Hvor langt tid skal der gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg er desværre en af dem der har en lang cyklus (ca 44 dage), og skal til læge i august og tjekkes. Så var det jeg kom til at tænke på hvor lang tid man skal have prøvet at blive gravid inden man får nogen form for hjælp?

Håber nogle af i kloge kvinder kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

oo

som regel siger man et år, vil jeg mene, idet det sagtens kan tage op til et år at opnå graviditet for sunde og raske mennesker. men du kan jo bede lægen undersøge din lange cyklus, det kan være du lider af PCO og så er det muligt at de vil hjælpe tidligere, da det ellers kan være ekstrem svært at opnå graviditet.

men tal med din læge om det. vores var heldigvis meget forstående og satte gang i det hele straks vi kom til hende (hvilket var halvandet år inde i projekt baby).

Anmeld

12. juni 2010

Muzs

Vi fik afvide at vi skulle have prøvet i to år, men det hjælper også hvis man er gift. Vi fik afvide det var godt hvis man var i et meget seriøst forhold.

Vi kom til lægen første gang i feb sidste år og i nov sidste år fik vi første forsøg. Vi var så først ved en gyn, før vi kom på sygehuset.

Anmeld

13. juni 2010

lotte32

Hej, vi havde prøvet i knap et år da vi kontaktede lægen, og hun sendte med det samme papirerne afsted, derefter gik der kun en mdr. før vi var til første samtale på Skive fertilitetsklinik 

Nu ved jeg jo ikke hvor længe i har prøvet, men hvis du skal til lægetjek i august, så ville jeg da helt klart spørge dér

Har i øvrigt aldrig hørt om at det skulle være en fordel hvis man var gift, vores læge spurgte slet ikke ind til vores forhold, kun hvor længe vi havde prøvet.. men det er måske forskelligt fra læge til læge

held og lykke med det hele

Knus Lotte

Anmeld

13. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak for alle de gode svar. Dejlig at høre andre erfaringer

Har selv tænkt om det kan være pco,men har bare ingen af de symptomer som jeg har hørt. Jeg har en normal vægt og lever efter en sund levestil. Men nu må vi se.. Det skal bare snart blive august, så jeg/vi kan få svar på vores frustartioner

Anmeld

13. juni 2010

tb

tror der er meget stor forskel fra læge til læge.. vi prøvede i ca 8 måneder.. men min mens holdt fuldstændig op til sidst, så måske derfor han bare satte gang i det hele så hurtigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.