o1Mutte skriver:
Det skal nok blive sjovt. Måske (MEN KUN MÅSKE) vil jeg forsøge mig med at bruge fondant eller sådan noget. Men hvad er lettest at lave ? Jeg har ALDRIG prøvet det før, men er så imponeret af alle jeres kager. Kunne man evt. gøre sådan at man bruger flødeskum på siderne og putter fondant øverst ?? 
Eller bliver det for besværgeligt ?
Jeg er nybegynder i det kageværket...
Jeg købte lagkagebundene til de første kager.. 
Gik på hjemmesiden Alttilkager.dk og bestilte fondant, og udstikkere.. Der er flere forskellige sider.. Kagebutikken.dk 
Jeg lavede en tobleronecreme, smeltede det sammen med fløden dagen før det skulle piskes.. På svag varme, det må ikke koge.. Lad det køle natten over.. Det skal piskes rigtig stift..
Jordbærmousse... Tøede jordbær op, kom 2 dl natural youghurt i, Piskede fløden rigtig stift, og vendte jordbærene i, og stilte det på køl et par timer..
Smurte bundene skiftevis med tobleronecreme og jordbær mousse. Lavede en smørecreme og smurte lagkagen op med det og stilte den på køl igen..
Derefter rullede jeg fondant, rimelig tyndt og derefter lagde jeg det på kagen og pyntede den med forskellige ting..
Der er mange små ting man skal bestille for at kan lave sådan en kage.. Her lige et par billeder...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld