Så er der bestilt tid til 1. lægebesøg, nakkefold m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.959 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Malonde1985

Så fik jeg ringet til min læge og bestilt tid til 1. lægebesøg - det skal jo være i uge 8 eller deromkring - så det bliver d. 17 juni.

Nakkefoldsscaning og doubletest er også bestilt nu .. håber der er lidt styr på det nu..

Har I andre fået styr på alle kontrollerne???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

maj2011

har slet slet ikke styr på det, 1. læge besøg er bestilt, men troede egentlig at nakkefold og double test kom helt af sig selv??? skal jeg selv bestille det??

og hvad med jordmoder, kan slet slet ikke huske noget fra den første :-)

Anmeld

8. juni 2010

IAH

maj2011 skriver:

har slet slet ikke styr på det, 1. læge besøg er bestilt, men troede egentlig at nakkefold og double test kom helt af sig selv??? skal jeg selv bestille det??

og hvad med jordmoder, kan slet slet ikke huske noget fra den første :-)

Hej hej

Jeg kan kun fortælle hvordan det foregår på Riget. Der er forskel mellem regionshospitalerne!

Jeg var også i tvivl om det med undersøgelserne. Men det var min praktiserende læge, der henviste til hospitalet. Så  bestilte jeg selv tid til NFscanning over nettet. Jeg ved ikke hvordan det foregår på andre hospitaler (evt over tlf). Men det ved den praktiserende læge nok. 

Det er hospitalet der løbende aftaler tider til undersøgelser med mig. Så det skulle køre lidt af sig selv efter 1.lægebesøg.  Men jeg fylder det i en oversigtskalender - det er en del gange der skal besøges læge, jordemoder, blodprøve, barselsgruppe, scanninger....osv.

Det er sådan jeg har forstået det, men I må rette mig hvis der er noget, jeg har misforstået....  

Iben

Anmeld

8. juni 2010

Marco2

Har bestilt tid til 1. lægebesøg den 1. juli hvor jeg er uge 9/10 stykker.

Her i Århus sker resten automatisk. Når først man har fået udfyldt sine papirer ved lægen, får man brev om nf, MD og jordmoder.

AG

Anmeld

8. juni 2010

Frejsmor

Jeg har mit første lægebesøg i morgen og så har jeg en tid mere om en uge, det var sådan proceduren er hos min læge åbenbart, fik dog ikke helt fat i hvorfor jeg sku komme med en uges mellemrum..

Ved ikke om det bare er min læge eller om det er den generelle proceduere?

Det er min første gang, så jeg regner lidt med at min læge i morgen skal svare mig på hvordan og hvorledes med NF osv..

Knus og kram Channie (7+1-7+3)

Anmeld

8. juni 2010

Mettemus

Jeg skal have første lægebesøg i morgen kl 10.30, og jeg regner med at være en hel del klogere på resten derefter. Glæder mig bare så meget til der rigtig "sker noget", det er som om det er mere officielt med en vandrejournal i hånden

Anmeld

8. juni 2010

Malonde1985

Min lægesekretær sagde imorges i tlf at jeg skulle kontakte hvidovre, hvis det er der jeg vil gå, og bestille tid til nf og doubletest. Jeg bor i Sverige og havde egentlig planlagt at jeg jo gerne ville gå til jordemoder osv herovre, men næ nej - der er ingen jordemødre herovre der har tid til at ta flere gravide ind på klinikkerne i år!!!!  Jeg blev helt paf og spurgte om det virkelig kunne passe, hvortil hun svarede ja og lagde røret på.... .. SÅ nu har jeg besluttet mig for at jeg så bare går i Danmark, for der forstår jeg ski også hvad alle siger.. Men kan man godt bare sige sådan - at man har booket for gravide i år!??? Hmm... ja ja...

Jeg har boet I Sverige et år nu, og må indrømme at jeg ikke er helt inde i tingene endnu.. Nok bare bedst at jeg koncentrerer mig om at gå i DK

Anmeld

8. juni 2010

evamor

Hej

Sidste gang (dvs tre år siden) skulle jeg selv ind på nettet og bestille til nakkefold, det var i Kbh, men jeg ved ikke hvordan det er i dag. Er nu flyttet ud af Kbh og skal til 1. lægebesøg på fredag så der bliver jeg sikkert klogere.

Eva 6+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.