Hvad synes I jeg skal gøre!?? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Malonde1985

Jeg er 7+0 idag og er begyndt at døje med den ondeste kvalme - nøjagtig ligesom sidste gang jeg var gravid .. øv øv øv.. Havde virkelig håbet på at jeg ville slippe noget billigere denne gang, men men men..

Jeg har ik været i skole idag (sidste skoledag) pga. jeg havde så voldsom kvalme og hovedpine (haft den sidste uge nu), og jeg bor I sverige og kan ikke bare køre med toget når jeg har det sådan her.. snøft.

På mandag skal jeg så starte i praktik hvor jeg skal være de næste 3/4 mdr, men aner simpelthen ikke hvordan jeg skal komme igennem den tid .. Jeg har kvalme 24/7 og kan slet ikke overskue noget som helst lige nu.. Jeg VIL så gerne have overstået denne udd. inden jeg går fra (er færdig til oktober), men kan jeg overhovedet det hvis jeg har det sådan.. Aner virkelig ik hvad jeg skal gøre..

Det er jo min egen skyld det er havnet sådan her - jeg kunne jo bare lade være med at blive gravid allerede... Men igen så synes jeg bare tiden passer så godt nu, mht. den store pige som snart 4 år og osv. og havde jo som sagt håbet på at 2. gang ikke ville blive ligeså slem.. naivt af mig åbenbart..

Skal jeg bare prøve at klare den med kvalmen og tage afsted og se hvordan det går?? - ville ønske at jeg bare kunne gøre det, men tanken om at skulle ud og køre med tog kl. lort om morgenen når man har det allerværst og kaster op i lange baner, er bare ik fedt .. Sidst blev jeg sygemeldt hele graviditeten fordi jeg kastede op hele tiden og tabte mig  - håber ik det går sådan denne gang..

Hvad ville I gøre?? og hvad gør I, I der selv døjer med slem kvalme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

oo

jeg læser på universitetet og har gået hjemme de 3 måneder forårssemestret har varet netop pga kvalme og opkastninger. jeg har også ca to timers offentlig transport derind og har overhovedet ikke kunnet overskue den tur ud og hjem hver dag!

heldigvis er der ikke noget der hedder fraværsprocent på uni og jeg har haft nogle fantastiske undervisere der har hjulpet mig igennem semestret pr mail, så jeg alligevel har kunnet gå op til eksamenerne nu her.

men jeg kan godt se med praktik osv., så kan du jo ikke blive færdig med mindre du kommer

fik du noget mod kvalmen sidst? jeg fik nogle stikpiller i starten som tog opkastningerne og det, jeg blev så til gengæld ret træt, men det er alligevel lidt lettere at døje med træthed end at sidde med hovedet i kummen døgnet rundt.

Anmeld

11. juni 2010

K&S

Øv øv øv, det er bare surt at skulle have det sådan, jeg havde også kvalme i 4½ måned - jeg kan kun anbefale nogle "armbånd" fra apoeket, der hedder Sea Band - de bruges også mod køre- og søsyge - de var meget effektive for mig...!   og så har de ingen bivirkninger som det meste medicin, man kan få mod kvalmen...

Katja

Anmeld

11. juni 2010

Malonde1985

Tjuhl skriver:

jeg læser på universitetet og har gået hjemme de 3 måneder forårssemestret har varet netop pga kvalme og opkastninger. jeg har også ca to timers offentlig transport derind og har overhovedet ikke kunnet overskue den tur ud og hjem hver dag!

heldigvis er der ikke noget der hedder fraværsprocent på uni og jeg har haft nogle fantastiske undervisere der har hjulpet mig igennem semestret pr mail, så jeg alligevel har kunnet gå op til eksamenerne nu her.

men jeg kan godt se med praktik osv., så kan du jo ikke blive færdig med mindre du kommer

fik du noget mod kvalmen sidst? jeg fik nogle stikpiller i starten som tog opkastningerne og det, jeg blev så til gengæld ret træt, men det er alligevel lidt lettere at døje med træthed end at sidde med hovedet i kummen døgnet rundt.

