Jeg har lavet endnu en kage.. MEN.. Den er mislykkes... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Mira0911

Jeg lavede en kage her til igår, da vi fik besøg...

Men denne gang er det bare gået helt galt...

Jeg farvede selv fondanten, gik udmærket..

Men spørgsmålet er - Ruller jeg fondanten alt for stort ud, når det skal bruges som overtræk på kagen? Inden jeg ligger det udover kagen, bukker jeg fondanten sammen 2 gange og ligger den derefter på midt på kagen, så den bliver dækket til, når jeg folder det ud..

Er det der fejlen er eller? Jeg har taget lidt billeder af folderne der kommer på kagen når det er...

Håber nogen kan hjælpe mig og give råd...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

K&S

MoarJ skriver:

Jeg lavede en kage her til igår, da vi fik besøg...

Men denne gang er det bare gået helt galt...

Jeg farvede selv fondanten, gik udmærket..

Men spørgsmålet er - Ruller jeg fondanten alt for stort ud, når det skal bruges som overtræk på kagen? Inden jeg ligger det udover kagen, bukker jeg fondanten sammen 2 gange og ligger den derefter på midt på kagen, så den bliver dækket til, når jeg folder det ud..

Er det der fejlen er eller? Jeg har taget lidt billeder af folderne der kommer på kagen når det er...

Håber nogen kan hjælpe mig og give råd...

Hej hej

Der var en der sendte mig dette link, da jeg havde samme problem...!

http://www.monkeysee.com/play/15847-fondant-cake-decorating-covering-the-cake

Håber det kan hjælpe dig lidt...!

Katja

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

K&S skriver:

Hej hej

Der var en der sendte mig dette link, da jeg havde samme problem...!

http://www.monkeysee.com/play/15847-fondant-cake-decorating-covering-the-cake

Håber det kan hjælpe dig lidt...!

Katja

Tak skal du have... Det må jeg kigge lidt nærmer på.. Håber det vil hjælpe.

Anmeld

7. juni 2010

Ansemusen

Tror du skal lave fondanten endnu større ligesom i videoen, så ser det ud til at problemet med folderne forsvinder  Glæder mig til jeg selv skal prøve... Gisp!

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

Ansemusen skriver:

Tror du skal lave fondanten endnu større ligesom i videoen, så ser det ud til at problemet med folderne forsvinder  Glæder mig til jeg selv skal prøve... Gisp!

Okey det må jeg prøve... Glæder mig da til at se dit resultat.. Noget du snart skal igang med?

Anmeld

7. juni 2010

Ansemusen

MoarJ skriver:

Okey det må jeg prøve... Glæder mig da til at se dit resultat.. Noget du snart skal igang med?

Puh ha... nu er den lille jo kun 11 dage gammel, så jeg tror der går et godt stykke tid før jeg finder overskudet til at gå igang med det. Men vil rigtig gerne øve mig på en dåbskage til ham. Altså kun øve den samme kage som jeg så vil lave til hans dåb/navngivning. Så er meget spøndt på om det kan lykks mig at lave den pæn nok til at je vil bruge den på dagen!

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

Ansemusen skriver:

Puh ha... nu er den lille jo kun 11 dage gammel, så jeg tror der går et godt stykke tid før jeg finder overskudet til at gå igang med det. Men vil rigtig gerne øve mig på en dåbskage til ham. Altså kun øve den samme kage som jeg så vil lave til hans dåb/navngivning. Så er meget spøndt på om det kan lykks mig at lave den pæn nok til at je vil bruge den på dagen!

Ja så overskud er der ikke noget af lige pt.. Men det skal nok komme...

Jeg er blevet bidt af det, og havde sagt jeg skulle aldrig prøve på at lave det, for det kunne min tålmodighed ikke holde til... Men det er gået super fint indtil videre... :O)

Anmeld

7. juni 2010

birgitte

hej

når jeg ligger fondanten på (tyndt rullet ud men heller ikke alt for tyndt så brug hellere lidt mere og trim til sidst) løfter jeg det bare hen overkagen i et stykke og lader det falde til. så tager jeg forsigtigt og "trækker til hver sin side ved hver fold  ( { fold } )og så glatter jeg forsigtigt opad så man ikke laver revner og det gør jeg så bare hele vejen rundt!

håber det var til at forstå ellers må jeg lige prøve igen

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

birgitte skriver:

hej

når jeg ligger fondanten på (tyndt rullet ud men heller ikke alt for tyndt så brug hellere lidt mere og trim til sidst) løfter jeg det bare hen overkagen i et stykke og lader det falde til. så tager jeg forsigtigt og "trækker til hver sin side ved hver fold  ( { fold } )og så glatter jeg forsigtigt opad så man ikke laver revner og det gør jeg så bare hele vejen rundt!

håber det var til at forstå ellers må jeg lige prøve igen

Den tror jeg lige jeg skal have en gang til...

Anmeld

7. juni 2010

Anasmor

Jo tykkere fondanten er, jo MEGET nemmere er det at undgå folder... den lægger sig meget flottere og er super nem at glatte pænt... så indtil du lige får taget, så er mit bedste råd at rulle den tykt ud (3mm), og så meget størrere end kagen er... mål side+side+diameter på kagen og læg 10 cm til...den diameter skal din udrullede fondant have, så er det SUPER nemt....

Glæder mig til at se din næste kage der helt sikkert bliver meget nemmere at overtrække...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.