højt BMI... For højt til hjemmefødsel ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.607 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

mamalicious

Jeg skriver i håb om nogen der vil dele ud af deres erfaring, med højt BMI og hjemmefødsel ??!! Har I måtte føde hjemme, trods høj BMI??... Tilføjer liiige at jeg hører til Silkeborg sygehus, ( Favrskov kommune)

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Corn

Mit bmi lå på 26 da jeg blev gravid...

Dog kan det blive et problem, hvis man er disponeret for diabetes, eller andre sygedomme der er relateret til overvægten. Så går visitationen ikke igennem ved hverken jm eller læge, men alt det kan jm jo informere mere om...

Har du andre børn, og deres fødsler er gået uden problemer, så tror jeg ikke der skulle være nogle problemer

Majken 36+5

Anmeld

9. juni 2010

oo

mit BMI ligger på lidt over 30 - altså i den høje ende (har jeg fundet ud af) og da jeg talte hjemmefødsel med min jordmor sagde hun, at jeg overhovedet ikke var så stor at min vægt ville spille ind omkring fødslen og mine valg der. jeg er 161 cm og vejer 88 (det har jeg vejet siden jeg blev gravid og vejer stadig det samme her i 23. uge)

du bliver dog indkaldt til glucosebelastningstest i 3. trimester på det sygehus du er tilknyttet og resultaterne fra den kan spille ind når det gælder hjemmefødsel, ligesom for tidlig/for sent fødsel, hvilken vej babyen ligger osv osv. men sådan som udgangspunkt burde du ikke være bekymret hvis du ligger under mig eller lige omkring, tror jeg

Anmeld

9. juni 2010

mamalicious

Tjuhl skriver:

mit BMI ligger på lidt over 30 - altså i den høje ende (har jeg fundet ud af) og da jeg talte hjemmefødsel med min jordmor sagde hun, at jeg overhovedet ikke var så stor at min vægt ville spille ind omkring fødslen og mine valg der. jeg er 161 cm og vejer 88 (det har jeg vejet siden jeg blev gravid og vejer stadig det samme her i 23. uge)

du bliver dog indkaldt til glucosebelastningstest i 3. trimester på det sygehus du er tilknyttet og resultaterne fra den kan spille ind når det gælder hjemmefødsel, ligesom for tidlig/for sent fødsel, hvilken vej babyen ligger osv osv. men sådan som udgangspunkt burde du ikke være bekymret hvis du ligger under mig eller lige omkring, tror jeg

Ååååh Tjuhl !!!! Fantastisk at hører !!! Jeg har en BMI på 30. Er 163 og vejer ca. 90... mine 2 drenge var begge ønskede hjemmefødsler. Desværre blev det ikke. I mellem tiden er jeg blevet en Stor dame  og ønsket om nr. 3 presser sig på, og ikke mindst hjemmefødslen. Er bare vanvittig bange for, at det ikke ville være muligt, pga mit BMI, hvis vi besluttede os for projektet!!

Held i uheld, så har min mand ikke lysten liiiiige nu, så det giver jo lidt tid til at prøve, på at få BMIèn lidt ned !!!!!!

Tak for svar!!

Anmeld

9. juni 2010

mamalicious

Macaab skriver:

Dog kan det blive et problem, hvis man er disponeret for diabetes, eller andre sygedomme der er relateret til overvægten. Så går visitationen ikke igennem ved hverken jm eller læge, men alt det kan jm jo informere mere om...

Har du andre børn, og deres fødsler er gået uden problemer, så tror jeg ikke der skulle være nogle problemer

Majken 36+5

Tak for hurtig svar !!! Mit BMI er dog lidt højere end dit.

Men skønt at hører at det lykkedes for andre

Anmeld

9. juni 2010

Mumto3

Det korte svar er: Du kan gøre som du vil!!!

Du har i følge loven sikret proffecionel assistance udanset hvor du vælger at ville føde dit barn. De kan ANBEFALE at føde på hospital hvis du har får højt BMI, barnet vender med numsen nedad, der er tvillinger osv. osv. Men de kan aldrig forbyde dig at føde hjemme!!! og de SKAL sende en jordemoder ud til dig!!!

P.S. Jeg har selv født tre børn. Alle gangene har vi planlagt en hjemmefødsel, men de to første gange lykkedes det ikke (men jeg har ALDRIG fortrudt at vi planlagde at føde hjemme!!) og 3. gang så lykkedes det. Men ved 3. fødsel blev jeg indkaldt til div. samtaler med fødselslæger fordi de ville fraråde mig at føde hjemme. (dels pga af stort barn og dels på streptokokker (som i ekstremt sjældene tilfælde kan være meget farligt for barnet)). Jeg var dog ikke i tvivl om hvor jeg ville føde, og fik en stille og rolig fødsel hjemme i dobbeltsengen.

Anmeld

9. juni 2010

Corn

mamalicious skriver:

Tak for hurtig svar !!! Mit BMI er dog lidt højere end dit.

Men skønt at hører at det lykkedes for andre

Jamen så længe jm og læge ikke har nogen medicinsk grund til at afvise dig, så tror jeg da heller ikke at de gør det...

Så held og lykke med planlægningen

Anmeld

10. juni 2010

mamalicious

Mumto3 skriver:

Det korte svar er: Du kan gøre som du vil!!!

Du har i følge loven sikret proffecionel assistance udanset hvor du vælger at ville føde dit barn. De kan ANBEFALE at føde på hospital hvis du har får højt BMI, barnet vender med numsen nedad, der er tvillinger osv. osv. Men de kan aldrig forbyde dig at føde hjemme!!! og de SKAL sende en jordemoder ud til dig!!!

P.S. Jeg har selv født tre børn. Alle gangene har vi planlagt en hjemmefødsel, men de to første gange lykkedes det ikke (men jeg har ALDRIG fortrudt at vi planlagde at føde hjemme!!) og 3. gang så lykkedes det. Men ved 3. fødsel blev jeg indkaldt til div. samtaler med fødselslæger fordi de ville fraråde mig at føde hjemme. (dels pga af stort barn og dels på streptokokker (som i ekstremt sjældene tilfælde kan være meget farligt for barnet)). Jeg var dog ikke i tvivl om hvor jeg ville føde, og fik en stille og rolig fødsel hjemme i dobbeltsengen.

Jamen der er jo håb !!!.... Nej ved godt at man kan vælge at føde hjemme, og at de skal stille an med jordemor. Men er jo ikke interresseret i at trodse 

Men som du, er jeg sikker på, at man ofte selv kan mærke, om der er hold i deres angst, for diverse komlikationer. - I hvert tilfælde, hvis man er i kontakt med sin krop, og/ eller er flergangs fødende!!

Men tak for historien. Altid skønt, med nogen i en situation, man kan forholde sig til !!!

Og så er der jo håb forude, for hjemmefødsel 3 gang!!!!

Anmeld

10. juni 2010

mamalicious

Macaab skriver:

Majken 36+5

Øøøøh har så været ved lægen idag, og mit BMI er på 34

Såååå det passede vidst ikke helt med BMI på 30

Anmeld

10. juni 2010

mamalicious

Tjuhl skriver:

Øøøøh har så været ved lægen idag, og mit BMI er på 34

Såååå det passede vidst ikke helt med BMI på 30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.