Aaaaaaaaaaaaarrrrggghhhh!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

birgittemarie

Jeg føler mig simpelthen bare så presset af at have begge ungerne herhjemme og jeg føler mig som en kæmpe fiasko til at underholde NM så meget hver eneste dag, så jeg tror, vi søger om en halvdagsplads, så hun kan få noget intenst børnesamvær... Men for filans, jeg aner ikke, hvordan vi skal få penge til det. Kan være vi må sælge bilen, men det bliver ikke godt, for så kommer jeg ikke nogen steder længere, for jeg har stadig en vis panik over for bustransport... ÅÅÅH, jeg trænger bare til at skrige. Havde tænkt mig at søge nogle legekammerater til hende i beboer bladet i stedet for, men jeg synes bare ikke, jeg har hverken overskuddet eller tiden til det.Jeg høvler rundt som en tornado hele dagen hver dag og somme tider kan vi nå at hygge os, mens Lillebror sover, men så er der jo de dage, hvor han sløjfer sin middagslur. Og de dage, hvor pigen ikke gider noget som helst og bare går og piber Moar hele dagen. Og de dage, hvor jeg pinedød er nødt til at få arbejdet, mens hun moaar'er og jeg "jeg skal bare liiige'er" og er ved at dø af dårlig samvittighed.

Synes det kunne være dejligt at finde nogle andre hjemmepassere med jævnaldrende børn og så skiftes til at have ungerne hen over ugen, så de fik leget og man fik lidt tid til at arbejde... Men åh, det kræver bare så meget at skulle til at finde og lære sådan nogle at kende lige nu, synes jeg. Og det er måske også lettere bare at have hende i børnehaven lige herovre... Jeg synes bare, der er SÅ mange børn og jeg er så bange for, at hun skal blive drillet og holdt udenfor, som jeg selv gjorde som lille, så jeg er så utryg ved det børnehaveri og vil helst passe på hende hele tiden. Men jeg ved jo godt, det ikke kan lade sig gøre og jeg bare gør hende en bjørnetjeneste ved ikke at lære hende at passe på sig selv...

Tak for øjne til langt tankespind.

Knus Birgitte, som havde godt af at få luftet ud og nu må videre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Marco2

Hej BM.

Ville sådan ønske jeg kunne hjælpe.

I Århus har vi jo modulpasning, så måske et 25-timers modul kan passe Jer? Kender ikke lige prisen på det, men det er det mindste modul der er.

Men tror da at NM vil synes det er skønt at komme ud at lege med jævnaldrende.

AG

Anmeld

8. juni 2010

Joan ( Smallie )

Åhhh Bm hvor er jeg ked af at høre det. Ville ønske jeg kunne hjælpe men ved ikke havd jeg skal råde dig til.

Men en  det skal du have og håber det hele løser sig.

Anmeld

8. juni 2010

Muffinmus

Kan SÅ godt forstå dig.....Er det bare helt håbløst at finde de 1300 kr til lidt pasning?? hvad med den økonomiske friplads, er den også udelukket??Eller kan man kun få den hvis man er på arbejde?

Håber sørme du finder en god løsning, for du trænger vist til lidt forandringer :-)

Anmeld

8. juni 2010

Marco2

Fandt lige priserne, og Århus er jo suverænt dyreste kommune.

25 timer - over 3 år  1.102 kr. 1.585 kr.

1.102 uden kost og 1.585 med kost.

Og friplads:

Samlet  aktuel husstandsindkomst omregnet til årsindtægt på under 148.701 kr. berettiger til 100% økonomisk friplads. Samlet aktuel husstandsindtægt omregnet til årsindtægt mellem 148.701 kr. og 461.600 kr. berettiger til delvis økonomisk friplads.

Anmeld

8. juni 2010

ka li ja

åååhh søde hvor er det træls....

jeg tænkte også om i ikke kunne få friplads.. det er altså værd at få undersøgt, for det kan altså sparer en for en del penge hvis det er... og  hun har altså godt af at komme afsted i børnehave hvis du spørger mig...

mht om  hun bliver mobbet, så kan jeg aldrig love dig det ikke vil ske, for mine børn har da også været ude for drillerier. men hvis man bare holder øje med om de trives, og snakker med dem, og pædagogerne, så kan det jo tages i opløbet.  men hvorfor skulle den lille labre matrone da blive mobbet

kram til dig

Anmeld

8. juni 2010

birgittemarie

Tusind tak alle sammen og tak AG for tallene! Vi er slet ikke flade nok til friplads, men en delvis friplads, kan vi da få. Jeg troede faktisk, det var dyrere... Har snakket med Michael om det, da han kom hjem og han syntes det var en fantastisk idé og er helt med på, at vi må sælge bilen, hvis det er sidste udvej. Meeeen, lad os nu se, om det ikke går alligevel. Med 5 timer aleinheit om dagen, der skulle jeg nok kunne tjene til den børnehaveplads.

I er søde.

Knus B

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.