Sprogtest :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.467 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

lonemus

Så blev Alexander sprogtestet i vuggestuen i dag - og mit lille sludrechatol gik igennem uden nogle bemærkninger

Hvordan går det med jeres sprogtests??

Nu er det 6 uger siden han osse smed bleen og det går forrygende godt. Han har fået rigtig godt styr på det - selv om natten vågner han og skal tisse på toilettet. Han laver nu osse prut derude, så det er bare skønt

Et lille glad indlæg her fra

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

TbCp

Her bliver de ikke sprogtestet, ved ikke om det er fordi hun går i dagpleje... mener dog at have hørt at de gør det i børnehaven.

Bleen er stadig på, hun er nået dertil hvor hun siger til når der er noget i den, så det er da et skridt i den rigtige retning

Anmeld

19. juni 2010

Plysbjørnen

Sprog test??? øh hvad er det??? her tror jeg ikke de er blevet testet, men det ved jeg ikke...

Ved bare jeg fik afvide at min den yngste ikke talte godt nok, men han er kun 20 mdr, han har så lige fået renset øre i onsdags (pga. ekstremt meget ørevoks)... Og det har vist sig at han har væske på begge øre, uheldigvis mener ørelægen at det er blevet kronisk

Men han skal have dræn i begge ører på fredag...

Anmeld

19. juni 2010

lonemus

BetinaTrold skriver:

Sprog test??? øh hvad er det??? her tror jeg ikke de er blevet testet, men det ved jeg ikke...

Ved bare jeg fik afvide at min den yngste ikke talte godt nok, men han er kun 20 mdr, han har så lige fået renset øre i onsdags (pga. ekstremt meget ørevoks)... Og det har vist sig at han har væske på begge øre, uheldigvis mener ørelægen at det er blevet kronisk

Men han skal have dræn i begge ører på fredag...

En sprogtest er noget alle børn tilbydes i alderen 2,10 - 3,4 år. - Det er så åbenbart ikke i alle kommuner, kan jeg forstå, men dog i de fleste.

Det er en test, som er delt i to - forældrene skal udfylde en del, samt pædagogerne i inst. Der udføres så en praktisk test i inst., hvor barnet skal kunne sige forskellige sætninger, huske ord osv.

Barnet bliver så placeret i en kategori A (barnet har et normalt eller rigtig godt sprog, ingen problemer) eller kategori B (barnet kan have lidt udtale problemer, en ny test skal udføres 3 mdr senere) eller en kategori C (barnet har tale vanskeligheder og skal have hjælp, en handleplan skal udarbejdes og en talepædagog skal muligvis på).

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.