Top 5 indkøb til den lille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Sky

Kære alle her i 4. kvartal

Det virker jo til at der er nogle erfarne mødre herinde - dejligt  - så vil gerne drage lidt nytte af det, samt høre hvad andre kommende nye mødre har af tanker om indkøb til baby.

Om 14 dage skal jeg ud og kigge lidt babyudstyr med min mor. Der er jo lang tid til baby kommer endnu, men vil alligevel gerne ud og kigge lidt, og måske få et lidt bedre overbik over økonomi osv.

Men! - hvis i skulle liste de 5 vigtigste ting der skal indkøbes til baby (barnevogn, seng, tøj (+str ), skråstol, puslebord osv osv.), hvad ville i så sige??. Altså hvilke ting SKAL man ha klar når den lille kommer, og hvilke ting kan man godt vente med til man kommer hjem og ser hvad det er for en starut der er kommet ud . Der kommer jo nok nogle småting i forbindelse med fødslen (tøj tænker jeg nok mest?) så måske skal man ikke købe for meget af det, og udover det har jeg termin 7. November så julen er lige om hjørnet, og min mor siger hele tiden "lad nu vær med at købe det hele, for der skal jo også være noget tilbage til os andre som vi kan gi jer i julegaver "...men hvilke ting kan man absolut ikke vente med?

Jeg er ikke vildt interesseret i at høre om div. mærker, men vil gerne vide hvilke ting man skal være særligt opmærksom på med de forskellige ting - størrelse, kan den klappes sammen osv...

Så er der nogen der er med på at lave en liste over top 5 "must-haves" til ny mor og baby?

OBS: Vi har allerede købt en Römer Autostol så den kan vi udelukke

Knus Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

misslea

Sky skriver:

Kære alle her i 4. kvartal

Det virker jo til at der er nogle erfarne mødre herinde - dejligt  - så vil gerne drage lidt nytte af det, samt høre hvad andre kommende nye mødre har af tanker om indkøb til baby.

Om 14 dage skal jeg ud og kigge lidt babyudstyr med min mor. Der er jo lang tid til baby kommer endnu, men vil alligevel gerne ud og kigge lidt, og måske få et lidt bedre overbik over økonomi osv.

Men! - hvis i skulle liste de 5 vigtigste ting der skal indkøbes til baby (barnevogn, seng, tøj (+str ), skråstol, puslebord osv osv.), hvad ville i så sige??. Altså hvilke ting SKAL man ha klar når den lille kommer, og hvilke ting kan man godt vente med til man kommer hjem og ser hvad det er for en starut der er kommet ud . Der kommer jo nok nogle småting i forbindelse med fødslen (tøj tænker jeg nok mest?) så måske skal man ikke købe for meget af det, og udover det har jeg termin 7. November så julen er lige om hjørnet, og min mor siger hele tiden "lad nu vær med at købe det hele, for der skal jo også være noget tilbage til os andre som vi kan gi jer i julegaver "...men hvilke ting kan man absolut ikke vente med?

Jeg er ikke vildt interesseret i at høre om div. mærker, men vil gerne vide hvilke ting man skal være særligt opmærksom på med de forskellige ting - størrelse, kan den klappes sammen osv...

Så er der nogen der er med på at lave en liste over top 5 "must-haves" til ny mor og baby?

OBS: Vi har allerede købt en Römer Autostol så den kan vi udelukke

Knus Sky

Hejsa

Det er også mit første barn, så jeg har desværre heller ikke de største erfaringer med dette... men jeg har da gjort mig nogle overvejelser, som jeg selvfølgelig gerne vil dele med dig

Mine top 5 - must have inden baby kommer:

- Barnevogn med lift, regnslag og kurv under vognen

- Seng (vi vælger en tremmeseng, som senere kan laves om til junior seng... mens hun er helt lille skal hun sandsynligvis sove i liften i sengen) + madras, sengetøj og dyne

- En pusleplads (hvad enten om den er hjemmelavet eller et købt møbel, er det vigtigt at have et ordentligt sted at pusle!

