Opdate på det at blive blefri!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

lonemus

Hejsa!

Jamen for snart 2 uger siden smed Stefanie bleen Hun tog den selv af og gik ud på toilettet og tissede Jeg blev meget overrasket, for det kom meget pludseligt. Men så var vejen banet og vi fortsatte.

Det går nu rigtig godt, der kan selvfølgelig stadig ske uheld, men hun er blevet helt tryg ved at sidde på toilettet. Hun bruger nu kun ble, når hun skal lave prut og om natten - hun vil dog ikke have den på, når hun skal sove, så vi giver hende på efter hun er faldet i søvn.

Hun klarer det fint, når vi er på tur osv osse.

MEN, i børnehaven sker der kun uheld hver dag!! Hun vil gerne gå med mig ud på børnehavens toilet om morgnen og om eftermiddagen ved afl/henter. Men hun vil ikke gå derud i løbet af dagen....pædagogerne siger bare til mig, at de ikke kan få hende til det!! Jeg har sagt, at de bliver nødt til at vise, at det er noget DE bestemmer, hvornår hun skal gå ud og prøve at tisse - lige så vel som hun skal følge alle de andre reglr i børnehaven, så er det at gå ud og tisse osse noget alle børn skal.

Hvad pokker skal jeg gøre?? Børnehaven mener vi som forældre skal hjælpe hende med det...men hvordan pokker skal vi kunne det, når vi godt kan få hende på toilettet dernede, men pædagogeren ikke kan!?!!

Jeg er bange for de til sidst siger, at hun skal have bleen på igen dernede, for det vil da være et stort nederlag, når hun ingen problemer har andre steder!

Hun er tryg nok ved børnehaven og jeg er sikker på hun lader være, fordi hun ved hun kan! Pædagogerne giver hende mange valgmuligheder og spørger meget: skal du tisse osv! Selvfølgelig siger et barn nej midt i en leg. Det mener jeg er forkert, for et barn der lige skal lære det skal ikke have alle de valgmuligheder, men skal hjælpes ud på toilettet efter et tidsinterval, for at hjælpe dem med at mærke efter. Og børn bliver meget nemt "fanget" i legen og glemmer alt om tid og sted. Her mener jeg pædagogerne skal hjælpe.

Hvad skal jeg gøre og hvad skal jeg sige mere til pædagogerne?? Jeg mener det nu er vigtigt at få vendt disse uheld til nogle succesoplevelser, sådan så hun ikke skal gå og få det dårligt over det til sidst.

Lone - som syntes der mangler noget pædagoisk opbakning!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

Munder

lonemus skriver:

Hejsa!

Jamen for snart 2 uger siden smed Stefanie bleen Hun tog den selv af og gik ud på toilettet og tissede Jeg blev meget overrasket, for det kom meget pludseligt. Men så var vejen banet og vi fortsatte.

Det går nu rigtig godt, der kan selvfølgelig stadig ske uheld, men hun er blevet helt tryg ved at sidde på toilettet. Hun bruger nu kun ble, når hun skal lave prut og om natten - hun vil dog ikke have den på, når hun skal sove, så vi giver hende på efter hun er faldet i søvn.

Hun klarer det fint, når vi er på tur osv osse.

MEN, i børnehaven sker der kun uheld hver dag!! Hun vil gerne gå med mig ud på børnehavens toilet om morgnen og om eftermiddagen ved afl/henter. Men hun vil ikke gå derud i løbet af dagen....pædagogerne siger bare til mig, at de ikke kan få hende til det!! Jeg har sagt, at de bliver nødt til at vise, at det er noget DE bestemmer, hvornår hun skal gå ud og prøve at tisse - lige så vel som hun skal følge alle de andre reglr i børnehaven, så er det at gå ud og tisse osse noget alle børn skal.

Hvad pokker skal jeg gøre?? Børnehaven mener vi som forældre skal hjælpe hende med det...men hvordan pokker skal vi kunne det, når vi godt kan få hende på toilettet dernede, men pædagogeren ikke kan!?!!

Jeg er bange for de til sidst siger, at hun skal have bleen på igen dernede, for det vil da være et stort nederlag, når hun ingen problemer har andre steder!

Hun er tryg nok ved børnehaven og jeg er sikker på hun lader være, fordi hun ved hun kan! Pædagogerne giver hende mange valgmuligheder og spørger meget: skal du tisse osv! Selvfølgelig siger et barn nej midt i en leg. Det mener jeg er forkert, for et barn der lige skal lære det skal ikke have alle de valgmuligheder, men skal hjælpes ud på toilettet efter et tidsinterval, for at hjælpe dem med at mærke efter. Og børn bliver meget nemt "fanget" i legen og glemmer alt om tid og sted. Her mener jeg pædagogerne skal hjælpe.

