Vil bare lige dele den lækreste opskrift på jordbærtærte :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.961 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Mette.

Jeg er i gang med at bage jordbærtærte til mine forældre kommer senere.. Den er blevet bagt adskellige gange efter denne opskrift og den er virkelig lækker! Så hvis i har en time hvor i ikke ved hvad i skal lave er det her klart at anbefale

Jordbærtærte:

Mørdej:

150 gram mel

100 gram smør

50 gram sukker

1/2 sammenpisket æg

Fyld:

100 gram smør

100 gram sukker

100 gram reven marcipan

1/2 sammenpisket æg

100 gram mørk chokolade samt en smule ribsgele

Creme:

2 1/2 dl mælk

1/2 pose kage creme

2 1/2 dl fløde

500 gram jordbær

Mørdejen æltes sammen og stilles på køl en time, så den er nemmere at arbejde med. herefter bages den alene i cirka 15 minutter. Dejen tages ud og fyld puttes på og dette bages så sammen til den er gylden brun. Bunden tages ud og chokolade puttes på med det samme, så det smelter af varmen fra tærten. (Det er nemmest at bruge de der chokolade-smelte-knapper fra Odense chokolade )

Når tærten er afkølet og chokoladen stivnet puttes blandingen af kagecreme og fløde på, hvorefter jordbær halveres og lægges på cremen. Til sidst smeltes lidt ribsgele i en gryde og hældes over

God fornøjelse

- og lige et billede fra den til i eftermiddag!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

L.J.L

uhmm hvor ser den bare lækker ud!-bliver jo helt lækkersulten! Den må jeg helt bestemt lave meget snart!!!

Anmeld

13. juni 2010

B&J

hold nu op hvor ser den bare totalt lækker ud ummmmm lige en til de andre opskrifter men tror nu nok denne opskrift snart skal prøves

Anmeld

13. juni 2010

AnneBJ

Den bruger jeg også, den er SÅ god! lige et par tips:

For at den mørke chokolade er nemmere at skære i, kan man putte en smule nougat eller smør i.

Ribsgeleen må IKKE koge - så stivner den ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.