"lykkepiller"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Anonym trådstarter

Godmorgen....

Vil høre om der er nogle af Jer der har prøvet de piller der hedder "citalopram"?Jeg har fået dem pga depression,men tør næsten ikke at tage dem,fordi der er snakket så dårligt om lykkepiller generelt,og samtidig er der mange,har jeg også hørt,der har taget meget på i vægt pga dem.Det magter jeg ikke også at skulle kæmpe med

Skriv gerne hvis I kender noget til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

AnneP

Godmorgen!

Jeg har selv taget dem (sidste efterår + vinter) Og de gjorde at jeg ikke kom helt så langt ned humørmæssigt/følelsesmæssigt! -så de virkede for mig! og lige et godt råd, tag dem om morgenen!!

Ang vægt så tog jeg ikke på af dem! tror måske at dem der tager på giver citaloprammen skylden og ikke den trang/lyst man har til at trøstespise når man er nede!

Tror ikke du skal være nervøs for dem, grunden til at folk ikke er så positivt stemt for dem er nok at de da de lige kom på markedet blev givet til alt og alle, der havde en off dag! De får dig ikke til at føle dig "høj" men lægger en "redningsflåde" ud så man ikke synker helt!

Håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at skrive!

Håber du snart kommer lidt ovenpå igen! Det er nemlig hårdt at være i den der grå-sorte tilstand!

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Godmorgen....

Vil høre om der er nogle af Jer der har prøvet de piller der hedder "citalopram"?Jeg har fået dem pga depression,men tør næsten ikke at tage dem,fordi der er snakket så dårligt om lykkepiller generelt,og samtidig er der mange,har jeg også hørt,der har taget meget på i vægt pga dem.Det magter jeg ikke også at skulle kæmpe med

Skriv gerne hvis I kender noget til det.

ja det har jeg også, for mange år siden,  desværre var de dog ikke nok...

Anmeld

7. juni 2010

june1987

jeg har taget omkring 10 kg på af dem men idag kan man næsten ikke få noget medicin hvor man ikke tager på desværre men jeg har prøvet dem for mig virker de ikke

Anmeld

7. juni 2010

Sommerfuglelarven

Jeg har prøvet dem, men for mig virkede de ikke - jeg skulle have Akarin i stedet for. De fik mig mere ned, og jeg snerrede af alt og alle.

Det er nogle af de mildeste antidepressive piller du kan tage, så jeg tror bestemt ikke der sker nogen skade - der er jo tusindevis af folk der tager dem dagligt.

Angående vægtøgning, så er det jo individuelt, det kommer an på hvor stor trang man har til mad/usundt, og om man kan modstå fristelserne... Det kan jeg ikke selv, og derfor tager jeg meget nemt på, uanset hvad for noget antidepressivt jeg får.

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg har prøvet dem, men for mig virkede de ikke - jeg skulle have Akarin i stedet for. De fik mig mere ned, og jeg snerrede af alt og alle.

Det er nogle af de mildeste antidepressive piller du kan tage, så jeg tror bestemt ikke der sker nogen skade - der er jo tusindevis af folk der tager dem dagligt.

Angående vægtøgning, så er det jo individuelt, det kommer an på hvor stor trang man har til mad/usundt, og om man kan modstå fristelserne... Det kan jeg ikke selv, og derfor tager jeg meget nemt på, uanset hvad for noget antidepressivt jeg får.

Tak for svar....

Hvornår finder man ud af om de virker eller ej?Jeg håber at de kan hjælpe mig...

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

june1987 skriver:

jeg har taget omkring 10 kg på af dem men idag kan man næsten ikke få noget medicin hvor man ikke tager på desværre men jeg har prøvet dem for mig virker de ikke

Tak for dit svar....

Jeg spurgte også min læge om man kunne tage på af dem...han sagde at de kan gøre at man føler større sult,men man skal jo så samtidig kunne holde igen,og ignorere følelsen...men svært når man i forvejen trøstespiser 

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

AnneP skriver:

Godmorgen!

Jeg har selv taget dem (sidste efterår + vinter) Og de gjorde at jeg ikke kom helt så langt ned humørmæssigt/følelsesmæssigt! -så de virkede for mig! og lige et godt råd, tag dem om morgenen!!

Ang vægt så tog jeg ikke på af dem! tror måske at dem der tager på giver citaloprammen skylden og ikke den trang/lyst man har til at trøstespise når man er nede!

Tror ikke du skal være nervøs for dem, grunden til at folk ikke er så positivt stemt for dem er nok at de da de lige kom på markedet blev givet til alt og alle, der havde en off dag! De får dig ikke til at føle dig "høj" men lægger en "redningsflåde" ud så man ikke synker helt!

Håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at skrive!

Håber du snart kommer lidt ovenpå igen! Det er nemlig hårdt at være i den der grå-sorte tilstand!

Tak for dit positive svar

Jeg tror også jeg vil tage dem,især efter at ha læst din positive virkning af dem...lige pt tager jeg en beroligende om morgenen hvor jeg har det værst...men dem må man ikke tage i mere end 4 uger..øv,de er ellers gode.

hvor længe gik der før du mærkede en forskel?

Anmeld

7. juni 2010

Sommerfuglelarven

Anonym skriver:

Tak for svar....

Hvornår finder man ud af om de virker eller ej?Jeg håber at de kan hjælpe mig...

Jeg er ret hurtig til at optage virkemidlerne, så jeg søgte læge indenfor et par uger, og han satte mig på Akarin (de har stort set samme indhold) og med den besked at apoteket ALTID skulle give mig Akarin, da de andre præparater ikke virkede på mig.

Men jeg mener at de normalt siger at man først kan være sikker efter 4 uger, da det er depotmedicin som først skal lagres i kroppen.

Jeg håber at de virker for dig, men hvis du får det værre, så kontakt din læge og hør om du kan prøve Akarin istedet for

Anmeld

7. juni 2010

AnneP

Anonym skriver:

Tak for dit positive svar

Jeg tror også jeg vil tage dem,især efter at ha læst din positive virkning af dem...lige pt tager jeg en beroligende om morgenen hvor jeg har det værst...men dem må man ikke tage i mere end 4 uger..øv,de er ellers gode.

hvor længe gik der før du mærkede en forskel?

hej der gik 2-3uger inden effekten var der, men syntes det psykisk gav en ro, at jeg vidste at nu var jeg "på vej"

-jeg kender en der for en kort bemærkning syntes hun fik det lidt værre, men det gik hurtigt over og hun havde også glæde af dem! -bare så du ikke bliver forskrækket, hvis det skulle ske for dig!

hvis du har brug for at spørge om noget du ikke vil skrive "offentligt" så send en besked til mig, så skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.