Hvordan sortere I og vasker I tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. januar 2008

Kloster

Hvad sortere I efter?
Grader?
Vaskepulver/skyllemiddel?
Tumbler ell snor ude i det her kolde danske vejr?

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2008

gda

Vi sortere først efter vores, Josephines og andet
Så efter farve (hvid altid for sig selv)
Så i grader
Vi vasker alt vores tøj minus viskestykker og håndklæder med edike. (virker på samme måde som skyldemiddel)
Vi sætter tøjet ud på vores overdækkede terrase. Bruger kune tørretumblerne hvis noget skal være tørt med det samme

Anmeld

27. januar 2008

SaNiNa

vi sortere efter:
Grader
Farver
Skåne og ikke skåne
tøj typer

Vi bruger ikke skyldemiddel og vi bruger kun neutral osse håndsæbe og opvaskesæbe. (tror jeg skal prøve det med edike)

vi har ikke tørretrumbler så det hænger i værelset da vi ikke rigtig har mulighed for at hænge det ud om vinteren. (bor i lejlighed)

Hilsen Sanne "glæder mig så meget til kampen i eftermiddag"

Anmeld

27. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg sortere efter farver, for vi vasker sjældet over 40 grader. Det er kun håndklæder, viskestykker og karklude som får den behandling. Vi har kun 1 trøje som er i uld, så den bliver vasket for sig. Vi tørrer tøjet ude når vejret er til det, ellers er det tumbleren.

Kh Jeanne

Anmeld

27. januar 2008

rlyn

Vi sorterer efter grader, farver, skåne/ikke skåne og selvfølgelig uld, silke m.m.

Mht eddike. Da vi købte vores vaskemaskine fortalte sælgeren os, at det ikke længere er en god idé at bruge eddiken regelmæssigt i vaskemaskinen. I gamle dage var vaskemaskinerne lavet anderledes end i dag og kunne meget bedre tåle det. Idag er der ting i maskinen som ikke kan tåle eddike konstant, da det nedbringer holdbarheden på disse dele (kan ikke huske, hvad det er for dele). Så vi bruger kun eddike ind imellem. Skyllemiddel bruger vi aldrig, men det er fordi vi tumler det meste tøj, især om vinteren. Vi bruger dog afdelingens tumbler, der kan ta tre vaske på een gang.

Om sommeren hænger vi ud alt det vi kan komme til.

Knus
Rikke

Anmeld

27. januar 2008

Mimic

sorterer også efter farve... og bruger skylle middel... kan ikke komme til at hænge tøj ud, så faktisk bliver alt vores tøj tumblet... med undtagelse af et par få ting... de kommer ud på altanen på stativet:)

Anmeld

27. januar 2008

sbs78

Ja jeg er "lidt" hys med vores vasketøj ;)
Jeg har faktisk 12 forskellige vaske. Jeg sotere alt efter farve. altså blå, gul, rød, brun, sort mm og det hele biver vasket for sig selv. så har jeg faktisk 3 forskellige hvid vask, farvet hvid (tøj med farve på) alm hvid og så alle stof bleer + de hvide håndklæder vi bruger på puslebrodet (håndklæderne er 6år gamle og stadig krid hvide) :) Jeg har i bruger biotex det flydende, colour, black, hvid. + en lille smule skyllemiddel. Min mand siger jeg har pip i låget, men jeg vil gerne passe på vores tøj :D
Knus sidsel

Anmeld

27. januar 2008

Honningblomst

Jeg sorterer efter farver og alt vaskes på 30 eller 40 grader og tørresfterfølgende enten på kold eller varm tørrer.
Jeg elsker at vasketøj og bruger lang tid på at fjerne pletter osv...synes det er så dejligt at bruge tid på.
Nok ikke helt normalt.:$
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.