Chokoladekage. opskrift søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.893 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

hc=k

Hej til alle jer der bager kager.

Når jeg er deprimeret får jeg lyst til at bage kage og spise en masse chokolade. Nu er det så at jeg mangler en rigtig god opskrift på en chokoladekage.

Den skal være rigtig luftig, men også rigtig svampet. Er der nogle der har sådan en liggende??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

AnnePedersen

hej

prøv at køb ude og hjemme fra den 9-6-2010, der er der et lille hæfte med desserter fra kendte. der nævner chris mcdonald en opskift der lyder kanon og uden mel

Anmeld

9. juni 2010

hc=k

AnnePedersen skriver:

hej

prøv at køb ude og hjemme fra den 9-6-2010, der er der et lille hæfte med desserter fra kendte. der nævner chris mcdonald en opskift der lyder kanon og uden mel

Ej jeg tror ikke lige det er sådan en jeg leder efter. Jeg leder efter sådan en man får når man køber den hos bageren og der er i hvertfald mel i hehe

Anmeld

9. juni 2010

Dot D

hc=k skriver:

Hej til alle jer der bager kager.

Når jeg er deprimeret får jeg lyst til at bage kage og spise en masse chokolade. Nu er det så at jeg mangler en rigtig god opskrift på en chokoladekage.

Den skal være rigtig luftig, men også rigtig svampet. Er der nogle der har sådan en liggende??

Den her er bare lækker. Men du skal være meget kagesulten for det er en stor portion, hi hi hi

Lækker chokolade kage som kan bruges som bunde. 

Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

Ingredienser:

750 g mel    

600 g margerine 

975 g sukker 

9 æg 

7 dl mælk 

6 spsk kakao 

9 tsk vanille 

8-9 tsk bagepulver 

Brug en STOR skål! Jeg brugte Tupperwares bageskål.

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

Anmeld

9. juni 2010

LilyMarleen

Mmmmh  Sådan en chokoladekage kunne jeg også godt lige guffe i mig.

Af glasur har jeg hørt at det skulle være varmet op på mælk. Og ikke bare kakao og flormelis.

Sådan en snasket, svampet chokoladekage.. Mmmh.. Altså

Anmeld

10. juni 2010

Susan1978

Dot D skriver:

Den her er bare lækker. Men du skal være meget kagesulten for det er en stor portion, hi hi hi

Lækker chokolade kage som kan bruges som bunde. 

Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

Ingredienser:

750 g mel    

600 g margerine 

975 g sukker 

9 æg 

7 dl mælk 

6 spsk kakao 

9 tsk vanille 

8-9 tsk bagepulver 

Brug en STOR skål! Jeg brugte Tupperwares bageskål.

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

hvor stor en kage blir der ca ud af sådan en portion her ?

Anmeld

10. juni 2010

Dot D

En god stor bradepande eller som jeg bruger, en form på 35 cm i rund, så er der til tre gode bunde CA.....

Anmeld

10. juni 2010

Susan1978

Dot D skriver:

En god stor bradepande eller som jeg bruger, en form på 35 cm i rund, så er der til tre gode bunde CA.....

og den er god til bunde ? jeg mener den smuldrer ikke for let osv. ?

Anmeld

10. juni 2010

Dot D

Susan1978 skriver:

og den er god til bunde ? jeg mener den smuldrer ikke for let osv. ?

Nej den er super, men husk først at dele den når den er kold. Min krummer faktisk aldrig, her er lige et billede efter jeg har skåret den over

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. juni 2010

Susan1978

Dot D skriver:

Nej den er super, men husk først at dele den når den er kold. Min krummer faktisk aldrig, her er lige et billede efter jeg har skåret den over

Skide godt... jeg prøver den..

og tror faktisk jeg vil prøve at lave kagen rund.. i stedet for  firkantet.

hvor mange lag tror du jeg skal have for at der er nok til 40 mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.