Hej alle, hpber I kan hjælpe.
Jeg har Cassandra på 6 uger og amningen går rigtigt fint bortset fra ar højre bryst giver meget mere mælk og dermd spænder mere op end venstre. I løbet af en nat er det f.eks. kun højre der "gør ondt" pga det ikke er tømt. Derfor er der også forskel på brysternes størrelse. Jeg forsøger at få hende til at sutte på begge men højre bryst er hurtigere tømt end venstre.
Hvordan kan jeg få mere gang i højre? Jeg malker ud en gang imellem, tit om morgenen mens hun lige sover en time til da jeg så har lidt ekstra at give hende om aftenen, da begge bryster føles tomme der.
Kan man risikiere at brysterne bliver ved med at have forskellig størrelse også når jeg ikke ammer mere? Det er ikke ret meget forskel i størrelse men den er der og jeg tænker om det bliver værre.
Hvordan gør I andre med spændte bryster om natten? Hun sover normalt fra kl 21 til ca. 4-5 stykker og skal så have mad, men inden der er jeg ved at eksplodere på højre bryst? Og vil jo egentlig gerne have at hun tager venstre først for at få gang i det, men højre bryst skriger bare på at blive tømt.
Håber nogen har en god løsning.
Anmeld