Sky skriver:
Kære alle her i 4. kvartal
Det virker jo til at der er nogle erfarne mødre herinde - dejligt
- så vil gerne drage lidt nytte af det, samt høre hvad andre kommende nye mødre har af tanker om indkøb til baby.
Om 14 dage skal jeg ud og kigge lidt babyudstyr med min mor. Der er jo lang tid til baby kommer endnu, men vil alligevel gerne ud og kigge lidt, og måske få et lidt bedre overbik over økonomi osv.
Men! - hvis i skulle liste de 5 vigtigste ting der skal indkøbes til baby (barnevogn, seng, tøj (+str
), skråstol, puslebord osv osv.), hvad ville i så sige??. Altså hvilke ting SKAL man ha klar når den lille kommer, og hvilke ting kan man godt vente med til man kommer hjem og ser hvad det er for en starut der er kommet ud
. Der kommer jo nok nogle småting i forbindelse med fødslen (tøj tænker jeg nok mest?) så måske skal man ikke købe for meget af det, og udover det har jeg termin 7. November så julen er lige om hjørnet, og min mor siger hele tiden "lad nu vær med at købe det hele, for der skal jo også være noget tilbage til os andre som vi kan gi jer i julegaver
"...men hvilke ting kan man absolut ikke vente med?
Jeg er ikke vildt interesseret i at høre om div. mærker, men vil gerne vide hvilke ting man skal være særligt opmærksom på med de forskellige ting - størrelse, kan den klappes sammen osv...
Så er der nogen der er med på at lave en liste over top 5 "must-haves" til ny mor og baby?
OBS: Vi har allerede købt en Römer Autostol så den kan vi udelukke
Knus Sky
Hejsa 
Det er også mit første barn, så jeg har desværre heller ikke de største erfaringer med dette... men jeg har da gjort mig nogle overvejelser, som jeg selvfølgelig gerne vil dele med dig 
Mine top 5 - must have inden baby kommer:
- Barnevogn med lift, regnslag og kurv under vognen
- Seng (vi vælger en tremmeseng, som senere kan laves om til junior seng... mens hun er helt lille skal hun sandsynligvis sove i liften i sengen) + madras, sengetøj og dyne
- En pusleplads (hvad enten om den er hjemmelavet eller et købt møbel, er det vigtigt at have et ordentligt sted at pusle!
- En autostol (hvis man har bil)
- tøj til den første måned.
Synes det er svært kun at komme med 5 ting.... så her er lidt ekstra nødvendige ting:
- amme bh'er
- pusletaske - eller bare en taske som kan have samme funktion
- stofbleer i lange baner
- alm. bleer.... osv osv osv jeg kunne blive ved... heheh 
mange
fra Lea 22+5