puslepigen skriver:
Tillykke til jer alle.
lige et spørgsmål, hvornår er det at man kan se noget på en tidlig scanning. overvejer nemlig at få en når jeg bliver gravid igen, havde nemlig en SA i april, i 9+ så jeg tør ikke tro på det før jeg ser det næste gang, som forhåbentligt er om to uger
knus
Jeg blev scannet da jeg var 6-5. Du kan se tråden jeg oprettede med billeder under "ultralydsscanninger".
Man kunne se hjertet blinke (dog først helt sikkert fra du er 7+0 mener jeg) og man kunne se blommesækken der helst skal være rund og fin, fordi det tyder på gode hormoner og god vækst for baby. Så kan man naturligvis se at babyen er inde i livmoderen og man kan se livmoderens hule hvor der er fostervand og hvor barnet ligger. Derudover så måler de hvor stort fosteret er og sammenligner med den sidste mens. første dag, for at se om fosteret er så stort som det "burde" være.
Derudover så er det ikke meget man kan se. Altså barnet er bare en lille "klat" og man kan ikke så forskel på op og ned. Men at se hjertet blinke og at få at vide at alt på nuværende tidspunkt af graviditeten er super-duper det er bare alle pengene værd!
Knus
Anmeld