Diverse overtro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Tanja84

Min mand og jeg har i dag været ude og købe den sødeste lille vugge til vores lille prinsesse

Men nu sidder jeg pludselig og bliver helt i tvivl om alle de forskellige overtro der er med diverse babyudstyr.

Hvordan er det nu med barnets seng? Må man godt samle den, men bare ikke rede den færdig, eller må den slet ikke samles?

Normalt er jeg ikke den mest overtroiske person, men lige hvad vores kommende prinsesse angår, så tager jeg ikke nogen chancer

Er der egentlige andre overtroe end det med sengen og barnevognen som ikke må komme hjem før man har den lille med hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Man må gerne samle seng, bare ikke rede den op.... Selvom det har jeg nu alligevel gjort den anden dag. Er vores lille pige ikke sund og rask ved fødslen - hvilket hun selvfølgelig er så nægter jeg at give sengeopredningen skylden

Anmeld

7. juni 2010

heidi30

Jeg har også hørt det med at man ikke må rede sengen, men jeg ved faktisk ikke om du ikke må samle den. 

Du må ihvertfald ikke have barnevognen hjemme før hun er ankommet, det skulle give uheld.

Ellers kender jeg ikke til flere 

Anmeld

7. juni 2010

Tanja84

Mathildesmor skriver:

Man må gerne samle seng, bare ikke rede den op.... Selvom det har jeg nu alligevel gjort den anden dag. Er vores lille pige ikke sund og rask ved fødslen - hvilket hun selvfølgelig er så nægter jeg at give sengeopredningen skylden

He, he.. nej det har du helt ret i.

Tvivler nu også på jeg kan lade med at gøre den fin og klar med sengetøj og det hele

Som du selv siger, så er ens barn naturligvis sundt og rask, men kan alligvel ikke lade være med tænke  over det 

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Altså, det er overtro...jeg troede videnskaben havde overtaget i forhold til overtro. Man må det hele...det gør ingen forskel. Hvis man virkelig tænker på at der kan ske barnet noget, så skal man vel egentlig slet ikke købe noget som helst...men altså, mister man et barn, så er alt det materielle vel i virkeligheden der mindste problem.

Så gør alt det har lyst til...det gjorde jeg, jeg tror altså ikke på det pjat.. går også under stiger og har smadret spejle uden 7 års ulykke...

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

Puha alle de overtroiske halløj ting, tror jeg slet ikke på...

Der er både dit og dat man ikke må osv...

Anmeld

7. juni 2010

Vingummien

Jeg købte barnvogn hjem inde. Og jeg redte også hans seng inde Så var det hele jo klart til ham

Anmeld

7. juni 2010

Mutti2B

Tanja84 skriver:

Min mand og jeg har i dag været ude og købe den sødeste lille vugge til vores lille prinsesse

Men nu sidder jeg pludselig og bliver helt i tvivl om alle de forskellige overtro der er med diverse babyudstyr.

Hvordan er det nu med barnets seng? Må man godt samle den, men bare ikke rede den færdig, eller må den slet ikke samles?

Normalt er jeg ikke den mest overtroiske person, men lige hvad vores kommende prinsesse angår, så tager jeg ikke nogen chancer

Er der egentlige andre overtroe end det med sengen og barnevognen som ikke må komme hjem før man har den lille med hjem?

Jeg kan ikke lade være med at smile for jeg ender garanteret også med at vente med at rede seng og få barnevognen hjem

Men hvis det virkeligt havde noget på sig det så ikke utroligt at der fødes så mange nr. 2, 3 ,4 osv der ikke fejler noget . Baby-tingene har det jo med at blive genbrugt

Anmeld

7. juni 2010

Tanja84

Er glad for at høre I er mange der ikke tager det hele så formelt. Frygtede helt jeg var en tosse da jeg ikke rigtig ville tro på det hele i starten (selvom man naturligvis havde hørt om alt muligt),

Men nu hvor jeg har hørt så mange tale om  det, jamen så er man naturligvis begyndt og tænke over det

Men dejligt at høre I er andre der har set bort fra diverse overtro og gjort det hele klart inden, da jeg kender mig selv alt for godt til jeg sikkert alligevel ikke kan lade være.

Anmeld

7. juni 2010

Tanja84

Mutti2B skriver:

Jeg kan ikke lade være med at smile for jeg ender garanteret også med at vente med at rede seng og få barnevognen hjem

Men hvis det virkeligt havde noget på sig det så ikke utroligt at der fødes så mange nr. 2, 3 ,4 osv der ikke fejler noget . Baby-tingene har det jo med at blive genbrugt

He, he.. det har du helt ret i

Men med den graviditetshjerne jeg render rundt med i øjeblikket, så synes jeg det kan være svært og finde hoved og hale i det hele ind i mellem

Hvornår skal man tage tingene til sig og hvornår skal man ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.