Jm i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. juni 2010

Kaufie

Vi var til 1. jordemor besøg i dag - men eftersom jeg kune er 14+3, så ville hun ikke lytte efter hjertelyd. Det var jeg nu forberedt på - men undrer mig lidt over hvad pokker vi så skulle der - der blev heller ikke målt blodtryk, testet urin eller mærket på mig.

Vi snakkede blot om min sidste graviditet og fødsel - og om vores forventninger til det kommende...."Øhhh....kan man bestille en lignende den vi havde sidst??"

Mette, som godt kunne have ventet 2 uger mere og så fået noget ud af det..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

isimaven

Ej det da lidt kedeligt sådan at føle at besøget var lidt spildt :/ jeg undrer mig godt nok over forskellen på kommunerne eller hospitaler for jeg var også afsted i går 14+2 hvor alt blev tjekket sf-mål, blodtryk, hjertelyd hørte jeg skam også og fik stixet urin!!
Meget mærkeligt at hun intet gjorde andet end at snakke.
Knus Isimaven også 14+3

Anmeld

4. juni 2010

Sky

Hej Kaufie

Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse som dig! ..og som du kan se i isimaven's indlæg (anden tråd) om hendes besøg hos jordemoder, så kommenterede jeg også hvor misundelig jeg var på at jordemoderen havde lyttet efter hjertelyd.

Jeg er 17+5 i dag, og var ved jordemoder i tirsdag og hun rørte vitterligt ikke ved mig - jo da hun ga hånd! - men det var så det...

Men ja - måske er det fordi de ikke vil ha at man går i panik hvis man ikke kan høre hjertelyd... synes bare lidt det var spild af tid, for det eneste jeg fik ud af besøget var at aftale en ny tid i August...det kunne jeg altså godt ha klaret pr. tlf

OG! - så tænker jeg også lidt på at hvis de skal spare så meget på sygehusområdet, så kunne de for min skyld godt spare den konsultation væk...og jeg er endda første gangs gravid så det siger jeg altså ikke fordi jeg har en masse rutine i hvordan det er at være gravid og sådan noget . Nu glæder jeg mig bare til MD om 1,5 uge!

Mvh Sky

Anmeld

5. juni 2010

*A*

Hej,

Jeg skal til mit første jordemoder besøg på mandag (jeg er 16+1 i dag). Jeg er da spændt på om mit første jordemoder besøg bliver ligeså lidt "interessant" som Sky og Kaufies... Hmm... Jeg har flere veninder som har sagt at det er spild af tid og at jordemoderer bare spørger til om hvordan det går og om man har nogle laster som man skal tale om.

Jeg skal nok lige skrive igen på mandag efter mit besøg...

Anmeld

6. juni 2010

oo

altså...helt ærligt! jeg synes da virkelig det er op til een selv at sørge for at ens jordemoderbesøg bliver gode og produktive!

mit første jordmoderbesøg var FANTASTISK! vi snakkede både fødsel og amning og hun talte en del med Søren om fødslen - vi vil gerne have hjemmefødsel og det havde vi selvfølgelig en masse spørgsmål omkring.

Men det var da OS der stod for spørgsmålene!! jordemoderen kan da ikke vide hvad DU har brug for at snakke om på hvilke stadier af din graviditet. og nej hun måler ikke blodtryk eller undersøger urin (min jordemor sagde urinen først skulle testes fra meget senere i graviditeten og det skal jeg selv gøre med en stick der ligger på badeværelset i konsultationen) ved første jordemoderbesøg.

så jae...sorry...men få fingeren ud, de damer og sørg for at jeres jordemoderbesøg bliver gode

Anmeld

6. juni 2010

misslea

Kaufie skriver:

Vi var til 1. jordemor besøg i dag - men eftersom jeg kune er 14+3, så ville hun ikke lytte efter hjertelyd. Det var jeg nu forberedt på - men undrer mig lidt over hvad pokker vi så skulle der - der blev heller ikke målt blodtryk, testet urin eller mærket på mig.

Vi snakkede blot om min sidste graviditet og fødsel - og om vores forventninger til det kommende...."Øhhh....kan man bestille en lignende den vi havde sidst??"

