hvordan putter I jeres nyfødte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

Vidunderligeunger

Rosa skriver:

Nu er Jonathan 5 uger på mandag men han faldt næsten altid i søvn ved brystet så jeg måtte vække ham for at bøvse ham af. Ellers har jeg gået lidt rundt med ham og vugget ham, eller pakket ham ind i et tæppe, lagt ham i slyngevuggen og gynget ham til han sov. Sommetider er jeg gået derfra inden han helt var "slukket", men det resulterede som regel i gråd...

jamen hende her trunten græder faktisk kun når der er en prut i klemme, når hun er sulten eller når hun skal vaskes, så det er ikke et problem... jeg var mere bange for om de følte sig forladt når man gik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

B&J

BlyViol skriver:

ja det har jeg godt lagt mærke til - tror da helt sikkert også jeg har vækket alberte et par gange...

ja for de små må jo ikke græde sådan havde jeg det også ind til min kæreste sage prøv nu lige og se om han græder igen... så lytter altid efter græder han 2-3 gange så er det op men bare 1 eller 1½gang så ved jeg han sover videre

Anmeld

5. juni 2010

Vidunderligeunger

B&J skriver:

ja for de små må jo ikke græde sådan havde jeg det også ind til min kæreste sage prøv nu lige og se om han græder igen... så lytter altid efter græder han 2-3 gange så er det op men bare 1 eller 1½gang så ved jeg han sover videre

her er det omvendt.. min kæreste tager hende op lige når hun pipper det mindste, og så skal hun selvfølgelig have mad har prøvet at sige til ham at hun jo godt kan ha en prut i klemme eller drømme, men han er ikke meget for det... 

hvornår vænner man sig egentlig til deres lyde, som de kommer med næsten hele tiden?? min kæreste kan stort set ikke sove for det (jeg har lært det)... 

Anmeld

5. juni 2010

Cris

Jeg ammede rigtigt meget, altså rigtigt meget, så meget at de virkeligt ikke længere gad. Og så puttede jeg dem i liften på sofaen og hvis de vågnede kort efter de var blevet puttet, har jeg så taget liften og vuggede lidt. Nogle andre gange har jeg brugt i slyngen. Du kan sagtens gå fra hende, nogle gange falder de i søvn, men nogle andre gange bliver de bare meget kede af det. Jeg ville ikke tænke så meget på putning de første måneder. Du gør bare, hvad du kan, så de kan falde til ro.

Anmeld

5. juni 2010

B&J

BlyViol skriver:

her er det omvendt.. min kæreste tager hende op lige når hun pipper det mindste, og så skal hun selvfølgelig have mad har prøvet at sige til ham at hun jo godt kan ha en prut i klemme eller drømme, men han er ikke meget for det... 

hvornår vænner man sig egentlig til deres lyde, som de kommer med næsten hele tiden?? min kæreste kan stort set ikke sove for det (jeg har lært det)... 

der gik også næsten en månede før jeg ikke stod op af sengen og hvis han slet ikke sagde noget så hen og nus ham på kinden for at se om han sov hihihih... og min kæreste han sov først efter 1månede og 2uger ca griner.... men nogle siger godt nok det kan tage tid og ja det er jo en lille lille baby man skal passe på... du må holde hans hænder og vente til jeres pige har græt mindst 2 gange  selv om det er svært.... for jeg har så også oplevet min dreng græd i næsten 2 minutter og han sov sku det gjorde så ondt for styrtede ind til hans seng men han sov mens han græd  og efter det sov han videre...

Anmeld

5. juni 2010

Cris

BlyViol skriver:

ALDRIG synes jeg   Jeg kan høre alt, hvad der sker med dem. Jeg må sige, at efter et par måneder laver de ikke så meget lyd mere, når de sover. Men det var grunden, at det var mig som har taget børnene om natten, og det er at jeg bare vågner og så kan jeg ligeså godt tage dem. Min ældste er nu lidt over 2 år og jeg hører ham stadig om natten når han drømmer... 

Anmeld

5. juni 2010

Vidunderligeunger

B&J skriver:

der gik også næsten en månede før jeg ikke stod op af sengen og hvis han slet ikke sagde noget så hen og nus ham på kinden for at se om han sov hihihih... og min kæreste han sov først efter 1månede og 2uger ca griner.... men nogle siger godt nok det kan tage tid og ja det er jo en lille lille baby man skal passe på... du må holde hans hænder og vente til jeres pige har græt mindst 2 gange  selv om det er svært.... for jeg har så også oplevet min dreng græd i næsten 2 minutter og han sov sku det gjorde så ondt for styrtede ind til hans seng men han sov mens han græd  og efter det sov han videre...

jeg synes bare det er træls for ham at han stort set ingen søvn får, og når hun så pipper, så tager han hende ofte over i sengen, hvilket også er okay lige nu, men den bliver ik ved med at gå!!

Anmeld

5. juni 2010

Vidunderligeunger

Cris skriver:

ALDRIG synes jeg   Jeg kan høre alt, hvad der sker med dem. Jeg må sige, at efter et par måneder laver de ikke så meget lyd mere, når de sover. Men det var grunden, at det var mig som har taget børnene om natten, og det er at jeg bare vågner og så kan jeg ligeså godt tage dem. Min ældste er nu lidt over 2 år og jeg hører ham stadig om natten når han drømmer... 

desværre kan farmand ikke klare det hele selv (amning) incl. job

Anmeld

6. juni 2010

B&J

BlyViol skriver:

jeg synes bare det er træls for ham at han stort set ingen søvn får, og når hun så pipper, så tager han hende ofte over i sengen, hvilket også er okay lige nu, men den bliver ik ved med at gå!!

nemlig... vi har lavet den regl ingen børn i sengen måske engang i mellem når han bliver større men ellers vil vi ikke.... for ellers får vi slet ingen privat liv og det vil vi gerne have... og begge forælder har brug for en masse søvn... det ved jeg da

Anmeld

6. juni 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

Ja som skrevet i overskriften, hvordan putter I jeres nyfødte??

her til aften f.eks har jeg ammet alberte næste uafbrudt i 1½ time, og hver gang hun kommer op og bøvser, gylper hun samtidig helt vild. Så da den halvanden time var gået og hun havde fået tør numse satte jeg mig på sengeekanten og sang for hende og vuggede frem og tilbage - men hun faldt kun lige hen, før hun vågnede igen.. Så fik hun en sut, og blev lagt i vuggen, hun sov ikke. Altså det må man godt ik?? "gå fra dem" inden de sover??  har jeg nemlig aldrig gjort før...

Det er meget forskelligt. Nogle gange sover hun hos mig efter en amning...men så blir det ikke til den dybe søvn. Jeg ruller hende ind i hendes dyne og sidder lidt med hende før jeg lægger hende fra mig...tit går det uden hun græder.

Læste i et hæfte om spædbørns søvn, at man kan vente til de når den dybe søvn, så kan man lettere flytte på dem...fx lægge dem i liften eller dreje deres hovede så det ikke blir fladt.

Jeg havde egentlig lige puttet Runa, men da hun stadig ikke sove tjekkede jeg bleen og den var fuld. Nu har jeg så lige ammet hende igen og puttet hende hende i liften...det rokker hun sig lidt over, men jeg ser lige tiden an

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.