BetinaTrold skriver:
Sprog test??? øh hvad er det??? her tror jeg ikke de er blevet testet, men det ved jeg ikke...
Ved bare jeg fik afvide at min den yngste ikke talte godt nok, men han er kun 20 mdr, han har så lige fået renset øre i onsdags (pga. ekstremt meget ørevoks)... Og det har vist sig at han har væske på begge øre, uheldigvis mener ørelægen at det er blevet kronisk
.
Men han skal have dræn i begge ører på fredag...
En sprogtest er noget alle børn tilbydes i alderen 2,10 - 3,4 år. - Det er så åbenbart ikke i alle kommuner, kan jeg forstå, men dog i de fleste.
Det er en test, som er delt i to - forældrene skal udfylde en del, samt pædagogerne i inst. Der udføres så en praktisk test i inst., hvor barnet skal kunne sige forskellige sætninger, huske ord osv.
Barnet bliver så placeret i en kategori A (barnet har et normalt eller rigtig godt sprog, ingen problemer) eller kategori B (barnet kan have lidt udtale problemer, en ny test skal udføres 3 mdr senere) eller en kategori C (barnet har tale vanskeligheder og skal have hjælp, en handleplan skal udarbejdes og en talepædagog skal muligvis på).
Lone 
Anmeld