hvordan med skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

NinaNymannMadsen

vil bare gerne vide om et barn der har haft skoldkopper og er kommet ud af det for godt 14 dage siden men stadig har skorber efter dem kan det barn så stadig smitte andre børn?

spørg fordi at i tirsdags var vi i legoland og der var der en af dem der var med som næsten lige har haft skoldkopper og stadig har sskorberne fra det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

vil bare gerne vide om et barn der har haft skoldkopper og er kommet ud af det for godt 14 dage siden men stadig har skorber efter dem kan det barn så stadig smitte andre børn?

spørg fordi at i tirsdags var vi i legoland og der var der en af dem der var med som næsten lige har haft skoldkopper og stadig har sskorberne fra det.

hmm jeg mener at have læst, at barnet kun smitter i inkubationstiden og når der er friske vabler med væske...

men hvis jeres datter er smittet ved i det om 10 - 14 dage...

Anmeld

10. juni 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

De smitter før de bryder ud og i tiden de er der.. Men ikke når der er sår på.. Men ja ca 14 dage efter, så ved man om de er blevet smittede..

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

10. juni 2010

NinaNymannMadsen

Ni-ko-li-ne skriver:

hmm jeg mener at have læst, at barnet kun smitter i inkubationstiden og når der er friske vabler med væske...

men hvis jeres datter er smittet ved i det om 10 - 14 dage...

ja okay.

så må jeg jo bare vente og se.

tror måske hun er smittet et andet sted fra, for hun har haft feber de sidste par dage og syntes jeg kan se to eller tre knupper lige nu som ligner lidt bumser eller hvertfald noget med væske i. men ved det godt nok ikk... var ude ved en veninde for nogen uger siden hvor hun nogen dage efter sagde hun havde fået afvide der var skoldkopper i hendes dagpleje.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

ja okay.

så må jeg jo bare vente og se.

tror måske hun er smittet et andet sted fra, for hun har haft feber de sidste par dage og syntes jeg kan se to eller tre knupper lige nu som ligner lidt bumser eller hvertfald noget med væske i. men ved det godt nok ikk... var ude ved en veninde for nogen uger siden hvor hun nogen dage efter sagde hun havde fået afvide der var skoldkopper i hendes dagpleje.

efter hvad jeg har læst får de feber inden knopperne kommer.... så det lyder meget rigtigt

Anmeld

10. juni 2010

NinaNymannMadsen

Ni-ko-li-ne skriver:

efter hvad jeg har læst får de feber inden knopperne kommer.... så det lyder meget rigtigt

ja nemlig syntes ejg nemlig også af hvad jeg har hørt, hun hade feber tirsdag og onsdag og har ikk feber idag og har set to knupper i hovedet i dag.  håber lidt det er skoldkopper for så er vi ovre det jo.

og så har hun øjnbetændelse, hendes øjne er rødsprængte og har gule klatter i. stakkels pige.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

ja nemlig syntes ejg nemlig også af hvad jeg har hørt, hun hade feber tirsdag og onsdag og har ikk feber idag og har set to knupper i hovedet i dag.  håber lidt det er skoldkopper for så er vi ovre det jo.

og så har hun øjnbetændelse, hendes øjne er rødsprængte og har gule klatter i. stakkels pige.

nårh hvor synd... har du fået noget at dryppe med fra lægen?

ja det er rart bare at få de sygdomme overstået

Anmeld

10. juni 2010

NinaNymannMadsen

Ni-ko-li-ne skriver:

nårh hvor synd... har du fået noget at dryppe med fra lægen?

ja det er rart bare at få de sygdomme overstået

ja det har jeg og en besked om at komme med hende mandag hvis ikke det er blevet bedre. det er nok 4-5 gang hun har det på 1 år.

ja det er nemlig rart at få dem overstået.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Astasmor skriver:

ja det har jeg og en besked om at komme med hende mandag hvis ikke det er blevet bedre. det er nok 4-5 gang hun har det på 1 år.

ja det er nemlig rart at få dem overstået.

ej hvor træls.... ikke rart med øjenbetændelse!

Anmeld

10. juni 2010

NinaNymannMadsen

Ni-ko-li-ne skriver:

ej hvor træls.... ikke rart med øjenbetændelse!

nej det er det ikk,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.