amning eller sutteflaske??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.681 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

Janep

hejZa :)

Jeg har en lille datter på snart 3 uger.
Jeg amer hende og det er gået fint - indtil nu.
Hun er begyndt at forsluge sig selv og får derfor ondt i maven, og det gir et forfærdeligt skrigeri hver gang det er spisetid.

Vi har prøvet at tage hende fra flere gange i løbet af måltidet, og har hende op og bøvse 3-4 gange hver gang, men hun har stadig ondt i maven.

Hun har så fået sutteflaske hvor der ikk har været noget, nok fordi mælken ikke løber så hurtigt i sutten fra mit brust.

mit spørsmål er så (langt om længe) om Det ville være bedst at gå over til sutteflaske eller hva jeg ellers sku gøre??

Jeg er jo ret ny i faget så håber i vil hjælpe :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

Honningblomst

Hvis du spørger mig, så nej.
Det tager nogle uger(6-7 uger mener jeg at have læst) at få amningen til at køre og at begynde med flaske mener jeg, er vejen væk fra brystet.Så am am am og vent bare, om nogel uger fungere det helt sikkert perfekt.
Knus amme-Eva..;)

Anmeld

17. juni 2008

Stumpen

Min holdning er at flaske er lige så godt som bryst.. Der har været en større debat igang herinde, du kunne evt. søge på den og så kommer der masser af meninger og holdninger frem..

Mit råd er at du skal gøre det du finder rigtig for dig og dit barn, det er i sidste ende det der er det vigtigste...
(H) Anja... -der har haft flaksebarn, og vælger du dette, kan du bare skrive, så besvare jeg dig gerne...

Anmeld

17. juni 2008

bette

jeg synes det er vigtigst hvordan i har det sammen. det skal jo helst være hyggeligt at amme og ikke noget der er træls at skulle igennem.
jeg har selv kun ammet i 3 dage... men det er en hel anden historie.. så mikkel har været flaskebarn.. jeg synes jeg har følt det nærværd og alt det som folk som ammer siger de får.. så selvom mikkel har været flaskebarn har den dejlige tætte og hyggelige kontakt stadigvæk været der.

hvis hverken dig eller lillepigen trives med amning så ville jeg helt klart vælge flasken.. netop fordi der ingen af jer der får noget ud af det hvis det bare er en stor pinsel at skulle amme..
man skal jo ikke amme for enhver pris.. med det sagt synes jeg jo folk skal kæmpe for at komme til at amme.. det er jo det bedste for barnet..

men det er jo ikke sikkert problemerne løser sig ved at skifte til flasken..

Heidi som nok altid vil være flaskemor..

Anmeld

18. juni 2008

Mie A

Eva skriver:

Hvis du spørger mig, så nej.
Det tager nogle uger(6-7 uger mener jeg at have læst) at få amningen til at køre og at begynde med flaske mener jeg, er vejen væk fra brystet.Så am am am og vent bare, om nogel uger fungere det helt sikkert perfekt.
Knus amme-Eva..;)

Er helt enig med Eva... selvom det kan virke som om det er helt håbløst, så oplever mange, at der går et stykke tid før at amningen kører optimalt.

Held og lykke med det.

Knus Mie

Anmeld

18. juni 2008

charlottekri

Hej
Jeg synes også at du skal forsøge lidt endnu.. Du skriver ikke over hvor lang tid det har stået på, men jeg kan da fortælle at min datter på 5 mdr stadig får suttet så hårdt at det løber ud i hovedet af hende og sådan har det altid været af og til... din datter er jo ikke så gammel endnu, så jeg synes helt bestemt at du skal give det mindst en uges tid endnu (men selvfølgelig hvis det bliver umuligt så er det jo helt op til dig selv, for det er trods alt kun dig selv der har føling med situationen)
knus herfra

Anmeld

18. juni 2008

Janep

Mange tak for jeres svar - de er til stor hjælp.

Vi prøver lidt endnu og ser om det blir bedre.. og hvis ikke skifter vi til flaske :)

Anmeld

18. juni 2008

Katjaro

Jeg bider mærke i at du siger hun er forslugen - og at hun kløjs i det med brystet men ikke flasken.

Altså jeg har altid selv haft oplevelsen at det er meget nemmere for barnet at få mælk ud af flasken en brystet - men det er måske bare mig/mit barn ;)

Prøv at glemme flasken (hvis du gerne vil amme - det er jo ulige lidt nemmere at have maden lige ved hånden) lidt, og sikre dig at hun og du er helt rolige i spise situationen. Giv tid og se om det ikke bliver bedre.

Hilsen katja

Janep skriver:

hejZa :)

Jeg har en lille datter på snart 3 uger.
Jeg amer hende og det er gået fint - indtil nu.
Hun er begyndt at forsluge sig selv og får derfor ondt i maven, og det gir et forfærdeligt skrigeri hver gang det er spisetid.

Vi har prøvet at tage hende fra flere gange i løbet af måltidet, og har hende op og bøvse 3-4 gange hver gang, men hun har stadig ondt i maven.

Hun har så fået sutteflaske hvor der ikk har været noget, nok fordi mælken ikke løber så hurtigt i sutten fra mit brust.

mit spørsmål er så (langt om længe) om Det ville være bedst at gå over til sutteflaske eller hva jeg ellers sku gøre??

Jeg er jo ret ny i faget så håber i vil hjælpe :)

Anmeld

19. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kan det skyldes, at du har en krafttig nedløbsrefleks, altså at din mælk løber meget hurtigt, og at hun derfor ikke kan følge med? Hvis hun ikke slipper brystet selv, så kan du tage hende fra et øjeblik, mens du lader mælken løbe ud i fx en stofble, til det værste tryk er taget.

Jeg tror, at du har en masse dejlig mælk til din datter. Glæd dig over det. Mælkeproduktionen skal lige finde sit leje, det kan godt tage lidt tid, inden produktionen er helt tilpasset din datter. Du vil nok også komme til at opleve, at du på et tidspunkt føler, at hun nærmest vil spise konstant, og at du måske ikke har mælk nok. I perioder spiser de oftere end andre for at øge mælkeproduktionen.

Tømmer hun brystet fint? Vær opmærksom på, om du begynder at ophobe mælk, altså får alt for spændte eller ømme bryster pga for meget mælk. Det kan give mælkeknuder eller i værste tilfælde brystbetændelse.

Kh
Karoline (der også altid har haft rigeligt med mælk og hurtigtspisende børn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.