Kaufie skriver:
Vi var til 1. jordemor besøg i dag - men eftersom jeg kune er 14+3, så ville hun ikke lytte efter hjertelyd. Det var jeg nu forberedt på - men undrer mig lidt over hvad pokker vi så skulle der - der blev heller ikke målt blodtryk, testet urin eller mærket på mig.
Vi snakkede blot om min sidste graviditet og fødsel - og om vores forventninger til det kommende...."Øhhh....kan man bestille en lignende den vi havde sidst??"
Mette, som godt kunne have ventet 2 uger mere og så fået noget ud af det.....
Ja... der er mega stor forskel på, hvad man kan forvente til sit første jordmoderbesøg!!! Jeg tror nu også, at det handler om holdninger osv. hos den pågældende jordmoder!!! For nogle vil af princip ikke lytte efter hjertelyd så tidligt i graviditeten!!
Da jeg var til 1. jm-besøg var jeg i 16. uge! Vi både snakkede stillede spørgsmål, fik mål blodtryk og mærket på livmoderen!! HUn sluttede af med at sige, at hun ikke var meget for at lytte efter hjertelyden, men hvis vi lovede ikke at blive MEGET kede af det og tro, at der var noget galt, hvis hun ikke kunne finde hjertelyden, så ville hun gerne forsøge.... og VUPTI et stk's MEGET fin og høj hjertelyd kom frem.!!! 
Men min veninde (som iøvrigt går til jordmoder samme sted) fik ikke tilbudt at finde hjertelyden, eller dvs. jm'eren ville ikke gøre et forsøg, selvom hun spurgte efter den!!!
Så selvom man også selv må gøre en indsats for at få noget ud af sit md-besøg, så er der åbenbart nogle jm'ere, som har sine faste principper!!!
Og ja... jeg kan sagtens forstå, at du gik derfra og havde en fornemmelse af, at du var gået glip af noget, eller at din tid var lidt spildt der!!! øv øv!!!!
Mange
fra Lea 22+6
Anmeld