Mængden af hormoner ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Soap

Hvor stor mængde har i skulle ha af hormon under behandling og er det blevet ændret undervejs ? 

Jer som er så heldige at ha fået bonus og er blevet gravide, hvor meget hormon fik i da ? 

Jeg undre mig bar lidt over at min gyn har doblet mig i mængde med Gonal F fra sidste gang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Faith

Jeg har været igennem 5 hormonbehandlinger, og der blev osse ændret rigtig meget i min Gonal F dosis.... Tror det er lidt en videnskab at finde den helt rette dosis som gør at man producerer gode æg og det rette antal.

Anmeld

8. juni 2010

oo

jeg fik det samme hver gang - og samme gode resultat hver gang med 3-4 æg der modnede samtidig og gik i ÆL. også derfor vores læge ikke kunne forstå jeg ikke blev gravid, for Sørens sæd var også helt tiptop

Anmeld

8. juni 2010

Soap

smillaluna skriver:

Jeg har været igennem 5 hormonbehandlinger, og der blev osse ændret rigtig meget i min Gonal F dosis.... Tror det er lidt en videnskab at finde den helt rette dosis som gør at man producerer gode æg og det rette antal.

Ja det har du nok ret i 

Anmeld

8. juni 2010

Solstrålen

Vi var "kun" igennem 1 forsøg ..

Jeg mener at jeg fik 250 IE igennem hele forsøget og jeg endte med at få 8 æg ud ..

Anmeld

9. juni 2010

Miepige

Hej

Jeg vil 200 IE puregon hver dag i den første korte protokol (6 æg ud, 4 modne, 3 delte, 1 sat op - gravid, mens SA i 8 uge ). 2. gang var jeg i den lange protokol og fik lidt mindre fordi man får det i længere tid, nemlig 150 IE puregon per dag - men her voksede mine æg langsommere og langsommere og de tog kun 5 æg ud og ingen delte sig . 3 gang blev igen kort behandling og her fik jeg så mere hormon for at få alle æggene til at vokse (har ca. 6-7 anlæg på hver side, men de følges ikke ad, så der er mange umodne). Her fik jeg 250 IE puregon per dag og 300 IE de sidste 2 dage, her fik jeg også 6 æg ud, men kun 1 havde delt sig og det fik jeg sat op, men blodprøven i dag sagde desværre negativ - så ved ikke hvad der skal ske nu

Så jeg er blevet ændret en del - men de tør aldrig starte for højt, fordi de er bange for overstimulering.

MVH

Mie

Anmeld

9. juni 2010

Soap

Miepige skriver:

Hej

Jeg vil 200 IE puregon hver dag i den første korte protokol (6 æg ud, 4 modne, 3 delte, 1 sat op - gravid, mens SA i 8 uge ). 2. gang var jeg i den lange protokol og fik lidt mindre fordi man får det i længere tid, nemlig 150 IE puregon per dag - men her voksede mine æg langsommere og langsommere og de tog kun 5 æg ud og ingen delte sig . 3 gang blev igen kort behandling og her fik jeg så mere hormon for at få alle æggene til at vokse (har ca. 6-7 anlæg på hver side, men de følges ikke ad, så der er mange umodne). Her fik jeg 250 IE puregon per dag og 300 IE de sidste 2 dage, her fik jeg også 6 æg ud, men kun 1 havde delt sig og det fik jeg sat op, men blodprøven i dag sagde desværre negativ - så ved ikke hvad der skal ske nu

Så jeg er blevet ændret en del - men de tør aldrig starte for højt, fordi de er bange for overstimulering.

MVH

Mie

Hold op det lyder som noget af en omgang 

Jeg vil også tro de er bange for at over stimulere, også derfor jeg begyndte at undre mig over jeg er blevet doblet fra den ene gang til den anden uden vi egentlig har talt videre om det og jeg heller ikke har tænkt over det før jeg kom hjem, tog jo bar for gode vare at han ved hvad han laver og det håber jeg da stadigt at han gør 

Anmeld

10. juni 2010

mini1977

Jeg har lige gennemgået 1. IVF forsøg og fik lagt et æg op i går.

Jeg har fået 150IE Gonal F fra 8. cyklus dag, hvilket var alt for meget i mit tilfælde, for jeg blev overstimuleret. Det er så held i uheld, at min venstre æggestok ikke rigtig fungerer, så det var "kun" i højre side, at jeg producerede rigtig mange æg. Det var flere gange op til overvejelse af indstille behandlingen, og heldivis kunne vi få lov at fortsætte mod at jeg tog det helt stille og roligt, slappede af og drak cirka 3 liter vand i døgnet. Derudover blev den ægløsnende sprøjte nedsat til halv dosis for at undgå yderligere overstimulering.

Ved ægudtagningen fik jeg taget 16!! æg ud  og der var 4 der blev befrugtet.

Vi fik et æg lagt op og 3 til fryseren  

Hvis jeg skal i hormonbehandling igen, vil dosis af Gonal-F blive nedsat til 100 IE eller 75 IE afhængig af ægudviklingen, så vi undgår, at jeg på ny bliver overstimuleret.

Indtil videre krydser vi alt hvad vi har for at dette forsøg lykkes (vi skal have taget blodprøve Sankt Hans-dag, 23.juni)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.