Lagkage.. Passer det sammen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2010

Pige2009

Lyder da vildt lækkert Jeg ville bruge lyse bunde, da det passer til sommer og sol

K.h. Linda, som er i fuld gang med at lave sin første kage med MMF

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

Mira0911

Baagøe skriver:

Lyder da vildt lækkert Jeg ville bruge lyse bunde, da det passer til sommer og sol

K.h. Linda, som er i fuld gang med at lave sin første kage med MMF

WOW! Venter spændt....

Anmeld

3. juni 2010

Pige2009

MoarJ skriver:

WOW! Venter spændt....

Don't get your hopes up

Anmeld

3. juni 2010

o1Mutte

Det skal nok blive sjovt. Måske (MEN KUN MÅSKE) vil jeg forsøge mig med at bruge fondant eller sådan noget. Men hvad er lettest at lave ? Jeg har ALDRIG prøvet det før, men er så imponeret af alle jeres kager. Kunne man evt. gøre sådan at man bruger flødeskum på siderne og putter fondant øverst ??
Eller bliver det for besværgeligt ?

Anmeld

3. juni 2010

Mira0911

o1Mutte skriver:

Det skal nok blive sjovt. Måske (MEN KUN MÅSKE) vil jeg forsøge mig med at bruge fondant eller sådan noget. Men hvad er lettest at lave ? Jeg har ALDRIG prøvet det før, men er så imponeret af alle jeres kager. Kunne man evt. gøre sådan at man bruger flødeskum på siderne og putter fondant øverst ??
Eller bliver det for besværgeligt ?

Jeg er nybegynder i det kageværket...

Jeg købte lagkagebundene til de første kager..

Gik på hjemmesiden Alttilkager.dk og bestilte fondant, og udstikkere.. Der er flere forskellige sider.. Kagebutikken.dk

Jeg lavede en tobleronecreme, smeltede det sammen med fløden dagen før det skulle piskes.. På svag varme, det må ikke koge.. Lad det køle natten over..  Det skal piskes rigtig stift..

Jordbærmousse... Tøede jordbær op, kom 2 dl natural youghurt i, Piskede fløden rigtig stift, og vendte jordbærene i, og stilte det på køl et par timer..

Smurte bundene skiftevis med tobleronecreme og jordbær mousse. Lavede en smørecreme og smurte lagkagen op med det og stilte den på køl igen..

Derefter rullede jeg fondant, rimelig tyndt og derefter lagde jeg det på kagen og pyntede den med forskellige ting..

Der er mange små ting man skal bestille for at kan lave sådan en kage.. Her lige et par billeder...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. juni 2010

o1Mutte

MoarJ skriver:

Jeg er nybegynder i det kageværket...

Jeg købte lagkagebundene til de første kager..

Gik på hjemmesiden Alttilkager.dk og bestilte fondant, og udstikkere.. Der er flere forskellige sider.. Kagebutikken.dk

Jeg lavede en tobleronecreme, smeltede det sammen med fløden dagen før det skulle piskes.. På svag varme, det må ikke koge.. Lad det køle natten over..  Det skal piskes rigtig stift..

Jordbærmousse... Tøede jordbær op, kom 2 dl natural youghurt i, Piskede fløden rigtig stift, og vendte jordbærene i, og stilte det på køl et par timer..

Smurte bundene skiftevis med tobleronecreme og jordbær mousse. Lavede en smørecreme og smurte lagkagen op med det og stilte den på køl igen..

Derefter rullede jeg fondant, rimelig tyndt og derefter lagde jeg det på kagen og pyntede den med forskellige ting..

Der er mange små ting man skal bestille for at kan lave sådan en kage.. Her lige et par billeder...

Der er ski meget arbejde i sådan en kage. Den er forresten super flot

Kan man ikke lave fondant selv ? Eller bruge noget andet ?

(er HELT ny i det )

Anmeld

3. juni 2010

Mira0911

o1Mutte skriver:

Der er ski meget arbejde i sådan en kage. Den er forresten super flot

Kan man ikke lave fondant selv ? Eller bruge noget andet ?

(er HELT ny i det )

Jo man kan sagtens selv lave fondant.. Det tør jeg slet ikke springe ud i endnu... Ja der er et stykke arbejde i sådanne kager...

Hvad tænker du på, om der kan bruges andre ting?

Jeg takker...

Anmeld

3. juni 2010

o1Mutte

MoarJ skriver:

Jo man kan sagtens selv lave fondant.. Det tør jeg slet ikke springe ud i endnu... Ja der er et stykke arbejde i sådanne kager...

Hvad tænker du på, om der kan bruges andre ting?

Jeg takker...

Det der mm(et eller andet) ?

Anmeld

3. juni 2010

Mira0911

o1Mutte skriver:

Det der mm(et eller andet) ?

Mmf og Fondant er det samme, hvad jeg kan forstå på det herinde...

Anmeld

3. juni 2010

o1Mutte

MoarJ skriver:

Mmf og Fondant er det samme, hvad jeg kan forstå på det herinde...

åhhh.. Forvirrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.