Jeg har været lidt sej idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

Smølf

For jeg har nemlig været til eksamen.

Det var en eksamen, hvor man skulle gå fra post til post, med 6 min på hver. (12 ialt). Det er sådan lidt skuespil agtigt, hvor man ex. får at vide "du er stuelæge og er lige kommet ind til denne patient, som ligger livløs i sengen, hvad gør du?... Det var smadder skægt og det gik super på de fleste poster. Så nu er jeg meget spændt på resultatet, som kommer på tirsdag:)

KH Neta -som er super stolt

Mest til Tina;):
Hvis du er nysgerrig fik vi følgende poster:
-Røngten af hoftefraktur -diagnose, klassifikation og behandling
-Epikrise (umuligt på kun 6 min!!)
-recepter 2 stk
-Objektiv undersøgelse af diabetes fod
-hjerte-lunge stetoskopi og mislyde
-Hjertestop
-A punktur og korrekt diagnose
-larynx maske
-CT af abdomen -diagnose af leverabsces (tror og håber jeg)
-patologibillede af prostatacancer -gradering, prognose og behandling
-mamma undersøgelse
-suturering af sår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

st

Fedt og tillykke, det er altid dejligt når man har en god fornemmelse efter en eksamen. Jeg håber det er gået dig godt. Det bliver spændende at høre om på tirsdag.

Men ja, det lyder som en "sjov" og ikke mindst anderledes måde at lave eksamen på. Jeg personligt mener jo, at der burde være mere praksis eksamen, end der er i dag, indenfor de fag hvor man skal arbejde med mennesker. Jeg har haft alt for mange oplevelser med personer (forskellige faggrupper) , der ikke har den fjerneste anelse om hvordan man skal være overfor andre mennesker i deres arbejde, til trods for at det er deres daglige levebrød. Nogle mennesker har det altså bare ikke i sig.

Men nok om det. Fedt du har en god fornemmelse med din eksamen. :)

Knus fra st.

PS. Godt billede du har fået på profilen.

Anmeld

17. juni 2008

Doktor Doolittle

Tak for update og dejligt at høre det gik godt :D Jeg er ikke sikker på jeg bare sådan lige kan ryste alt det, du nævner, ud af ærmet på nuværende tidspunkt - ville da være i tvivl om noget af det :'(:$ Jeg glæder mig til at høre HVOR godt det gik ;) Stort (H) fra Tina

Anmeld

18. juni 2008

Munder

Hvor godt, dejligt at du har en god fornemmelse for det. Glæder mig til at høre, hvordan det er gået.

Så er det vel også ved at være tid til sommerferie?

Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.