Sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Happy

Hej, jeg har købt sutter til alderen 0-3 mdr. og nogen  der hedder 3-6 måneder. Jeg synes ikke jeg kan se den vilde forskel, men er der nogen der ved om det er vigtigt at de skifter ved 3 henholdsvis 6 måneder eller er det bare salgstricks?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

L-Mortil3

Alt afhængig af hvilket mærke sut du bruger er str. mere eller mindre tydelig. Grunden til de små sutter 0-3 mdr er at efterligne mors babs i størrelse, og for at lette suttebehovet. 6 mdr+ er en lidt større sut, der gør baby skal sutte lidt mere, bevæge kæben på en anden måde, dette fremmer tyggeteknik mhp. når barnet skal spise

Liam brugte de alm. runde sutter, der er forskellen enorm stor, men da han var 1 mdr gammel var den lille sut alt ALT for lille, og vi gik over til 6 mdr+ sutten.

Aldersbeskrivelsen er kun vejledende, og man bør derfor bare bruge den der passer bedst til ens barn

Anmeld

9. juni 2010

Happy

Tak for svar, jeg har købt nogen med disney på fra babysam, de var på tilbud. Både plastikken og selve sutten er aflange, men synes ikke den næste størrelse er ret meget større.

Kan være jeg skal skifte mærke på et tidspunkt.

Anmeld

9. juni 2010

L-Mortil3

Happy skriver:

Tak for svar, jeg har købt nogen med disney på fra babysam, de var på tilbud. Både plastikken og selve sutten er aflange, men synes ikke den næste størrelse er ret meget større.

Kan være jeg skal skifte mærke på et tidspunkt.

Selvom baby bliver 3 mdr, behøver du ikke at skifte hvis den har det bedst med den str. men bare når der bliver et behov for en lidt større sut, tit og ofte er det bredden på sutten der bliver LIDT større.

Tit og ofte er det sådan at den første sut baby har i munden, er det mærke/form af sut. den vil bruge resten af tiden Så skal du skifte mærker/form skal det nok være snart

MEN Liam startede altså også med en disney sut fra tommt tippee, og så fik han ved et tilfælde en rund i munden, og siden ikke brugt andet, så reglen gælder ikke for alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.