Hvor mange timer om dagen på arbejde når sygemeldingen er..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Anonym trådstarter

slut efter en depression?  Jeg tillader mig at være anonym.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er bedst for mig, når jeg skal jeg starte op på arbejdet igen. Det drejer sig om hvor mange timer om dagen jeg skal være på arbejde og over hvor lang en periode det skal løbe på.

Er der nogen som har erfaringer på det område? Jeg er bange for at min chef ikke vil respektere det, altså det antal timer om dagen der nu bliver aftalt når tiden kommer til det.

Jeg vil bare gerne vide hvad der er mest relevant af timer om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Anonym trådstarter

9. juni 2010

XXSS

Jeg ved det desværre ikke, har ikke været i samme situation. ville blot lige skrive, mens jeg var inde og kigge. Kan du ikke snakke med din læge om, hvad der er relevant i dit tilfælde, det er trods alt denne der står for sygemeldingen og kender til dit helbred? For jeg tror at det variere så meget fra person til person, hvordan behovet er for den enkelte..

Jeg håber du finder ud af hvad der er bedst for dig

Anmeld

9. juni 2010

VIPpigen

Det svinger UTROLIG meget hvad man kan holde til og hvad man vil udsætte sig selv for psykisk når det er en depression. Jeg kender en, han er vendt tilbage efter 6-7 måneders sygemelding efter depression, og han er kun startet op på mellem 2-3 timer, og så kun nogen dage om ugen, da han ikke magter for meget ansvar, så han skulle starte langsomt op. Du skal føle efter hvad du vil/kan overskue. Hvis du mener du kan klare feks 3 timer dagligt 3 dage i ugen, så start kun ud på feks 2 timer, 3 dage... Det er bedre at være forsigtig, og starte langsomt, end presse dig selv fordi du er bange for chefen, og så blive sygemeldt igen.

Pas på dig selv. Det er dig der skal have et liv når du kommer hjem også...

Anmeld

9. juni 2010

K&S

VIPpigen skriver:

Det svinger UTROLIG meget hvad man kan holde til og hvad man vil udsætte sig selv for psykisk når det er en depression. Jeg kender en, han er vendt tilbage efter 6-7 måneders sygemelding efter depression, og han er kun startet op på mellem 2-3 timer, og så kun nogen dage om ugen, da han ikke magter for meget ansvar, så han skulle starte langsomt op. Du skal føle efter hvad du vil/kan overskue. Hvis du mener du kan klare feks 3 timer dagligt 3 dage i ugen, så start kun ud på feks 2 timer, 3 dage... Det er bedre at være forsigtig, og starte langsomt, end presse dig selv fordi du er bange for chefen, og så blive sygemeldt igen.

Pas på dig selv. Det er dig der skal have et liv når du kommer hjem også...

Lige mine ord

Du skal ikke bekymre dig så meget om hvad din chef kan eller vil acceptere - det er helt og holdent din (muligvis i samarbejde med din læge) beslutning - og som der bliver skrevet, så er det bedre at starte "blødt" op istedet for at få et tilbagefald, hvor du muligvis vil skulle sygemeldes på fuld tid igen...

Jeg har selv tidligere været sygemeldt i lige knap 9 måneder pga. depression, jeg valgte at starte direkte op på fuld tid, men havde også haft lige knap en måned, hvor jeg havde haft det super godt... 

Håber du finder den bedste løsning for DIG

Anmeld

9. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg må se hvad det ender med, fik afvide fra start at det skulle være efter mine behov. Så der burde ikke være nogen problemer, det håber jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.