Start på behandling igen efter abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.257 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

MM1987

Hej - så er jeg på banen igen, efter en dejlig ferie...

Vi skal til samtale på fredag, og tænker at jeg lige så godt kan begynde at se realiteterne i øjnene. 

Jeg har jo et håb om at vi kan starte på min næste mens, som burde komme fra de æg jeg producerede mens jeg var gravid (pga af hormoner og at jeg ikke vidste jeg var gravid) - gætter på den kommer om 10-14 dage og så er der gået 4 uger siden udskrabningen.

Men må man starte så tidligt efter en MA??

Jeg håber jo vi må starte på IVF, og den korte at slagsen, så kan vi nemlig nå et forsøg inden deres sommerferie, hvis ikke kan vi først starte op d. 18. august og min sygdom er virkelig begyndt at tage fat, så synes det er lidt svært at overskue, da det vil betyde binyrebarkhormon i de mængder der vil give bivirkninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

lotte32

hej, Dejligt at du har mod på at komme igang igen.. Nu vil jeg self. ikke lægge hovedet på blokken  men jeg tror da sagtens at du vil kunne starte på behandling med det samme jeg havde selv en MA i 13. uge (i januar) og jeg startede op med IUI da jeg fik min mens første gang derefter, mener det var ca. 6 uger efter MA..

Held og lykke med det hele

Knus Lotte

Anmeld

3. juni 2010

MM1987

lotte31 skriver:

hej, Dejligt at du har mod på at komme igang igen.. Nu vil jeg self. ikke lægge hovedet på blokken  men jeg tror da sagtens at du vil kunne starte på behandling med det samme jeg havde selv en MA i 13. uge (i januar) og jeg startede op med IUI da jeg fik min mens første gang derefter, mener det var ca. 6 uger efter MA..

Held og lykke med det hele

Knus Lotte

Jeg vil rigtig gerne videre, så håber du har ret. Det tyder i hvert fald på der er en chance for at jeg kan komme i gang - så er det mere om de har tid

Også held og lykke til dig

Knus

Anmeld

3. juni 2010

MM1987

Flere der ved noget??

Anmeld

3. juni 2010

Riksen

Jeg ved desværre ikke så meget om behandling, så jeg ved ikke om der er forskel på at gå i gang efter en MA på naturlig vis eller på den "kunstige" (ved ikke om man kan kalde den det). Men umiddelbart vil jeg tro at I godt kan gå i gang, for når man får mens efter MA, er der jo gang i "systemet" igen...

Nå, men jeg ville egentlig bare ønske jer held og lykke! Synes det er flot og stærkt at I har mod på at komme i gang igen allerede

herfra!

Anmeld

3. juni 2010

MM1987

Riksen skriver:

Jeg ved desværre ikke så meget om behandling, så jeg ved ikke om der er forskel på at gå i gang efter en MA på naturlig vis eller på den "kunstige" (ved ikke om man kan kalde den det). Men umiddelbart vil jeg tro at I godt kan gå i gang, for når man får mens efter MA, er der jo gang i "systemet" igen...

Nå, men jeg ville egentlig bare ønske jer held og lykke! Synes det er flot og stærkt at I har mod på at komme i gang igen allerede

herfra!

Jeg tænker det er det samme - så håber den holder og vi må begynde her allerede.

Jeg ved heller ikke om det er det rigtige at gøre, men det er det eneste jeg tænker på, at jeg bare gerne vil videre, jeg bliver jo ikke gravid af at holde pause, og så også det med min sygdom. 

Samtidig tror jeg heller ikke jeg reagere som man normalt gør ved en abort, da jeg aldrig har været "lykkelig" gravid, jeg har aldrig troet at jeg var "rigtig" gravid, hvis du forstår. 

Forresten hvis du løber tør for "hobbyer" så kan du jo altid begynde at lave lister over det du gerne vil have når baby kommer - det har jeg gjort, det kan der gå rigtig meget tid med

Anmeld

3. juni 2010

Riksen

Mia Maia skriver:

Jeg tænker det er det samme - så håber den holder og vi må begynde her allerede.

Jeg ved heller ikke om det er det rigtige at gøre, men det er det eneste jeg tænker på, at jeg bare gerne vil videre, jeg bliver jo ikke gravid af at holde pause, og så også det med min sygdom. 

Samtidig tror jeg heller ikke jeg reagere som man normalt gør ved en abort, da jeg aldrig har været "lykkelig" gravid, jeg har aldrig troet at jeg var "rigtig" gravid, hvis du forstår. 

Forresten hvis du løber tør for "hobbyer" så kan du jo altid begynde at lave lister over det du gerne vil have når baby kommer - det har jeg gjort, det kan der gå rigtig meget tid med

Hvis lægerne mener at det er forsvarligt, og I selv føler jer klar, så er det da det rigtige at gøre. Og som du siger, så var du aldrig lykkelig gravid og det tror jeg kan være en fordel. Det er for det første et plus, at du ikke nåede at blive jublende lykkelig over de to streger, og at du derefter har kunnet gå og glæde dig over at være gravid, fordi lægerne har sagt god for den (som i mit tilfælde). For det andet er det et plus at du blev gravid, og at din krop har forsøgt at holde på graviditeten - det er efter min mening et stærkt og godt tegn.

Tak for tippet Har allerede været i gang - listen er dog kun i mit hoved indtil videre. Har egentlig ikke så forfærdelig meget tid til det, da jeg har to eksaminer og et speciale at forberede - så jeg burde egentlig fokusere på det Men ikke desto mindre er det nu både hyggeligt og svært at lade være med at kigge på tøj, udstyr, legetøj og strikkeopskrifter.

Anmeld

3. juni 2010

Soap

Jeg har ingen ide, men vil ønske jer held og lykke 

Anmeld

3. juni 2010

benthe :-)

Mia Maia skriver:

Hej - så er jeg på banen igen, efter en dejlig ferie...

Vi skal til samtale på fredag, og tænker at jeg lige så godt kan begynde at se realiteterne i øjnene. 

Jeg har jo et håb om at vi kan starte på min næste mens, som burde komme fra de æg jeg producerede mens jeg var gravid (pga af hormoner og at jeg ikke vidste jeg var gravid) - gætter på den kommer om 10-14 dage og så er der gået 4 uger siden udskrabningen.

Men må man starte så tidligt efter en MA??

Jeg håber jo vi må starte på IVF, og den korte at slagsen, så kan vi nemlig nå et forsøg inden deres sommerferie, hvis ikke kan vi først starte op d. 18. august og min sygdom er virkelig begyndt at tage fat, så synes det er lidt svært at overskue, da det vil betyde binyrebarkhormon i de mængder der vil give bivirkninger.

hejsa søde
jeg ved det ikke. men alt godt til jer
benthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.