Mumto3 skriver:
Det korte svar er: Du kan gøre som du vil!!!
Du har i følge loven sikret proffecionel assistance udanset hvor du vælger at ville føde dit barn. De kan ANBEFALE at føde på hospital hvis du har får højt BMI, barnet vender med numsen nedad, der er tvillinger osv. osv. Men de kan aldrig forbyde dig at føde hjemme!!! og de SKAL sende en jordemoder ud til dig!!!
P.S. Jeg har selv født tre børn. Alle gangene har vi planlagt en hjemmefødsel, men de to første gange lykkedes det ikke (men jeg har ALDRIG fortrudt at vi planlagde at føde hjemme!!) og 3. gang så lykkedes det. Men ved 3. fødsel blev jeg indkaldt til div. samtaler med fødselslæger fordi de ville fraråde mig at føde hjemme. (dels pga af stort barn og dels på streptokokker (som i ekstremt sjældene tilfælde kan være meget farligt for barnet)). Jeg var dog ikke i tvivl om hvor jeg ville føde, og fik en stille og rolig fødsel hjemme i dobbeltsengen.
Jamen der er jo håb !!!
.... Nej ved godt at man kan vælge at føde hjemme, og at de skal stille an med jordemor. Men er jo ikke interresseret i at trodse
Men som du, er jeg sikker på, at man ofte selv kan mærke, om der er hold i deres angst, for diverse komlikationer. - I hvert tilfælde, hvis man er i kontakt med sin krop, og/ eller er flergangs fødende!!
Men tak for historien. Altid skønt, med nogen i en situation, man kan forholde sig til !!!
Og så er der jo håb forude, for hjemmefødsel 3 gang
!!!!
Anmeld