny i denne "fertilitetsverden" og er ikke så meget inde i alle begreberne endnu. Er der nogen herinde, som har højt FSH som mig og har gode råd? Og kender I en god klinik, hvor de ikke bare opgiver en på forhånd?

Hilsen Dini68

Øv det var da en rigtig trist besked du har fået. Stort krammer til  dig. Altså for miget lyder det altså ikke over sindsygt højt Min læge sagde  at det normale var at ligge imellem 1,5 og 11, så er 12 da ikke over vildt højt. ( mit lå på 6) Men altså jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men håber virkelig at de kan hjælpe dig, måske du skal prøve at opsøge et andet sted og høre hvad de har af sige?

Anmeld

13. juni 2010

Dini68

Hej mika,

Taaak for din hilsen...det varmer...og ja, god ide...jeg vil prøve at ringe lidt rundt til forskellige klinikker...knus...:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.