Hvad skal jeg gøre og hvad skal jeg sige mere til pædagogerne?? Jeg mener det nu er vigtigt at få vendt disse uheld til nogle succesoplevelser, sådan så hun ikke skal gå og få det dårligt over det til sidst.

Lone - som syntes der mangler noget pædagoisk opbakning!!

Hvor dejligt, at hun er blevet fortrolig med toilettet

Jeg kan ikke lige se, hvordan du skal få goggerne til at bakke bedre op, man burde jo mene de havde erfaringen til at takle de situationer.

Hvordan har hun det med andre "fremmede" toiletter? Håber snart Stefanie har mod på at tisse på toilet alle steder.

Knus Dorte - lettere solskoldet - på trods af faktor 15

Anmeld

5. juni 2010

lonemus

Munder skriver:

Hvor dejligt, at hun er blevet fortrolig med toilettet

Jeg kan ikke lige se, hvordan du skal få goggerne til at bakke bedre op, man burde jo mene de havde erfaringen til at takle de situationer.

Hvordan har hun det med andre "fremmede" toiletter? Håber snart Stefanie har mod på at tisse på toilet alle steder.

Knus Dorte - lettere solskoldet - på trods af faktor 15

Hej - din solskoldede kvinde )

Ja, det er rigtig dejligt, at hun nu er blevet blefri - og selv tog intiativet til det

Jamen hun har ingen problemer med at tisse på "fremmede" toiletter, overhovedet. Det er helt okay og hun hopper bare op, som derhjemme.

Det gør hun osse i børnehaven, når jeg er med. Jeg siger bare til hende, at hun lige skal gå med ud og prøve at tisse, inden vi kører - eller når vi kommer i børnehaven om morgnen. Hun går bare med og går ud på det lille toilet og hopper op. Ingen problemer.

Jeg har bedt pædagogerne gøre det samme, men hvis hun så siger nej siger de ikke mere, fordi de er bange for at presse hende!!!!! Så venter de på hun selv skal komme og sige hun skal tisse, det gør hun ofte herhjemme, men når man er ude på legepladsen og leger, så syntes jeg ikke man kan forvente, at hun husker det endnu. Når vi er på ture eller ude hos andre, beder jeg hende gerne gå med - for det er stadig meget nyt og jeg syntes ikke man kan forvente hun selv kan huske det hele!

Jeg syntes jo netop ikke de presser hende, fordi de beder hende gå med på toilettet - eller gå på toilettet inden de går ud på legepladsen. Det er det eneste sted det ikke fungerer  - og ja, jeg vil da osse mene pædagogerne burde have erfaringen med det. Da Alexander smed bleen klarede pædagogerne det da i vuggestuen, de har da aldrig sagt til mig, at det skulle jeg få til at fungere!!!!

Lone - øv, hvor er det frustrerende

Anmeld

5. juni 2010

Stumpen

Altså hvir du har snakket med stuegoggerne og der ingen hjælp er at hente, så ville jeg gå til lederen.. Godt nok skal forældrene hjælpe, men det er lidt svært når det foregår midt på dagen i arbejdstiden... Det kan simpelthen ikke passe at de ikke kan presse hende lidt mere.. Synes nu mindre og mindre om din datters institution..

Anmeld

5. juni 2010

lonemus

Stumpen skriver:

Altså hvir du har snakket med stuegoggerne og der ingen hjælp er at hente, så ville jeg gå til lederen.. Godt nok skal forældrene hjælpe, men det er lidt svært når det foregår midt på dagen i arbejdstiden... Det kan simpelthen ikke passe at de ikke kan presse hende lidt mere.. Synes nu mindre og mindre om din datters institution..

Jamen det er sgu så frustrerende, for alt andet fungerer jo fint dernede!!

Jeg kan heller ikke se, hvordan pokker jeg skal kunne hjælpe i den tid hun er dernede!! da hun brugte ble kunne de jo osse godt få hende med derud, der har aldrig været problemer. Jeg aner ikke hvorfor det er så stort et problem. Men de skal ikke give et barn 2-3 valgmuligheder for om hun gider tisse på toilettet....det er noget man skal.

Jeg bliver nødt til at tage en snak med dem igen på mandag, men det er bare så frustrerende, for hvad pokker skal jeg snart stille op!!!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.