Er jeg egoistisk :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Munder

Hej Andrea bliver jo 2 år 1. september, og omgangskredsen incl. bedsteforældre er begyndt at spørge til, hvornår vi skal have nr. 2. Sagen er bare den, at jeg endnu ikke er sikker på, at jeg vil have flere børn. Jeg var jo igennem en rigtig ond fødsel, og et langt efterspil med efterfødselskomplikationer (blodmangel, problemer forneden m.v.) Så det første år af Andrea's liv var rigtig rigtig hårdt....og det er vist ikke helt ude af mine tanker. Her kommer så mine spørgsmål: - Er det egoistisk at lade Andrea være enebarn? - Ville en aldersforskel på søskende på mere en 3-4 år være for stor? - Er der andre, der ikke er sikre på, at de skal have nr. 2? Det er virkelig noget jeg tumler med fortiden, da jeg sys alle bliver gravide - eller spørger til, hvornår jeg skal være det.:( Lidt tænksomme/mutte hilsner Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

3rollinger

Hej Dorthe

Jeg synes ikke det er egoistisk at vaelge kun at have et barn. Det er helt fint at anerkende at din graense gaar ved et barn og at du hellere vil bruge alt din energi og kaerlighed paa hende.

Der er kommet nogen dejlige mennesker ogsaa ud af eneboern ;).

Jeg synes heller ikke en aldersforskel er hverken for stor eller for lille. Soeskende faar noget forskelligt ud af hinandne alt efter hvor stor eller hvor lille aldersforskellen er. Men normalt elsker de hinanden hoejt paa tvaers af alder og koen.

Saa du skal ikke lade dig presse ud i en uoensket graviditet, bare fordi andre synes det er normen at have mere end ét barn.

Op med humoeret :)

(H)
st

Anmeld

18. juni 2008

Doktor Doolittle

Hej Dorte

Nej til begge spørgsmål :)

Du er ikke egoistisk hvis du vælger at få eet barn, tænk hvor meget kærlighed du har til hend (L)

Vi har 4 1/2 år mellem vores 2 drenge, og de er super glade for hinanden, så her fungerer en stor aldersforskel helt fint :D

Jeg havde jo også en ualmindeligt ond 1. graviditet og fødsel, men 2. gang var det en fantastisk oplevelse (L) Bare for at sige at det måske bliver helt anderledes 2. gang, hvis du vælger at prøve igen (L)

(H) fra Tina

Anmeld

18. juni 2008

Doktor Doolittle

PS Jeg synes du skal bede familien lade være med at spørge. Sig det er et lidt ømtåleligt emne for dig, så du ikke bliver stresset over det.

Anmeld

18. juni 2008

st

Nej det synes jeg bestemt ikke du er.
Du skal helt sikkert gøre det, som du finder bedst for dig. Mht til dig og kroppen efter fødslen, kunne du måske snakke med din læge om hvordan sandsynlighederne er for om det kan ske igen, eller om det kun var tilfældet med graviditeten med Andrea.
Som Tina skriver, så er det ikke sikkert at graviditet nummer 2 bliver lige sådan.

Stort knus herfra.
(H)
st.

Anmeld

18. juni 2008

Munder

Taak piger, hvor er I søde(L)

Jeg er nu ikke så bekymret for en evt. graviditet, og jeg skal aldrig føde igen - Lægen har skrevet kejsersnit i journalen, da komplikationerne fra sidste fødsel meget vel kan genopstå, så det er ikke der skoen trykker....

Uhhhh, jeg ved bare ikke om jeg er gearet til flere børn...men hvem ved, måske om et år eller mere, så ser billedet måske helt anderledes ud.

Jeg er bare så træt af de der kommentarer>(, så måske skulle jeg tage tyren ved hornene og få sagt fra.

(H)
Dorte

Anmeld

18. juni 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]Dorte W. skriver:[/småt][/f] Taak piger, hvor er I søde(L) Jeg er nu ikke så bekymret for en evt. graviditet, og jeg skal [u][u][f]aldrig[/f][/u][/u] føde igen - Lægen har skrevet kejsersnit i journalen, da komplikationerne fra sidste fødsel meget vel kan genopstå, så det er ikke der skoen trykker.... Uhhhh, jeg ved bare ikke om jeg er gearet til flere børn...men hvem ved, måske om et år eller mere, så ser billedet måske helt anderledes ud. Jeg er bare så træt af de der kommentarer>(, så måske skulle jeg tage tyren ved hornene og få sagt fra. (H) Dorte[/citat] JA det synes jeg virkelig er en god ide, du bliver helt sikkert super lettet når du først har fået sagt fra :)) (H) fra Tina der glæder sig til at høre folks reaktion på at du siger fra ;) men som IKKE lægger billeder på af mit nye lorte-hår som blev alt for kort 8(:'(

Anmeld

18. juni 2008

Munder

JA det synes jeg virkelig er en god ide, du bliver helt sikkert super lettet når du først har fået sagt fra
fra Tina der glæder sig til at høre folks reaktion på at du siger fra men som IKKE lægger billeder på af mit nye lorte-hår som blev alt for kort

Neeeej Tina, øvøvøv det var da ikke så rart med håret8(. Skal du ikke bare vænne dig til det?

(H)
Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.