? om sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.147 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Sara.

1) hvis man har en flaskestereliator (hvordan staves det lige...) skal man så rengøre sutteflskerne udover?

2) Når man varmer mælk i sutteflsken i microen.... så har jeg fået afvide at suttehovedet og låget ikke må være på... hvorfor? hvis suttehovedet gerne må være på i stereliatoren?

3) hvad gør i om natten?

-Må man laver flasker med kogt vand og pulver klar i køleskabet til lige at sætte i microen

4) hvad når i er på tur?

-bruger i brikker?

-har i kogt vand med på flaskerne?

-eller?

5) Hvilken modermælks erstatning bruger i og hvorfor?

Knus fra Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Malene84

lærkes_mor skriver:

1) hvis man har en flaskestereliator (hvordan staves det lige...) skal man så rengøre sutteflskerne udover?

2) Når man varmer mælk i sutteflsken i microen.... så har jeg fået afvide at suttehovedet og låget ikke må være på... hvorfor? hvis suttehovedet gerne må være på i stereliatoren?

3) hvad gør i om natten?

-Må man laver flasker med kogt vand og pulver klar i køleskabet til lige at sætte i microen

4) hvad når i er på tur?

-bruger i brikker?

-eller?

Knus fra Sara

Jeg følger lige lidt med her, for ved det faktisk ikke...

MEN...

Ja du skal vaske dine flasker selvom du har sådan en steri-ting

Du må gerne have både prop og suttehoved på flasken i microen

Vi har lavet flasker med pulver klar, som står i køleren - det må max stå et døgn!!! dem bruger vi om natten

tur aner jeg ikke... følger med....

Vi bruger NAN1 og er rigtig glade

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

lærkes_mor skriver:

3) hvad gør i om natten?

4) hvad når i er på tur?

-bruger i brikker?

-eller?

Knus fra Sara

1) efter brug skyller du flasken, og vasker dem med sulfo og skyller igen! derefter steriliseres den og aftørres.

2) jeg ved faktisk ikk hvorfor, men suttehovedet kan ikk tåle direkte micro... men det kan godt tåle at være i sterilisatoren...

3) vi lavede flaskerne friskt om natten. men du kan godt afkøle vand hver dag til natten og så blande flasken når den skal bruges. Når baby er 4 mdr, kan du afkøle vandet og blande flasker til een dag af gangen

4) når vi var i mødre gruppe havde jeg bare pulver med. så tog jeg kogt vand der hvor vi var. ellers havde jeg brikker med. Brikkerne behøver i øvrigt ikk at varmes, men det er nu rarest tror jeg...

Anmeld

1. juni 2010

LISBETH:-)

Min datter på 3 år fik MME da hun var spæd.

Når jeg var på tur gjorde jeg det, at jeg kogte vand og lod det køle af til at være lidt varmere end når det er drikke klar. Så hældte jeg det på en stål termoflaske som jeg havde med (så det holdte sig varmt) Jeg havde så pulveret med ved siden af, og så mixede jeg det når hun blev sulten. Synes det gav meget mindre stress da man ikke hele tiden skulle tænke på om der nu var mulighed for at opvarme mælken der hvor man kommer hen.

Du skal altid vaske flaskerne inden de bliver kogt. Evt. i opvaskemaskinen og så skal suttehovederne gnides i salt da der danner sig en tynd film der ikke går af i vask.

Vi brugte Profylac som kun kan købes på apoteket, det er hammer dyrt men også det bedste man kan få. Min lille nye pige på 1 uge får 1-2 flasker MME om dagen, da amningen ikke rigtig kører. Her bruger jeg også profylac.

Anmeld

1. juni 2010

Koen.

Malene har næsten svaret på det hele Men på tur tager jeg bare og koger vandet som normalt, køler det lidt ned og blander pulver i, så bare i en termokande så er det varmt når trunten skal have det

Vi bruger nan1..

Vi kommer ikke suttehovede og brikker med i mikroen..

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

lillespurv19 skriver:

Malene har næsten svaret på det hele Men på tur tager jeg bare og koger vandet som normalt, køler det lidt ned og blander pulver i, så bare i en termokande så er det varmt når trunten skal have det

Vi bruger nan1..

Vi kommer ikke suttehovede og brikker med i mikroen..

der er bare det med at det ikke må være lunkent så længe.... mht. bakterier...

hvis man blander selv, skal de spise det mens det lige er lavet, ellers skal det være koldt og holdes koldt til de skal spise og så varmes op herefter...

Anmeld

1. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Malene84 skriver:

Jeg følger lige lidt med her, for ved det faktisk ikke...

MEN...

Ja du skal vaske dine flasker selvom du har sådan en steri-ting

Du må gerne have både prop og suttehoved på flasken i microen

Vi har lavet flasker med pulver klar, som står i køleren - det må max stå et døgn!!! dem bruger vi om natten

tur aner jeg ikke... følger med....

Vi bruger NAN1 og er rigtig glade

Hmm...der er vidst delte meninger omkring at lave flaskerne på forhånd.

Vi fik af vide, både på hospitalet og af sundhedsplejersken at man IKKE måtte lave flaskerne på forhånd pga. bakterievækst.

Så vi har altid gjort det at vi har kogt vand så der er til ca. 1/2 af den portion barnet skal have. Når flasken så skal tilberedes fylder man kogt vand i resten, og så passer det nogenlunde mee temperaturen. Pulveret har vi i sådan en dispenser så der er en portion klar. Og så er den også god at tage med på tur.

Man kan få sådan nogle flaske-termo-tasker så det kogte vand holder sig varmt på tur.

Anmeld

1. juni 2010

Laulund87

Rikke&Liam skriver:

Hmm...der er vidst delte meninger omkring at lave flaskerne på forhånd.

Vi fik af vide, både på hospitalet og af sundhedsplejersken at man IKKE måtte lave flaskerne på forhånd pga. bakterievækst.

Så vi har altid gjort det at vi har kogt vand så der er til ca. 1/2 af den portion barnet skal have. Når flasken så skal tilberedes fylder man kogt vand i resten, og så passer det nogenlunde mee temperaturen. Pulveret har vi i sådan en dispenser så der er en portion klar. Og så er den også god at tage med på tur.

Man kan få sådan nogle flaske-termo-tasker så det kogte vand holder sig varmt på tur.

Det er meget underligt du har fået det af vide for jeg har været indlagt i 8 uger sammen med min datter, og der lavede sygeplejerskerne selv mælken til et døgn af gangen på neonatal afd.

Anmeld

1. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Laulund87 skriver:

Det er meget underligt du har fået det af vide for jeg har været indlagt i 8 uger sammen med min datter, og der lavede sygeplejerskerne selv mælken til et døgn af gangen på neonatal afd.

Ja, jeg har også hørt delte meninger omkring det.

Så må man jo selv tage en beslutning om man vil eller ej...jeg tog bare ikke chancen da Liam var helt lille bitte

Anmeld

1. juni 2010

Laulund87

Rikke&Liam skriver:

Ja, jeg har også hørt delte meninger omkring det.

Så må man jo selv tage en beslutning om man vil eller ej...jeg tog bare ikke chancen da Liam var helt lille bitte

Nej så er det jo ikke nemt

Bare underligt det gjorde det på NEO for der er børnene jo bitte små..hmm

Men selvfølgelig være på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.