Nej nemlig.. det er netop der problemet ligger mht. praktikken. For bliver jeg sygemeldt bliver det hele jo skubbet til efter barslen dvs. jeg har små 4 mdr´s uddannelses tid tilbage når jeg er færdig med barslen - det synes jeg så også er meget overskueligt hvis det kom dertil... Men er alligevel lidt træls ikke lige at kunne få det gjort færdigt og så evt. kunne starte på et job efter barslen i stedet for tilbage på udd., plus at det jo er rarest at slutte af med dem man hele tiden har gået med.. Men altså man kan ikke få det hele, så må nok bare lige se tiden lidt an. Tror jeg fortæller mit praktiksted på mandag hvordan og hvorledes, så de er forberedt på at jeg render på toilettet hele tiden.. men ej er det en løsning helt ærligt!!?? Åhh er bare så forvirret ligenu.. Var til eksamen i torsdags og den var jeg SÅ tæt på at melde mig syg, da jeg kastede op hele tiden .. men gik da ind og tog den eksamen og det gik så fint nok. Så mangler kun 3 mdr´s praktik plus en eksamen til sidst..

Må lige se weekenden an og krydser fingre for at det vil gå bedre - naiv igen måske .

Sidst fik jeg nogle piller der hedder Zofran og de tog kvalmen, men er MEGET DYRE og er et meget stærkt præparat! Har købt nogle armbånd som jeg så i et gravid-blad.. - de hedder "Sea Band".. de skulle efter sigende virke, men synes altså ikke lige de virker på mig  - nogen der har god erfaring med dem??

Anmeld

11. juni 2010

Malonde1985

K&S skriver:

Øv øv øv, det er bare surt at skulle have det sådan, jeg havde også kvalme i 4½ måned - jeg kan kun anbefale nogle "armbånd" fra apoeket, der hedder Sea Band - de bruges også mod køre- og søsyge - de var meget effektive for mig...!   og så har de ingen bivirkninger som det meste medicin, man kan få mod kvalmen...

Katja

Hi hi  købte de armbånd igår i håb om at slippe billigere med kvalmen, men ved altså ikke lige hvor god virkning de umiddelbart har på mig - måske jeg har sat dem forkert så?? Tog de meget af din kvalme?????

Anmeld

11. juni 2010

oo

jeg prøvede også sea-band, men det eneste der skete var at jeg fik dødondt på indersiden af håndleddet

måske kan du være så heldig at kvalmen letter, så du kan jo prøve at snakke med praktikstedet om sagerne og så se tiden an til en start. og hvis det slet ikke går, så må du gøre på den anden måde. selvom det stinker. til gengæld kan du jo så få SUbarsel, går jeg ud fra?

Anmeld

11. juni 2010

K&S

Malonde1985 skriver:

Hi hi  købte de armbånd igår i håb om at slippe billigere med kvalmen, men ved altså ikke lige hvor god virkning de umiddelbart har på mig - måske jeg har sat dem forkert så?? Tog de meget af din kvalme?????

De tog rigtig meget af min kvalme, jeg kan huske at det var et helvede, når jeg skulle undvære dem i badet...!

Jeg ved ikke, om du har sat dem rigtig, men der er jo en lille brugsanvisning med - jeg sad også mange gange og trykkede på kuglen, så der kom ekstra pres på punktet på håndleddet...!

Anmeld

11. juni 2010

Malonde1985

K&S skriver:

De tog rigtig meget af min kvalme, jeg kan huske at det var et helvede, når jeg skulle undvære dem i badet...!

Jeg ved ikke, om du har sat dem rigtig, men der er jo en lille brugsanvisning med - jeg sad også mange gange og trykkede på kuglen, så der kom ekstra pres på punktet på håndleddet...!

Jeg har taget dem på nu, men er lidt i tvivl om de sidder rigtigt.. Må hellere lægge ud med dem imorgen tidlig - ha dem liggende på natbordet - og ta dem på som det første.. Hvis de virkelig kan ta meget af kvalmen, er det FANTASTISK!!!

Anmeld

12. juni 2010

K&S

Malonde1985 skriver:

Jeg har taget dem på nu, men er lidt i tvivl om de sidder rigtigt.. Må hellere lægge ud med dem imorgen tidlig - ha dem liggende på natbordet - og ta dem på som det første.. Hvis de virkelig kan ta meget af kvalmen, er det FANTASTISK!!!

for at de virker...! De dage hvor det var RIGTIG slemt for mig, sov jeg altså også med dem nogle gange - for ellers kunne jeg slet ikke falde i søvn....!

Anmeld

12. juni 2010

MoarTil4

min svigerinde havde også store problemer med kvalme og opkastninger under sine graviditeter.

Hun fik noget hos lægen, som skulle tage det.

Måske skulle du kontakte lægen, hvis du ikke allerede har gjort det selvfølgelig.

Tillykke......og god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.