Første jobsamtale i hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

st

Ja det er utroligt. Den første ansøgning jeg har ude, skal jeg til samtale på. Det er på torsdag. Det er helt vildt. Så jeg er da igennem det første nåleøje. Det bliver spændende.

Men jeg har søgt en anden stilling også, som jeg frygtelig gerne vil have. "Problemet" her er bare, at der først er ansøgningsfrist på fredag, altså dagen efter samtalen. Og så ligger det 35 km væk. Så jeg håber ike det kommer til at ramle sammen.

Men spændende det bliver det !!

Nogle med gode råd til en førstegangs samtale? andet end være mig selv :) Jeg har før været til samtale, men ikke som fagperson, forstået på den måde, at man søger en stilling på baggrund af en uddannelse.

Knus st.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

3rollinger

Hej st

Jeg er nok den der kan komme med mindst raad. Har arbejdet nu i snart 20 aar og har aldrig vaeret til hvad jeg vil kalde "en rigtig jobsamtale".

Men derfor kan jeg jo godt oenske tillykke og held og lykke.

Knus
st

Anmeld

17. juni 2008

Stumpen

Ja som du ved er jeg ikke fagperson endnu, så det er heller ikke råd jeg vil komme med, men jeg krydser fingre for dig og håber får tilbudt begge stillinger, så det er dig der skal vælge hvad du helst vil have ;)
(H) Anja..

Anmeld

17. juni 2008

Munder

Hej st

Tillykke med det da:D

Jeg har afholdt ansættelsessamtaler mange gange. Mit råd til dig er, at du skal være 100% dig selv. Hvis du er indkaldt til samtale er det fordi de vurderer, at din faglige baggrund er ok. Det der er vigtigst til en samtale er (i mine øjne) kemien. Så prøv at slappe af og nyd øjeblikket (ved det er nemmere sagt en gjort;) )

Og så rigtig mange gange held og lykke herfra.....glæder mig til at høre om det

(H)
Dorte

Anmeld

17. juni 2008

Heidi.

Ihh hvor spændende.. jeg krydser mine fingre for dig st...

(H)

Anmeld

17. juni 2008

Doktor Doolittle

Hej st

Nope ingen gode råd - vi læger bliver jo ansat bare på vores CV :-o
Men ville da lige skrive godt gået, det er da super du allerede skal til samtale :))

(H) fra Tina der glæder sig til at høre, hvordan det går dig

Anmeld

17. juni 2008

Smølf

Hej st,

Det bliver da spændende:). Jeg krydser fingre for dig og håber, at du får den stilling du helst vil have:).

Kh Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.