Forskel på brysterne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.658 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Happy

Hej alle, hpber I kan hjælpe.

Jeg har Cassandra på 6 uger og amningen går rigtigt fint bortset fra ar højre bryst giver meget mere mælk og dermd spænder mere op end venstre. I løbet af en nat er det f.eks. kun højre der "gør ondt" pga det ikke er tømt. Derfor er der også forskel på brysternes størrelse. Jeg forsøger at få hende til at sutte på begge men højre bryst er hurtigere tømt end venstre.

Hvordan kan jeg få mere gang i højre? Jeg malker ud en gang imellem, tit om morgenen mens hun lige sover en time til da jeg så har lidt ekstra at give hende om aftenen, da begge bryster føles tomme der.

Kan man risikiere at brysterne bliver ved med at have forskellig størrelse også når jeg ikke ammer mere? Det er ikke ret meget forskel i størrelse men den er der og jeg tænker om det bliver værre.

Hvordan gør I andre med spændte bryster om natten? Hun sover normalt fra kl 21 til ca. 4-5 stykker og skal så have mad, men inden der er jeg ved at eksplodere på højre bryst? Og vil jo egentlig gerne have at hun tager venstre først for at få gang i det, men højre bryst skriger bare på at blive tømt.

Håber nogen har en god løsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Tulle28

Jeg har ikke noget egentligt svar på dit spørgsmål, men har du præøvet at læse på www.ammenet.dk? Der kan du helt sikkert finde svar eller stille spørgsmålet i deres mor-til-mor forum.

Mht. natamningen, kan du så ikke snige et bryst i munden på hende når hun sover? (selvom det da er for lækkert at du kan sove så mange timer uafbrudt)  Min datter spiser normalt et par gange i løbet af natten, men hvis der går mere end 5 timer synes jeg de er ubehageligt spændte og de begynder at klø.

Knus Tulle

Anmeld

9. juni 2010

LRJ

Happy skriver:

Hej alle, hpber I kan hjælpe.

Jeg har Cassandra på 6 uger og amningen går rigtigt fint bortset fra ar højre bryst giver meget mere mælk og dermd spænder mere op end venstre. I løbet af en nat er det f.eks. kun højre der "gør ondt" pga det ikke er tømt. Derfor er der også forskel på brysternes størrelse. Jeg forsøger at få hende til at sutte på begge men højre bryst er hurtigere tømt end venstre.

Hvordan kan jeg få mere gang i højre? Jeg malker ud en gang imellem, tit om morgenen mens hun lige sover en time til da jeg så har lidt ekstra at give hende om aftenen, da begge bryster føles tomme der.

Kan man risikiere at brysterne bliver ved med at have forskellig størrelse også når jeg ikke ammer mere? Det er ikke ret meget forskel i størrelse men den er der og jeg tænker om det bliver værre.

Hvordan gør I andre med spændte bryster om natten? Hun sover normalt fra kl 21 til ca. 4-5 stykker og skal så have mad, men inden der er jeg ved at eksplodere på højre bryst? Og vil jo egentlig gerne have at hun tager venstre først for at få gang i det, men højre bryst skriger bare på at blive tømt.

Håber nogen har en god løsning.

Hej

Jeg har samme problem, og da jeg nævnte det til SP i sidste uge, fortalte hun mig at jeg skulle ligge min datter til det bryst der ikk producere så meget meget ofte, gerne 2 amninger li efter hinanden, istedet for at skifte bryst - ellers malk ud på det, det har jeg os gjort  

Det har hvertfald hjulpet lidt her  

Anmeld

9. juni 2010

Fyn

Der er også forskel på mine - og det er altså ret almindeligt! Min mor havde det samme da hun ammede mig. Altså et var større end det andet. Og nu er de helt normale... Så jeg tror du måske skal vænne dig til det...?

Jeg har talt med ammerådgiver fra Forældre og Fødsel. Det kan anbefales, hvis du mangler gode tips og tricks. De kunne ikke umiddelbart anbefale noget, andet end at jeg nok skulle leve med de to forskellige bryster, der lige nu hedder Forretten og Hovedretten.

Mange hilsner C.

Anmeld

10. juni 2010

DK

Da jeg ammede, så kom jeg til at amme lidt mere med det højre bryst end med det venstre, af den simple grund at jeg er højrehåndet så det var knapt så hårdt at holde Kirstine til højre bryst end venstre. Derfor var det højre bryst også større end det venstre. Ikke noget man kunne se når jeg havde tøj osv. på, men når jeg var nøgen kunne man godt se det. Ca. 5-6 mdr. efter jeg var holdt med at amme var de lige store igen.

Men, nu er jeg jo så blevet gravid og mine bryster er vokset helt vildt (75 C, til 80 D) Denne gang er det venstre klart større end det højre, og det virker som om det højre bare er lidt mere "udsuget"-i det, hvilket det jo også er!

Jeg synes bare det er sjovt, og min kæreste har nu et yndlingsbryst (jaaa det store, he he) Man kan ikke se det når jeg har tøj på, og jeg er ret ligeglad, for jeg er sikker på at det nok skal udligne sig når jeg engang er færdig med graviditets/amme-ræs. Men jeg vil da klart tænke lidt mere over at amme lige meget på begge denne gang!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.