Mette, som godt kunne have ventet 2 uger mere og så fået noget ud af det..... 

Ja... der er mega stor forskel på, hvad man kan forvente til sit første jordmoderbesøg!!! Jeg tror nu også, at det handler om holdninger osv. hos den pågældende jordmoder!!! For nogle vil af princip ikke lytte efter hjertelyd så tidligt i graviditeten!!

Da jeg var til 1. jm-besøg var jeg i 16. uge! Vi både snakkede stillede spørgsmål, fik mål blodtryk og mærket på livmoderen!! HUn sluttede af med at sige, at hun ikke var meget for at lytte efter hjertelyden, men hvis vi lovede ikke at blive MEGET kede af det og tro, at der var noget galt, hvis hun ikke kunne finde hjertelyden, så ville hun gerne forsøge.... og VUPTI et stk's MEGET fin og høj hjertelyd kom frem.!!!

Men min veninde (som iøvrigt går til jordmoder samme sted) fik ikke tilbudt at finde hjertelyden, eller dvs. jm'eren ville ikke gøre et forsøg, selvom hun spurgte efter den!!!

Så selvom man også selv må gøre en indsats for at få noget ud af sit md-besøg, så er der åbenbart nogle jm'ere, som har sine faste principper!!!

Og ja... jeg kan sagtens forstå, at du gik derfra og havde en fornemmelse af, at du var gået glip af noget, eller at din tid var lidt spildt der!!! øv øv!!!!

Mange fra Lea 22+6

Anmeld

6. juni 2010

Kaufie

Tjuhl skriver:

altså...helt ærligt! jeg synes da virkelig det er op til een selv at sørge for at ens jordemoderbesøg bliver gode og produktive!

mit første jordmoderbesøg var FANTASTISK! vi snakkede både fødsel og amning og hun talte en del med Søren om fødslen - vi vil gerne have hjemmefødsel og det havde vi selvfølgelig en masse spørgsmål omkring.

Men det var da OS der stod for spørgsmålene!! jordemoderen kan da ikke vide hvad DU har brug for at snakke om på hvilke stadier af din graviditet. og nej hun måler ikke blodtryk eller undersøger urin (min jordemor sagde urinen først skulle testes fra meget senere i graviditeten og det skal jeg selv gøre med en stick der ligger på badeværelset i konsultationen) ved første jordemoderbesøg.

så jae...sorry...men få fingeren ud, de damer og sørg for at jeres jordemoderbesøg bliver gode

Helt enig i at man selv må stille spørgsmål - men nu er jeg jo 2. gangs gravid - og der er ikke så pokkers meget, der har forandret sig siden sidst - og hverken mit graviditetsforløb eller fødsel med nr 1 gav anledning til spørgsmål - da jeg jo et eller andet sted forventer, at det bliver det samme denne gang.

Jeg var på forhånd lidt i tvivl om hvad jeg ville kunne bruge dette JM-besøg til, da jeg var klar over, at hun nok ville synes det var for tidligt at lytte efter hjertelyd. Men jeg havde da troet jeg ville få tjekket blodtryk g urin - og mærket på. 

Derfor synes jeg man (i disse sparetider) kunne lade det være op til den kommende mor om hun vil til det tidlige JM-besøg (hvis man nu ved, der ikke skal tjekkes noget, men kun tales om tidligere oplevelser - som jeg i øvrigt er af fuld forståelse for at nogen har BRUG for at få snakket igennem) i uge 15/16 eller om man vil vente til det i uge 20, hvor der bliver tjekket alle de der ting.

Anmeld

7. juni 2010

*A*

Jeg var til mit første jordemoder besøg i dag. Det gik bare rigtig godt. Jordemoderen var bare rigtig sød og hun fortalte en masse ting, samt gav mig en masse brochurer og papirer med hjem  Hun tilmeldte mig også en tvillingegruppe - så jeg kan mødes med andre kommende tvillinge mødre i området...

Hun stixede også min urin, tog mit blodtryk og fandt hjertelyd på begge mine "unger" i maven! STORT!

Jeg kan kun sige at det var et rigtig godt besøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.