Hej st
Min mening er at det ikke er helt ligesaa godt. Laegerne er ligesaa kompetente som i Danmark, tror jeg, men hvis man bruger det offentlige, som er gratis, er der altid laaaaang ventetid. Hvis det er en speciallaege, skal man staa i koe i en time for bare at faa en tid, og saa skal man vente en time til naar dagen oprander.
Og saa foeles det som om at ens egen laege (hovedlaege, hedder det her) ikke laver andet end at skrive en henvisning til en anden laege.
Men heldigivs fik jeg privat sygesikring paa mit arbejde relavtivt hurtigt, og har brugt det siden. Der er ikke saa lange ventetider, og man bliver undersoegt i hoved og r**, hvis man kommer og siger man har ondt i tommelfingeren.
Jeg har faaet taget 50 gange flere blodproever i de 9 aar jeg har vaeret her, end i 26 aar i DK. Jeg har fundet ud af at jeg har en lille hjertefejl, som jeg ikke tror man havde fundet endnu endnu i DK. Men her insisterer de altsaa rigtig meget. Selvfoelgelig nok ogsaa fordi det er privat og jo flere proever jeg laver, jo flere penge tjener de. Men har ogsaa paa fornemmelsen at det er saadan i det offentlige...hvis bare man har tid.
Jeg havde jo heldigvis ogsaa privatlaege under begge graviditeter og fik scanninger ihvertfald hver maaned. Det var jo ren luksus. :D
Knus
st
Anmeld