Anonym skriver:
Det er ikke om sådan noget. Det handler om et barn der har haft meget fravær og virket trist og ked. Men løgn er jo svært at bevise, når det er mit ord mod deres.
Men jeg mener jeg har mit på det rene og sagtens kan bevise det og kan jeg det, så ryger underretningen ud af systemet og der gøres ikke mere? de har både sat stafetlog igang og det hele.
(noget man gør hvis man mener der skal sættes ekstra indsats ind for børn med sociale vanskeligheder)
Må jeg spørge hvad det er du skal bevise? Kommer de med en formodning om hvorfor han er trist og ked og den er du uenig i?
Det er jo rigtigt svært i sådanne sager, det lyder lidt som om det er skolen/daginst. der har observeret noget, og hvis det er det, så tror jeg (og håber) at det bliver taget mere seriøst end hvis det er naboen.
Det som kommunen kan vælge at gøre, er at iværksætte en §50 undersøgelse. Dvs. at der bliver indhentet udtalelser fra dem barnet har kontakt med osv, og på den baggrund bliver det vurderet om der er behov for en eller anden form for hjælp.
Jeg tænker umiddelbart at hvis du har et barn med meget fravær som er trist og ked, så kan det jo rent faktisk være en god ting at få hjælp fra kommunen. Hjælpen kan være alt muligt, og man får ikke automatisk et stempel i panden hvor der står "dårlig forælder"
Vi er selv igang med en §50 udredning på en af vores drenge - på min opfordring. Jeg synes ikke det er en skam, men jeg ville selvfølgelig helst være foruden.
(du er selvfølgelig velkommen til at skrive en pb hvis det bliver for privat..
)
Anmeld