Cykle alene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

Fines mor

Nå lige om lidt så begynder der jo et nyt kapitel for vores børn, og vi har talt om hvornår de mon kan cykle alene i skole???

Vi har vores egen vej, som man lige skal være lidt varsom på, og ellers er der sti og fortov helt op til skolen. Idag kører hun rask væk rundt på de små veje oppe i vores lokale by, når vi er på besøg hos nogle deroppe.

Har i tænkt på hvornår det er muligt at cykle selv sådan rundt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

lene

Mathias kommer ikke til at cykle i skole før han bliver 9-10 år, men der er også masser af trafik den vej han skal, men han cykler rundt her ud i vores område selv på cykelstier , så her kan han godt cykle selv, men hvis det er ude i trafikken skal de være 9-10 år, det er den vejledning de gir fra skolen af

Knus lene

Anmeld

7. juni 2010

karina1980

vi har skolebus, og de lærer allerede i børnehaven at gå over vejen foran vores hus(stor amtsvej) så her går der længe inden de cykler i skole, hvis de da overhovedet vil, da det kun går op af bakke.

men her skal de op i 11-13 års aldren pga de mange store trafikerede veje og de mange personer som ikke kender fartgrænserne

Anmeld

7. juni 2010

Sofie

Fines mor skriver:

Nå lige om lidt så begynder der jo et nyt kapitel for vores børn, og vi har talt om hvornår de mon kan cykle alene i skole???

Vi har vores egen vej, som man lige skal være lidt varsom på, og ellers er der sti og fortov helt op til skolen. Idag kører hun rask væk rundt på de små veje oppe i vores lokale by, når vi er på besøg hos nogle deroppe.

Har i tænkt på hvornår det er muligt at cykle selv sådan rundt?

Freya startede jo (som I ved) i 0. klasse sidste sommer og hun kan godt cykle selv. Det skal dog lige siges at der KUN er sti.. Direkte fra vores hus og ned til skole/sfo. Hvis hun cykler alene om morgenen er det sammen med nogle af de andre børn (også ældre klasser) og en af os forældre (mig, naboen, genboen mm.) går med noget af vejen og vi kan sådan følge dem da der er marker rundt om så de kan ses næsten hele vejen. Hvis hun cykler hjem om eftermiddagen, ringer jeg til sfo'en og beder dem sende hende feks. kl. 15 og så går jeg hende i møde. Syntes det er super dejligt at hun selv kan cykle og at vi ikke skal være bange for trafik.

Kh Sofie

Anmeld

8. juni 2010

Muslingen

Amalie kan cykle på villaveje hele vejen de 300 m der er til skolen og vi øver turen flere gange om ugen når vi cykler til børnehaven, da den ligger lige overfor. Men altså der er meget trafik både til skole og inst., så jeg vil ikke lade hende cykle selv, før hun er 10 år tror jeg.

Men altså det tager vi som det kommer, man ved jo ikke hvordan hun udvikler sig....

Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.