Fælles økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

285 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juni 2008

Doktor Doolittle

Har I fælles økonomi derhjemme (?)
Vi er ikke gift, og Michael har været under uddannelse al den tid, vi har kendt hinanden. Vi har hele tiden haft fælles økonomi, alt foregår på een konto, og det fungerer fint :))
(H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

Stumpen

Hej..

Har svaret dig på ordet er frit..
Sov godt..
(H) Anja..

Anmeld

19. juni 2008

Smølf

Fælles og fælles...
Vi har hver vores lønkonto, som vores løn/su går ind på... Så betaler han huslejen og næsten alt andet... Jeg betaler vuggestue og lån... Så det passer meget fint med, at vi har lige meget til os selv hver måned:)).

Jeg lukker bare øjnene og håber at det hele løber rundt til når jeg er færdig om 1,5år:$.

Kh Neta -som egentlig er komplet uøkonomisk

Anmeld

19. juni 2008

rlyn

Vi har faktisk lige været igennem det helt store bankcheck, hvor vi har fået fællesøkonomi. Vi har nu stadig hver vores konto.
Det var virkelig en god oplevelse med vores bankrådgiver. Ingen af os er de store økonomi-genier, så der var lige et par smådetaljer, der skulle rettes op på (læs: forhøjelse af lån +o()
Men nu har vi fået en feriekonto og en opsparingskonto, hvor vi sætter hhv 1250 og 1000 ind på om måneden. Det bliver lidt hårdt at undvære det om måneden - men gud, hvor bliver det lækkert mhp ferie og julen mv, at vi har pengene stående.:D

Knus
Rikke (H)(H)(H)

Anmeld

19. juni 2008

st

Ja her slog vi også pjalterne sammen da vi købte huset. Men det har nu ikke haft den store betydning. Førhen delte vi alt op, og betalte en del hver. (Jeppe 2/3 og mig 1/3, da jeg var på SU)
Det var noget værre bøvl, og i sær fordi jeg var på SU, og synes det var træls ikke at kunne bidrage til husholdningen på lige fod. Men sådan var det. Jeg glæder mig til at komme til at få en ordentlig løn, hvis jeg da får et job. Det tror jeg også Jeppe gør. ;)

st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.