Jeg er ved at kvæles... (søvn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Mikkelmusen

... af dårligt humør!

Filuca sover egentlig fint nok når hun først er faldet i søvn, hun er bare SÅÅÅ længe om at falde i søvn. Jeg prøver at køre den stille metode, hvor jeg ikke snakker til hende hver gang hun går ud af sengen, men lægger hende i tilbage uden at sige noget.

Hun kaster med bøgerne, synger, råber, kravler op i vinduet og banker løs, sparker til væggen og jeg kunne blive ved. Når hun står ud af sengen, går hun hen til døren og åbner den og råber MOAR eller FAAAR! Når vi så går hen mod døren, smækker hun den og løber over i seng. Men hun nægter at lægge sid ned, sparker dyne af. SÅ går vi uden at lægge dyne på, men så råber hun DYNE...

Vi vil rigtig gerne have Fiona til at sove i samme rum som Filuca, men det fungerer heller ikke. Fiona kan godt sove fra at Filuca snakker lidt og læser bøger, men når hun råber og skriger er det klart hun vågner. Det er så ikke det værste. Filuca kravler op i Fionas seng og kaster sig ned over hende.

Og tøsen er jo ligeglad med ballade og sur mor og far. Hun griner bare af og fortsætter. Det ender oftes med at jeg kommer til at råbe så højt at jeg er sikker på de kan høre det i resten af kvarteret. Og jeg har jo slet ikke lyst til at blive så sur, men det er fandme svært når hun fortsætter sin terror-runde.

Uanset om hun kommer i seng kl 19, 20 eller senere så sover hun først 21-22 stk. Og det er det samme show næsten hver aften. Hun vågner som regel ved 5.30 tiden, uanset hvad. Jeg aner virkelig ikke mine levende råd... HJÆLP!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Kaufie

Øv - hun er da godt nok en lille laban

Jeg har desværre ingen gode råd - William har i en periode godt nok snakket og kaldt på os med mange skøre ideer og påhit i ca en time før han langt om længe faldt i søvn - men han står ikke ud af sengen, så det er begrænset hvor meget ballade han kan lave.

Håber der kommer andre på banen - for jeg kan godt forstå du/I er frustrerede.

Anmeld

1. juni 2010

ka li ja

pis, lort, fuck, møg, røv, tis..........

jeg har ingen råd overhovedet, desværre....

men hvis det hjælper en lille bitte smule, så skulle DENNE frustrerede mor også til at oprette en tråd om at hendes unger ikke gider sove...

det er en kamp HVER aften... den bette kaster med bamser og kravler over i den stores seng, og laver alverdens larm...  og de sover heller ikke før nu her...  jeg ender også med at råbe så hele opgangen er klar over at nu er det sengetid unger!!!

er træt af det.. det ender med at de kommer til at passe sig selv... og får lov til at smadre værelse og hinanden i morgen. for jeg gider ikke mere...

Anmeld

1. juni 2010

Lise

Jøsses - det lyder opslidende!

Sover hun til middag?

Simon kan også være skide irriterende i timevis om aftenen hvis han sover til middag. Så nu er det slut med det! Og så er han til at putte i seng ved 19.30-20 tiden (idag gik han dog kold kl 18 på sofaen i samme sekund som aftensmaden blev stillet på bordet...)

Anmeld

1. juni 2010

Mikkelmusen

Lise: Ja hun sover stadig til middag, og jeg har også overvejet at droppe den, men jeg ved bare at hun går kold på sofaen ved 17 tiden hvis ikke hun sover til middag.

Ka li ja: ja det samme her, jeg er bare glad for at jeg bor i endevæggen og allerøverst. SÅ jeg har kun dem nedenunder der kan høre når jeg bliver gal ( ihvertfald når det er i soveværelset ). Men puuh hvor har man dårlig samvittighed bagefter.

I øvrigt kan jeg ikke rigtig bare lade stå til selv om det ville være rart af og til. For det første så er Fiona ikke så stor endnu, og Filuca lægger sig oven på hende. For det andet så bliver hun IKKE i værelset. Hvis vi ikke går ind når hun åbner døren og råber så spæner hun rundt i gangen og går ind i vores seng og hopper.

Anmeld

2. juni 2010

Mikkelmusen

Andre med gode råd? Lige nu er kl. 21:56 og Filuca sover IKKE! Hun smider sut og div bøger og sager på gulvet eller bag radiator hvor de ikke bare kan fiskes ud, vel og mærke imens hun kigger os lige ind i øjnene. Helt bevidst gør hun de her ting, for hun prøver at få en reaktion. Jeg ved sgu snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv

Anmeld

2. juni 2010

Siber

Mikkelmusen skriver:

Andre med gode råd? Lige nu er kl. 21:56 og Filuca sover IKKE! Hun smider sut og div bøger og sager på gulvet eller bag radiator hvor de ikke bare kan fiskes ud, vel og mærke imens hun kigger os lige ind i øjnene. Helt bevidst gør hun de her ting, for hun prøver at få en reaktion. Jeg ved sgu snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv

øv hvor opslidende.

Jeg har igen gode råd, men tænker at I måske skulle droppe middagsluren, eller i hvert fald hver 2. dag, eller at hun kun sov til middag sidst på ugen. Det kan godt være at hun går kold på sofaen, men efter hånden vil hun vænne sig til ikke at sove.

Pøj pøj og håber at hun sover nu

Knus

Anmeld

2. juni 2010

Lulle25

Uh hvor jeg kender det med søvn. Peter er dog djævlen her har sover fra ca. 20 til 22.30 er så vågen til 01.45 hvor han skriger og skaber sig og  står op 04.30. Jeg er ved at falde fra hinanden, for sover aldrig selv om dagen, træner og rydder op og henter unger osv. Har ingen gyldne ord men jeg føler virkelig med dig

Anmeld

3. juni 2010

bette

puha kender det godt.. har selv lige været den igennem med mikkel. ved ham hjalp det at vi samlede tremmesengen igen, og når jeg så har sagt til ham 2 gange at han skal blive i sin seng og sove og han stadig ikke hører efter så putter jeg ham over i tremmesengen med dynen og det hele og siger at så er han åbenbart ikke stor nok til at sove i den nye seng og så går jeg. så hyler han som pisket.. jeg venter så 10 min. og går så op til ham igen. hvor han så er super klar til at sove i den nye seng og BLIVE deri.,..

det er hårdt men det hjælper..

håber i finder ud af det.. jeg ved hvor træt man bliver oveni hovedet af at skælde ud hele tiden.. suk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.