Æg som ikke er mere end 12-13 mm på 10 dagen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.566 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

Soap

Er der nogen af i andre som har været til en scanning og så æggene ikke var mere end 12-13 mm på 10 dagen? 

Det var hvad jeg oplevede i dag, vi har ellers ramt plet de andre gange hvor ægget har været 18-20 mm 

Denne gang var der så også 3 æg hvormod 1 æg de andre gange 

Lægen sagde at det var helt fint og normalt men jeg er så ræd for at æggene ikke vokser som de skal nu 

Nogen der har prøvet noget lignende og hvordan voksede æggene eller blev de aldrig til noget ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

MM1987

Soap skriver:

Er der nogen af i andre som har været til en scanning og så æggene ikke var mere end 12-13 mm på 10 dagen? 

Det var hvad jeg oplevede i dag, vi har ellers ramt plet de andre gange hvor ægget har været 18-20 mm 

Lægen sagde at det var helt fint og normalt men jeg er så ræd for at æggene ikke vokser som de skal nu 

Nogen der har prøvet noget lignende og hvordan voksede æggene eller blev de aldrig til noget ? 

Hej...

Hmm, kan ikke huske det 100% men, det er jeg ret sikkert på jeg har prøvet. De vokser jo 1,5 mm om dagen (hvis de vokser som de skal) og jeg er tit blevet insemineret på 14. dagen, så det passer jo meget godt med at det er 20 der. 

Jeg tror ikke du skal være bekymret, når lægen siger sådan

Måske er det netop et langsomt voksende æg der skal til

Anmeld

12. juni 2010

Vial

Hej

Først så er det jo relevant at vide, om du får hormoner? (måske du har skrevet det et andet sted, hvor jeg ikke har set det).

Min fertilitetslæge havde verdens mest afslappede forhold til små æg. Han inseminerede bare, når de havde nået den rigtige størrelse. For mig skete det på 12. dagen. For min søster gik der 23 dage. Vi blev begge gravide.

Det allermest interessante er, hvordan dine æg bliver stimuleret?

Små doser hormon i mange dage kan styre æggene.

Hvor i mod at man i nogle behandlinger får en ordentlig sjat hormon, og så kan man ikke fortsætte stimuleringen ud over de der 12-14 dage, da man så frygter at overstimulere.  

Anmeld

12. juni 2010

Soap

KaMa skriver:

Hej

Først så er det jo relevant at vide, om du får hormoner? (måske du har skrevet det et andet sted, hvor jeg ikke har set det).

Min fertilitetslæge havde verdens mest afslappede forhold til små æg. Han inseminerede bare, når de havde nået den rigtige størrelse. For mig skete det på 12. dagen. For min søster gik der 23 dage. Vi blev begge gravide.

Det allermest interessante er, hvordan dine æg bliver stimuleret?

Små doser hormon i mange dage kan styre æggene.

Hvor i mod at man i nogle behandlinger får en ordentlig sjat hormon, og så kan man ikke fortsætte stimuleringen ud over de der 12-14 dage, da man så frygter at overstimulere.  

Jo jeg får hormoner og skal fortsætte de næste 3 dage med gonal f , det er min anden omgang med hormoner så er helt ny i al det hurlumhej 

Lægen sagde også at alt var fint og jeg ikke skulle bekymre mig men jeg er måske også blevet en pyller efterhånden, jeg vil bare så gerne at det skal lykkedes 

På den anden side har jeg så 3 æg nu i modsatte side af hvor der ellers ikke har været æg at finde i al den tid vi har været i behandling ( Vi har prøvet mange gange med scanning, otrivelle og så hjemmearbejdeinden hormon behandling) Hvor lægen siger at det bar er super at det ikk eer for mange til at lave insemineringen, så det er jo godt nok 

Dejligt at høre med nogle succes historier som ikke er lige efter bogen med en lidt anderledes cyklus og så det alligevel kan lykkedes 

Anmeld

12. juni 2010

Mka

Soap skriver:

Hej..

Jeg er godt nok ikke på hormoner. Men på den klinik jeg går på, blev jeg scannet den 21 / 5 og havde haft mens fra den 10 /5 ( i 5 dage, ved ikke om det har noget at sige)  så det var vel 11 dage efter, og der fik jeg målt mit æg og det var kun på 10.

Så jeg tror altså ikke du skal være så nervøs

til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.