bagudvendt autostol indtil 4 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

hc=k

Hej de damer og herre.

Jeg sidder lige og zapper på fjernsynet og faldt over du norsk program, ligesom go morgen danmark. Nå men de snakkede om at de anbefalede at vende autostolen bagud indtil barnet er 4 år gammel.

Er der nogle der kender til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

Det gør de i en del lande da det er langt det sikreste for barnet...

Anmeld

7. juni 2010

hc=k

Yrsa skriver:

Det gør de i en del lande da det er langt det sikreste for barnet...

Okay. Det har Jeg aldrig hørt om før

Anmeld

7. juni 2010

Svei

hc=k skriver:

Okay. Det har Jeg aldrig hørt om før

Ok...jo, det synes jeg nu har været fremme en del år, men det er jo desværre ikke noget der rådes til herhjemme, mærkeligt nok.

Anmeld

7. juni 2010

Betteisen

Hejsa...

Jeg har godt nok hørt om det, men jeg tænker bare hvordan filen de skal have deres stænger der, når stolen er bagudvendt. Min datter var lige 8 mdr, da hun blev sat i forudvendt fordi hun ikke kunne have benene, der længere. Vægtmæssigt passede hun dog til næste stolstr. da hun vejede over 9 kg.

Ja jeg undrer mig bare

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

jeps, bagudvendt og aldrig på forsædet...

Anmeld

7. juni 2010

L-Mortil3

Herhjemme kommer Liam ikke den anden vej før han er 3-4 år.

Vi bestiller vores stole i tyskland, der laver de dem bla. bagudvendt til 4 år. Dem vi har haft kigget på, kan ungerne nu sagtens have benene der, de er placeret lidt længere bagud på sædet. vha. en speciel base, så kan de sagtens.

Jeg synes alt andet er for farligt, taget i betragtning af at de i en alder af 2 år stadig kan få en "indvendig halshuggelse" -  fordi hals og nakke ikke er stærke nok til at modstå kollisioner...

Se evt youtube for videoer!

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gU9zzCGA8&feature=related

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Betteisen skriver:

Hejsa...

Jeg har godt nok hørt om det, men jeg tænker bare hvordan filen de skal have deres stænger der, når stolen er bagudvendt. Min datter var lige 8 mdr, da hun blev sat i forudvendt fordi hun ikke kunne have benene, der længere. Vægtmæssigt passede hun dog til næste stolstr. da hun vejede over 9 kg.

Ja jeg undrer mig bare

Og ikke mere undren...

Her er et billede i denne tråd hvor du kan se hvor smart det gøres...

http://www.min-mave.dk/debat/baby/thread-1813849.htm

Anmeld

7. juni 2010

Betteisen

Yrsa skriver:

Og ikke mere undren...

Her er et billede i denne tråd hvor du kan se hvor smart det gøres...

http://www.min-mave.dk/debat/baby/thread-1813849.htm

Ja det var godt nok smart.

Vore gamle spand kan dog ikke klare stol med isofix... men det med selen ser ski også smart ud.

Hvordan finder man så lige frem til en stol, der kan bagudmonteres indtil 18kg?? Og jeg tænker om man kan være sikker på dansk godkendelse, hvis man køber den i udlandet?

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Men du kan også få den uden isofix...søg på bagudvendt stole så kommer der en masse frem.

Jeg aner intet om det, har jo store børn

Betteisen skriver:

Ja det var godt nok smart.

Vore gamle spand kan dog ikke klare stol med isofix... men det med selen ser ski også smart ud.

Hvordan finder man så lige frem til en stol, der kan bagudmonteres indtil 18kg?? Og jeg tænker om man kan være sikker på dansk godkendelse, hvis man køber den i udlandet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.