- En autostol (hvis man har bil)

- tøj til den første måned.

Synes det er svært kun at komme med 5 ting.... så her er lidt ekstra nødvendige ting:

- amme bh'er

- pusletaske - eller bare en taske som kan have samme funktion

- stofbleer i lange baner

- alm. bleer.... osv osv osv jeg kunne blive ved... heheh

mange fra Lea 22+5

Anmeld

6. juni 2010

mor_sabina

Uha det er altså lidt svært at huske hvad man bare ikke kan undvære, også selvom det ikke r længe siden jeg var der sidst men vil prøve at lave en lille liste.

Hvis nu vi ser bort fra de store ting som barnevogn og seng. (vi brugte liften i starten så sengen kome først i brug ve 4 månedersalderen vil jeg tro)

-Men puslepude til at lægge ved siden af vasken, var et hit her, så er der vand lige ved hånden.

-Brystpumpe, var uundværlig da brystbetændelsen kom snigende, og god hvs man skal have lettet trykket en aften ude.

-Uro over puslepladsen, yderst effektiv.

-To babydyner, en til vognen og en i sengen, rigtig godt juleønske.

-Aktivitetstæppe, er faktisk uundværligt når de bliver lidt større, hold op hvor har de meget glæde af det.

-Ekstra tæppe til barnevognen eller måske en voksipose.

-Melton sutsko, de er så dejlig nemme.

Tror da vist det var det jeg kunne komme på, håber der er noget der kan bruges, og nu i når først så håber jeg i kan give fif om vigtig påklædning til vejret

Held og lykke

Anmeld

6. juni 2010

mor_sabina

Sorry læste den vist for hurtig Men så kan det andet måske være julegave ideer.

Så vil jeg sige barnevogn m. lift og dyne + 2-3 sæt sengetøj

Rummelig pusletaske

Badekar

Pusleplads+ bleer

Tøj str 56 (vi havde ikke noget i 50 og heldigvis da Phillip var 4330 g, men lidt i str 50 kan måske være rart nok)

Fleecedragt til at putte i, hue og sutsko

Babyalarm

En bunke stofbleer og ammeindlæg (og der kan jeg altså anbefale Pigeon)

Men så tror jeg du er dækket ind

Vi brugte hverken skråstol eller andet, bare et dejligt tæppe på gulvet eller dynen og så har de bedst af at mærke deres krop.

Håber det hjalp lidt mere

Anmeld

7. juni 2010

frumor

Hej.

1)

Jeg vil sige at det vigtigste er puslepladsen. Det skal være et lunt sted, uden lys der kan genere babys øjne og gerne med mulighed for svagere natbelysning. Jeg synes det er dejligt at have det ved en vandhane, så man hele tiden kan bruge og skylle rene klude, men det lader sig jo ikke altid gøre.

2)

Et utal af stofbleer. jeg havde hvide til puslepladsen og kulørte eller med mønster til at amme med.

3)

Lidt tøj i str. 56. Blødt og uden generende sømme mv. En del bobystokings, hvis man skulle få en der kan fylde sin ble med eftertryk og stor hypiigehed;-)

4)

Badekar. Et stativ kan være helt fantaktisk, da man kommer til at stå bedre.

5)

vat og numsesalve i tilfælde af rød numse. Det er bare så synd for de små hvis de bliver hudløse!

Istarten behøver baby faktisk kun jer og lidt tøj, så tænkt enkelt i den første tid.

KH Anne Mette

Anmeld

8. juni 2010

Sky

Tak for alle jeres gode svar  - har skrevet det hele ned og glæder mig nu bare til vi skal ud og kigge lidt!.

Havde ikke tænkt så meget over det med puslepladsen - tæt på vand og gerne på bordet hvilket vist godt kan lade sige gøre hjemme ved os - så det skal jeg helt sikkert huske

Og så det med stofbleer - det havde jeg heller ikke lige husket.

Men som du skriver frumor, så er det vigtigste jo os ...og vi glæder os efterhånden rigtig meget selvom der er længe til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.