Unge til salg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.598 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

linemus

Sebastian bliver 4 til september, og han er simpelthen SÅ strid for tiden. Jeg kan slet ikke finde ud af længere, hvordan vi skal takle ham, opdrage og bare være med ham. Han er totalt modsat det meste af tiden. Vil ikke gøre som vi beder ham om, råber hele tiden, er provokerende og ligeglad. "Nej jeg vil ej", "Du er ikke min ven", "Din peks (el. andre ord han selv finder på)" osv. er hverdagskost. Det værste var imorges, hvor han sagde "Du er grim, mor. Din mor er grim. Grimme mor....". Jeg vidste slet ikke, hvad jeg skulle sige. Synes jeg skælder ud hele tiden, faren skælder ud hele tiden. Det er bare så træls. Og nu sidder jeg med tårer i øjnene, for hvad fa'n gør jeg lige. Rædselsfuld morgen. Hvor er min søde elskelige dejlige dreng? Han er selvfølgelig også sød ind imellem og leger rigtig godt med Signe & Nanna (11 mdr.) - når han gider. Og lige pludselig slår han over og bliver en lille djævle. Og lige pludselig er han sød igen og virker nærmest som om han har glemt at han var sur og råbte. Nogen gode råd? Andre der kan nikke genkendende til det, eller er det kun min bandit, der er sådan? Hvad skal jeg gøre, og mere, hvad skal jeg ikke gøre? Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

Karina

Hej Line
Jeg tror det er alderen. Jeg synes jeg kan nikke til meget af det. Magnus bruger tit "Jeg leger ikke med dig" og det med mærkelige ord og en frygtelig råben har vi også tit - jeg tror meget af det + støjniveauet kommer fra børnehaven.
Gode råd har jeg ikke - vi har her i foråret+ dagen efter hans fødselsdag været på tur kun med ham, så det ikke er hans tvillinge søstre det drejer sig om. Sidste mandag tilbragte vi så i Legoland - det var en super god dag.
Magnus er for det meste søde ved pigerne og meget overbeskyttende når de er med inde og hente i Børnehaven!
Jeg håber i finder ud af det - få afsat pigerne en dag (nemmere sagt en gjort) og tilbring en super dag med Sebastian :)
Knus Karina

Anmeld

20. juni 2008

linemus

Tak for svar, Karina.

Jeg er også bekymret for, om hvordan det påvirker ham at være blevet storebror til to på en gang. Så måske han bruger "ulykkerne" til at tiltrække opmærksomhed... For det tager jo meget tid f.eks. at gøre pigerne klar om morgenen, hvor han bare må vente (er heldigvis god til at lege selv).

Vi havde ham med til karneval i Aalborg sidst i maj, hvor pigerne blev hjemme, og vi kunne bare se på ham, at han nød det helt vildt. Mor og far helt for sig selv. Så det skal vi nok gøre noget mere. Bedstemor er heldigvis glad for at passe dem og bor tæt på. De er også blevet så store, at de er lettere at passe for andre - det er dejligt. Så jeg tager dem ikke med længere, når vi skal i Sebastians gamle mødregruppe - der er det kun ham og mig :)

Rart at høre at det ikke kun er her, det er sådan :)

Knus Line

Anmeld

1. august 2008

Grynt

Hej Line. Har ikke så mange gode råd til dig, men vil bare lige fortælle dig, at jeg ved godt hvad du går igennem (H) Jeg har jo selv Aske på 4½ og han kan også være en lille djævleunge, når det tager ham.....men helt vildt elskelig på andre tidspunkter (L).

Jeg syntes han er værst når han er træt (altså når han er kommet hjem fra bh), eller sulten. Kan du måske genkende disse tidspunkter? Jeg syntes, at når Aske får lov til bare at drosle ned i eget tempo og gerne foran fjerneren med en sandwich og frugt går der ikke længe inden han er i bedre humør.

Aske kan også alle gloserne og lære ny ord næsten hver uge ;) Lige for tiden når han er virkelig gal på mig kalder han mig "lille idion" (kan ikke sige ordet ordentligt LÅÅÅÅL) og et par stykker der er rimlige grimme. Naturligvis får han at vide, at jeg bliver ked af, at han kalder mig disse ord og at vi faktisk ikke vil have det. Men nogle gange er det ikke modspil de egentlig kalder efter men bare et knus og kys, kærlighed og forståelse. Nogle gange når Aske siger han ikke elsker mig mere fortæller jeg ham at det er jeg ked af at høre men JEG elsker HAM højt og snart får jeg knuser og kys og bliver fortalt, at hvis der er noget han elsker her i verden sååååå er det mor (L)

Jeg tror bare det er en stund de skal igennem. Klem ballerne sammen og nyd synet af ham når han sover (L) Snart bliver han god igen ;)

Tina

Anmeld

1. august 2008

linemus

Tak Grynt. Det går faktisk bedre nu - jeg tror, vi er blevet bedre til at takle ham, men det går op og ned i perioder. Jeg tror jeg vil bruge den med fjerneren og en sandwich ;) For når jeg tænker over det, er det jo logisk, at han bliver gnaven hvis han er sulten (det gør jeg også!) eller træt - det vil jeg lige være mere obs på. Og så knuse ham en ekstra gang ;)

Held og lykke med Aske ;)

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.