Undervognschek ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. juni 2008

Doktor Doolittle

gik fint. Nu skal jeg bare vente på at høre, at alt forhåbentligt ser normalt ud. OPRÅB: HUSK jeres smear piger, de er super vigtige!!! :)
(H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

st

Hvis det er cellesskrab du snakker om, så fik jeg min foretaget for en måneds tid siden. Den var heldigvis helt ok.

st.

Anmeld

19. juni 2008

Munder

Hvor ofte er det liiige man skal checkes? Jeg fik for et år siden:$

Anmeld

19. juni 2008

Stumpen

Det må snart være oppe over... :S

Anmeld

19. juni 2008

3rollinger

Tak for opklaringen, st. Havde ikke den mindste anelse om hvad smear er.

Men hvis det er celleskrab saa fik jeg ogsaa gjort det for nogle maaneder siden, saa alt under kontrol her :)

Knus
st

Anmeld

19. juni 2008

Smølf

.... Dårlig samvittighed:$.

Jeg er bare ikke særlig god til at ringe til min læge og ligefrem bede om et tjek af undervognen:).
Og det er længe siden sidste syn:$.

Men har fået lavet celleskrab før og der var den ok... det var vist 2 år siden...

Kh Neta:S

Anmeld

19. juni 2008

st

Til st,

er det spanske sundhedssystem lige "så godt" som det danske. Jeg synes jo at det er vidunderligt, at man får tilbudt både det ene og det andet tjek her i landet.

Er det gratis i Spanien at gå til lægen ?

st.

Anmeld

19. juni 2008

3rollinger

Hej st

Min mening er at det ikke er helt ligesaa godt. Laegerne er ligesaa kompetente som i Danmark, tror jeg, men hvis man bruger det offentlige, som er gratis, er der altid laaaaang ventetid. Hvis det er en speciallaege, skal man staa i koe i en time for bare at faa en tid, og saa skal man vente en time til naar dagen oprander.

Og saa foeles det som om at ens egen laege (hovedlaege, hedder det her) ikke laver andet end at skrive en henvisning til en anden laege.

Men heldigivs fik jeg privat sygesikring paa mit arbejde relavtivt hurtigt, og har brugt det siden. Der er ikke saa lange ventetider, og man bliver undersoegt i hoved og r**, hvis man kommer og siger man har ondt i tommelfingeren.

Jeg har faaet taget 50 gange flere blodproever i de 9 aar jeg har vaeret her, end i 26 aar i DK. Jeg har fundet ud af at jeg har en lille hjertefejl, som jeg ikke tror man havde fundet endnu endnu i DK. Men her insisterer de altsaa rigtig meget. Selvfoelgelig nok ogsaa fordi det er privat og jo flere proever jeg laver, jo flere penge tjener de. Men har ogsaa paa fornemmelsen at det er saadan i det offentlige...hvis bare man har tid.

Jeg havde jo heldigvis ogsaa privatlaege under begge graviditeter og fik scanninger ihvertfald hver maaned. Det var jo ren luksus. :D

Knus
st

Anmeld

19. juni 2008

st

Det lyde som en god ordning med den private forsikring.

På et tidspunkt fik Jeppe tilbudt tømrer-job på Gibraltar for nogle år siden (inden Mads), og det var meningen at jeg skulle med ½-1 år.

Noget af det første jeg undersøgte, det var netop det med lægehjælp. Jeg har det altså bedst, hvis jeg ved, jeg kan få hjælp uden man skal pøse en milliard i kassen selv. Ikke at jeg bruger min læge meget, men det giver en vis tryghed.

Vi kom aldrig derned, da det viste sig at være et værre svindler sted, så det var godt vi ikke rev pløkkerne op herhjemme. Men tanken om at rejse ud spøger stadig. Men så tænker jeg hurtigt på, hvor dejligt jeg synes jeg har det herhjemme i lille Dk. Selvom det også kan være surt indimellem.

Knus fra st, som tror jeg tager 2. halvleg af fodbold kampen på sofaen med lukkede øjne. :D

Anmeld

20. juni 2008

3rollinger

Hej st

Hold fast ved den tanke, for man HAR det altsaa godt i DK. Okay, jeg er nok ikke helt objektiv for eftersom jeg bor ude, ser jeg stort set DK som paradis hvor man kan finde det nemme liv. Og naar man staar i det, er det jo ikke saadan.

Men det er nok en arbejdsskade da jeg mest ser Danmark i turistbrochuerne og naar jeg er hjemme paa rejse og bor paa hotel og alle soerger for mig og jeg spiser paa fantasktiske restauranter :D

Men okay, det jeg har fundet ud af efter 9 aar hernede er at det er egentlig fuldkommen lige meget hvilket land man bor i, det der taeller er hvor venner og isaer familien er henne.

Men synes det kunne vaere superspaendende at tage et aar eller to udenlands. Jeg boede jo i Graekenland fra jeg var 4 til jeg var 5 og det var helt perfekt.

Har forresten ikke hoert et ord mere om Dubai :D

Knus
st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.