Mærker i noget til graviditeten hele tiden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.799 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Malonde1985

Lige i starten da jeg fandt ud jeg var gravid og indtil for et par dage siden har der været hiven og niven i underlivet  og murren osv. Men nu mærker jeg faktisk så meget til det mere.. Brysterne er selvfølgelig vokset, men er ik ømme på samme måde som i starten, og jeg er stadig temmelig træt og mit humør svinger rigtig meget. Men hva siger I?? Kan I mærke noget hele tiden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Frejsmor

Jeg mærker heller ikke helt ligeså meget som jeg gjorde for en uge siden, har stadig lidt niv engang imellem i maven og underlivet og ømme bryster og er rigtig rigtig træt, men det er ikke helt så konstant som i starten og jeg har lidt en idé om det måske nok er meget normalt...

Jeg tror, at man i starten af sin graviditet, når man er ekstra fokuseret på, at man lige er blevet gravid osv. kan have lidt ja måske psykosomatiske symptomer, og at man altså har SÅ mange graviditets symptomer, fordi man tænker på det HELE tiden..

Jeg ved ikke om det giver mening, men jeg tror i hvert fald det er meget normalt!!

Anmeld

5. juni 2010

Riksen

Hej!

Jeg er i dag 7+2, og jeg havde i starten ikke særlig mange symptomer. En anelse spændte bryster, ligamentsmerter og træthed. For to uger siden mærkede jeg nærmest ingenting - var virkelig bange for at fosteret var gået til, for jeg havde det fint udover trætheden, som hang ved. Nogle dage efter blev jeg ramt af enorm kvalme og meget ømme bryster. Jeg kunne næsten ingenting sidste weekend pga kvalme, havde det så elendigt, men i løbet af ugen er det blevet bedre - kan fungere nu.

Hov! Det blev et længere indlæg, men det korte af det lange er, at jeg også oplever min graviditet forskelligt fra dag til dag. Nogle dage er mere heftige end andre - nogle dage mærker jeg næsten ingenting. Så jeg tror at det er meget normalt at man ikke konstant er meget gravid, hvis man kan sige det sådan.

- Rikke

Anmeld

5. juni 2010

IAH

Jeg har haft det på samme måde i starten og var bange for at have for lidt graviditetshormon pga. den "manglende" kvalme.. Den bekymring er nyttesløs, så jeg skubbede den fra mig.

Men hvor jeg i før ikke mærkede noget særligt andet end træthed og brystspændinger, er mine bryster nu helt sindssygt ømme (...og flotte), min lugtesans er knivskarp og når jeg drømmer er det helt afsindigt om natten. Jeg er rettere sagt begyndt at føle mig gravid..

God sommerdag til jer alle

Anmeld

5. juni 2010

Mettemus

Jeg synes det er meget on/off? Kvalme og ligamentsmerter kommer lidt i bølger, men på ingen måde særlig voldsomt. Mine bryster er stadig spændte, men ikke så ømme mere (kan fx løbe igen!). Er dog stadig MEGA træt og fuldstændig færdig kl 22 uanset hvornår jeg er stået op.

Mette 8+0

Anmeld

6. juni 2010

Malonde1985

Vender lige tilbage .. mine bryster er igen begyndt at blive ømme - det er dog ik det værste!Imorges vågnede jeg op med den ondeste kvalme  skyndte mig ud og prøvede at få noget brød i maven i håbet om at det ville aftage - det hjalp så også, men puha er lidt croggy idag. Stadig let kvalme og en anelse svimmel .. håber virkelig ik jeg får det ligeså slemt som sidst jeg var gravid. Der lå jeg på langs på sofaen de første 5 mdr og kastede op konstant .. puha  for at jeg ik bliver så kvalmeplaget i denne graviditet

Anmeld

6. juni 2010

PeruBaby

Åhh, ja kvalmen er ikke sjovt!

Lige da jeg fandt ud af at jeg er gravid havde jeg det helt fint - lidt ømme bryster - men det var alt Men nu... den ondeste kvalme har sneget sig ind på mig i den sidste uge, så jeg har svært ved at lave ret meget om formiddagen.  Jeg har normalt ALDRIG kvalme, så føler at jeg er ved at dø, selvom jeg er heldig ikke at være nødt til at kaste op - indtil videre. For mig hjælper det at spise små måltider/snacks - næsten hele tiden - og drikke en masse vand. For mig er alt hvad der er friskt (frugt/grønt/kold drikkelse) rigtig lækkert. Hvad med jer? Har i nogle gode tips, hvis man bliver stærkt plaget af kvalme

Chris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.