Den tidlige scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

IAH

Hej piger

Så er næsten lige kommet hjem fra en tidlig ultralydsscanning. Var nervøs for om der overhovedet var et levende foster pga tidligere MA... men lægen fandt barnet på nul komma fem og hjertet blinkede derudaf. Stor lettelse.

Det hele bliver mere virkeligt, når det kunne ses på billedet, og selvom det kun er en spunk på 21 mm er jeg pavestolt nu..

Planlægger I andre at få tidlig scanning? Jeg synes selv det er pengene værd.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Mettemus

IAH skriver:

Hej piger

Så er næsten lige kommet hjem fra en tidlig ultralydsscanning. Var nervøs for om der overhovedet var et levende foster pga tidligere MA... men lægen fandt barnet på nul komma fem og hjertet blinkede derudaf. Stor lettelse.

Det hele bliver mere virkeligt, når det kunne ses på billedet, og selvom det kun er en spunk på 21 mm er jeg pavestolt nu..

Planlægger I andre at få tidlig scanning? Jeg synes selv det er pengene værd.

Knus

Tillykke! Hvor dejligt, så kan du få lidt ro på 

Og ja det er helt vildt skønt med en tidlig scanning, der er såååååå lang tid til NF i uge 12

Anmeld

9. juni 2010

Riksen

Tillykke med scanningen!

Jeg fik en tidlig scanning i går, da jeg i efteråret havde en MA - og det var fantastisk! Det var min læge, der tilbød os den, så den var gratis, men hvis ikke vi var blevet tilbudt en, havde vi nok selv købt en.

Anmeld

10. juni 2010

DK

Jeg har også selv købt en, og det var super dejligt og beroligende at se det lille hjerte blinke!

Tillykke med skøn scanning!

Anmeld

10. juni 2010

puslepigen

Tillykke til jer alle.

lige et spørgsmål, hvornår er det at man kan se noget på en tidlig scanning. overvejer nemlig at få en når jeg bliver gravid igen, havde nemlig en SA i april, i 9+ så jeg tør ikke tro på det før jeg ser det næste gang, som forhåbentligt er om to uger 

knus

Anmeld

10. juni 2010

DK

puslepigen skriver:

Tillykke til jer alle.

lige et spørgsmål, hvornår er det at man kan se noget på en tidlig scanning. overvejer nemlig at få en når jeg bliver gravid igen, havde nemlig en SA i april, i 9+ så jeg tør ikke tro på det før jeg ser det næste gang, som forhåbentligt er om to uger 

knus

Jeg blev scannet da jeg var 6-5. Du kan se tråden jeg oprettede med billeder under "ultralydsscanninger".

Man kunne se hjertet blinke (dog først helt sikkert fra du er 7+0 mener jeg) og man kunne se blommesækken der helst skal være rund og fin, fordi det tyder på gode hormoner og god vækst for baby. Så kan man naturligvis se at babyen er inde i livmoderen og man kan se livmoderens hule hvor der er fostervand og hvor barnet ligger. Derudover så måler de hvor stort fosteret er og sammenligner med den sidste mens. første dag, for at se om fosteret er så stort som det "burde" være.

Derudover så er det ikke meget man kan se. Altså barnet er bare en lille "klat" og man kan ikke så forskel på op og ned. Men at se hjertet blinke og at få at vide at alt på nuværende tidspunkt af graviditeten er super-duper det er bare alle pengene værd!

Knus

Anmeld

10. juni 2010

Mettemus

puslepigen skriver:

Tillykke til jer alle.

knus

Det at man har set hjerteblink tidligt er heller ikke lig med at man er sikker på en sund graviditet. I mit tilfælde fik vi en tidlig scanning pga to tidligere graviditeter uden for livmoderen. Den tidlige scanning kunne så vise at bønnen sad inden i livmoderen, at hjertet slog, men ikke mere end det. Så er stadig meget, meget spændt og nervøs for NF, hvor det skal vise sig om der stadig er liv i maven.

Men det er da helt sikkert rart at få ro på i første omgang, for der er godt nok længe fra man kan teste positiv til den første scanning hvor risici for at noget kan gå galt er mange

Anmeld

10. juni 2010

IAH

Hej piger

For mig var det frygten for endnu en missed abortion, der gjorde udslaget. Kort og godt var det fordi fristen for at bruge en medicinsk abort (abortpiller) er uge 9. Derefter er det en udskrabning (traditonel abort), hvilket jeg slet ikke ville kunne overskue..

Derudover var det mindst lige så meget, at hilse på nogle uger inden NFscanningen. Fedt at se det lillebitte hjerte slå! (også selv om det ikke er en forsikring om at alt vil gå planmæssigt derefter)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.